Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Runkohäkilän teko?

Started by fly, October 30, 2003, 08:39:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly

Miten tehdään runkohäkilä?

Aloitetaanko häkilän teko perästä vai edestä ?

Mayfly

Perästä.
Kiinnitetään häkilähöyhen perhon pyrstön tyveen, viedään siima eteen ja kierretään runko häkilä. Kannattaa kiertää tiukalle.

/May
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

Jermoni

Kierrä kierre ristiin häkilän kanssa, lujittaa reilusti häkilää. Kierteeksi siimaa tai metallilankaa.
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

Anonymous

Pintaperhoihin ja tuuheahäkiläisiin uppoperhoihin runkohäkilä kierretään aina mieluiten edestä taakse ja se lukitaan takaa eteen kiertävällä kierteellä kiinni rungolle (siis ruoto). Kestävin ja paras tapa - käytössä mm. Nalle Puh:issa.

Jermoni

Tuossa pridexin mainitsemassa tavassa täytyy kiertää kierre todella tiukalle. Ihme kyllä, en ole itse havainnut mitään kestävyyseroa siinä, että jos kiertää edestä taakse ja lukitsee kierteellä, tai jos kiertää takaa eteen ja lukitsee sidontalangalla + kierteellä. Kummatkaan eivät oo vielä hajonnu mulla  :D
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D