Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vaaratilanteet?

Started by LaZe.W, January 13, 2004, 19:33:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LaZe.W

Oletteko vaarantanut itseänne kalastuksen takia? Minulla on mennyt tulppa pohjaan keskellä järveä (soutuvene), ja noita horjahtamisia vuolaaseen ja syvään jokeen kertyy jokunen :) Teillä?
Pilkintää, vetouistelua, heittelyä,perhokalastusta, perhonsidontaa ja tietysti ongintaa

visa

Tapahtuuhan näitä pulikointeja koskilla aina silloin tällöin. Siskolleni tapahtui kerran kun hän oli kaverin kanssa soutelemassa, että heiltä katkes airo ja siinä välissä mökille mennessä oli aika virtaisa vastavirtainen vuolle ja olihan heillä sitten työ "soutaa" yhdellä airolla siitä yli. :) Ei heillä kyllä mitään vaaraa siis ollu:) Ei mittään pahempia tapahtunut siis... :)

taimen

No jäihinhän sitä on tullut tiputtua!  ;)

Mah

Kerran oon jääny roikkumaan puuhun jalan varassa kun olin hakemassa uistinta sieltä pois.  ote lipes ja siinä sitä killuttiin vähän aikaa jalan varassa pää alaspäin veden yläpuolella ennen kuin apu tuli (onneks oli lähellä).  :)

El Diablo

Jäästä läpi oon tippunu, ja kieltämättä ollu hiukka varovaisempi sen jälkeen. :P

kalastaja pekka

Tenolla on vene osunut kiveen ja ottanut sisäänsä
700 litraa vettä.
Vene oli täynnä vettä.. päästiin juuri ja juuri rantaan ja kipattiin vettä pois ja jatkettii kalastusta. Siinä oli veneen uppoominen lähellä!!!

kiso

Uistellessajäin muutama kesä takaperin keskelle unto-myrskyä, mutta onneksi pääsin pieneen salmeen suojaan.
Harppuunannuolen uhriksi meinasin menneenä kesänä joutua, kun taistelupari ei huomannut minua haon takaa. Onneksi nuoli lävisti vain hauen ja jäi minusta 20 sentin päähän.
TEAM PUTKO FISHING

matiaz

Ukkosella keskellä Saarijärven suurinta selkää...soutuveneellä...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

koutsi

On tulppa lähteny kerran veneenpohjasta irti, ja eikun rantaan sellasella vauhdilla, että huhhuh! Olin kyllä silloin kaverin kanssa, ja miun kaveri laitto kantapään siihen reikään tukkeeksi, niin eihän siinä mitään vaaraa edes ollut.. Niin ja silloin oli vielä kesä.. Ja onhan noita uistimia suhahdellu joskus korvissa, kun on kaverit niitä huitonu, mutta ei oo vielä osunu!

Daiwa

On sitä tullut veden kanssa lorkittua. Kerran uponnut jäihin (pieni virta) ja mene kaatunut. Onneksi ei ollut ku 50cm vettä.  :-D No tämä kuuluu kalastukseen...
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Murmeli

Kerran Pyhäjoella katottiin kiveltä jokee. Pikkuveli kumartui tietenkin tyhmyyksissään liian eteen ja putos jokee. Siinä oli pari metriä vettä ja se otti jostain puusta kiinni. Siihen loppui kalastus siltä päivältä. Ikää veteen pudonneella oli 4-5 vuotta.

SUURkalastaja jyväskyläst

Pari kertaa on ollut semmosissa aalloissa järvellä soutuveneellä, että melkeen paskat on ollu puntissa. Eipä kumminkaaan ole mitään itselle sattunut.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

PäSSi

Pienempänä tuli koukku päähän ja kerran oon  laiturilta tippunu ku katoin muualle ja kävelin eteenpäin nii astuin ohi (laiturikin oli sen verta pieni)  :lol:
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

johndoe

Pikkuvammoja vain tullut...jotain haavoja ja piikkejä joskus esim.kuhasta käteen mennyt.

Morripoika

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on May 07, 2008, 21:13:21
Pari kertaa on ollut semmosissa aalloissa järvellä soutuveneellä, että melkeen paskat on ollu puntissa. Eipä kumminkaaan ole mitään itselle sattunut.
Samat sanat! Sitte oli vielä toisella kertaa joitaan idiootteja isommalla paatilla ohi läheltä. Me olimme liikenteessä tavallisella suotu veneellä. Voitte varmaan arvata, kun hieman isompi vene menee moottori täysillä vierestä ohi mitkä aallot siitä syntyy. Kerettiin onneksi kääntää nokka aaltoihin päin niin ei käynuyt kuinkaan, mutta jos ei isä olisi kerenny kääntää nokkaa laineesiin päin ois voinu käydä huonosti...
On kyllä vähä järkeä niillä pääsä oisivat edes siinä vähä hiljentäneet, ei se paljon aikaa olisi vienyt.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Tom

Quote from: morripoika on May 12, 2008, 19:03:21
Samat sanat! Sitte oli vielä toisella kertaa joitaan idiootteja isommalla paatilla ohi läheltä. Me olimme liikenteessä tavallisella suotu veneellä. Voitte varmaan arvata, kun hieman isompi vene menee moottori täysillä vierestä ohi mitkä aallot siitä syntyy. Kerettiin onneksi kääntää nokka aaltoihin päin niin ei käynuyt kuinkaan, mutta jos ei isä olisi kerenny kääntää nokkaa laineesiin päin ois voinu käydä huonosti...
On kyllä vähä järkeä niillä pääsä oisivat edes siinä vähä hiljentäneet, ei se paljon aikaa olisi vienyt.

No ei paljoa järkeä, kun jotkut tekee tuota ihan ärsyttääkseen muita. Vois vaikka hukkuu, huonolla tuurilla.

Tuukka Almighty

Tapahtuma Titanic: Oltiin vetää 2 kaverin kanssa uistinta niin kohta huomattiin miten veneen pohja alko paisumaan. Oli kylh aika räjähtämis pisteessä kun rantaan päästiin. Siinä oli välipohjan niin siine väliin oli menny vettä. Turhat välipohjat  :x

Lohiverkko

Tänä keväänä oli kyllä hengenlähtö lähellä. Oltiin isän ja parin sen kaverin kanssa lohiverkoilla Itämerellä. No iskän kaverit vaan katto vierestä, kun minä heittelin lippuja ja verkkoja mereen vauhtia noin 4,5kn... Lohiverkkoja laskiessa oli yksi verkko mennyt lopussa kaksinkerroin ja lippu sitten tuli salamannopeasti ennen aikojaa. Huusin iskälle, kuka oli puikoissa "Täyttä taakse!" Enempä en sitten kerjenny sanomaankaan kun sain 6m lohilipusta päähän. Taju meinas lähteä, ja meinasin pudota paatista, kun siinä häslingissä oli jalka menny verkkoon. Onneks iskän kaverit sai jalasta kiinni
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

Torro

Pari kertaa on ollut semmosissa aalloissa järvellä soutuveneellä, että melkeen paskat on ollu puntissa.
...jep ja kun siinä pitäisi vasta-aaltoon soutaa takaisin kotirantaan :roll: . Kerran on käynyt, että en päässyt takaisin rantaan siinä tuulessa ja aallokko vei minut kauas omasta rannasta. Siinä vitutuksessa lopetin kokonaan pyristelyn ja annoin aaltojen viedä minut muualle rantaan. "Haaksirikkouduin" sitten sinne kolmen kilsan kävely matkan päähän ja kävelin takaisin mökille. Seuraavana aamuna ukko heitti minut autolla sinne veneelle ja soudin sen sitten takaisiin kotiin.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Timpe

Ehkäpä se kaikkein pahin vaaratilanne oli Airistolla joku 5v sitten, kun oltiin kaverin kanssa tultu ekaa kertaa merelle vetelee. Hommahan oli jo muutama viikko ennen ko. tapahtumaa lyöty lukkoon, mökki oli hankittu yms. joten peruminen ei tullut kyseeseen. Ensimmäinen päivä menikin ihan OK, ottaen huomioon että tuuli oli 18m/s, toinen päiväkin alkoi hyvin kunnes jostakin kumman syystä Hondan 40hp:n moottori päätti sammua, no hommassa ei muuten olisi ollut mitään, mutta kun 100m päässä oli sellanen 20m korkea kallio jota kohti tuuli meitä puski. Se oli varmaan ainut tilanne jossa on hiukka jo alkanu pelottamaan. Varsinkin kun pääsi todella kokemaan miltä se ristiaallokko siinä kallion edustalla tuntuu 18m/s tuulessa..n20m oli matkaa kallioon kun saatiin kone taas käyntiin..se, että miks se kone sammu ei selvinny, kierroksia kuitenkin oli sen verran paljon jotta tukehtumaan se ei ainakaa päässy, eikä bensakaan loppunu. Tultiin siihen lopputulokseen että tulpat oli sen verran huonot jotta se ei käyny jokaisella pytyllä ja siks sammu..

mika922

Tässä n.4v sitten, mentiin isän ja sen kaverin ja pojan kanssa kalaan Tenolle Lappiin. Reissu oli minulle ensimmäinen, isä oli käy nyt pari kertaa ennen. No, kun isä ja sen kaveri olivat soutamassa, mentiin sitten isän kaverin pojan kanssa hieman seikkailemaan Utsjoen rannalle, mentiin pieneen saareen. Siinä välissä oli pieni, mutta kovaa virtaava paikka ja piti  kahlata sen yli. Siinä vaiheessa huomattiin, että sehän on yli 1,5m syvä kohta ja sen yli ei helposti kahlata. :roll: Löydettiin saarelta pieni koivunrunko, jota käytettiin siltana. Juuri, kun olin itse menossa sen yli, alkoi tasapaino pettää ja olin horjahtaa vrtaan. Onneksi kaveri antoi jokun pitkän oksan tueksi ja pääsin yli. Muuten olisi voinut käydä huonostikin. :|
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

Siikapossu

Järvellä kerran putosi muistaakseni molemmat airot veteen. Oli onneksi tyyni, ja meloimme käsin airoja hakemaan. Mitään pahoja vaaratilanteita ei tule mieleen.

Vikke

Haavitin kerran serkun (käyttäjä "Laku") ahventa, pienihän se oli mutta ajateltiin ottaa varman päälle. Rannalla oli joelle alastulo kohtalaisen jyrkkä, mutta menin kaikesta huolimatta lähemmäs. Aikani kun siinä lähentelin jokea, niin tipuin sinne. Uiskentelin siellä, ja yritin rannalle. Samalla katsoin kun serkku nosti ahvenensa ilman haaviapua ylös. :roll:

"Laku" (serkku): Koita kuinka syvää siinä on.

Kokeilin, ja vettä ei ollut edes mahaan asti. :-D

Olin aivan läpi märkänä, ja puhelin taskussa, väliaikaisesti rikki se meni. Hetken siinä vielä kalasteltiin, ja lähdettiin kotiin. Tultuani kotiin korjattiin se kännykkä, onneksi saatiin toimimaan.

Sitten on vielä näitä "melkein vaaratilanteita".. Koskessa kiviltä on meinattu tippua, ja oksissa on "roikuttu". :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

pekutii

Yhden kerran tippunut veneestä (yksin liikkeellä), en päässyt takasin veneeseen.
Onneksi oli kelluntatakki, ja sain sidottua itseni keula koukkuun kiinni, noin 2 tuntia
tuli oltua veden varassa ennen kuin sain apua. Olin pikkusen poikki sen keikan jälkeen.
Tämä on pahin mitä on tapahtunut, muita pienempiä haavereita useampia.
Myrskyssä keskellä järven selkää, koukkuja sormessa, plaanarista päin näköä jne.

Kalastaja.94

Jotain kivikoilla kompuroimisia kosken äärellä, ei mitään isompaa vahinkoa ole sattunut.
-Tonttu

Shield

Isäpuolen kanssa soutamassa lammella, mulle tuli armoton kusihätä. Lammen rannat täynnä puita+muuta risua, ja veneenlaskupaikka toisella puolella lampea. Sitte isäpuoli souteli rantaan ja yritin siinä kusta maalle, tosin suurin osa meni veteen :-D Eipä tuossa mitään, mutta kun "soutaja" alkoi "vähän" kiikuttaa venettä. Olin todella lähellä tippua veteen. Lisäksi minua nauratti niin paljon tossa kusihetkessä :-D, meinaan kun horjutti samalla. No tuo nyt ei mikään vaaratilanne sinänsä ollut.

vainaja

Täsä vähä aikaa sitte tarttu uistin kiven taakse ja kun lähin hakee sitä ni jouvuin kulkemaan semmosen tosi vuolaan virtapaikan läpi jossa oli ainaki vyötäröön asti vettä. Sain sen sitte irti ja kiersin kauvempaa, mutta kyllä pikkusen hirvitti ku oli liukkaita kiviäki alla eikä tienny tarkkaan minkälainen pohja on.. :|

Nii ja sitte vielä ku perkasin kerran taimenta virtaavassa veesä ni ote lipes ja virta lähti viemään sitä kohti kosken niskaa.. No sit vaa täysillä puolipääeellä kimppuun ja sain kalan kiinni, mutta kahluusaappaat oli täynnä vettä ja kuivaa paikkaa ei ollu. (sainpaha seuraavana päivänä syörä savutaimenta) :wink:

Vieläki pitää muokata viestiä ku aina muistaa uusia. Olin Lestijärvellä soutelemassa ni yhtäkkiä airo otti jostaki kivestä veen alta kiinni ja irtos hankaimesta. Tottakai vielä ote lipee pikkupaniikissa ja airo tippuu järveen. Sit siinä seisaaltaan yhellä airolla melomalla tirkistelin aaloista, et misä se airo on ja lopulta se löyty ja soutelin takas mökille.