Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hyväksi todettuja taimen ja kirjolohiuistimia.

Started by Anonymous, February 01, 2004, 20:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Kertokaas hyväksi todettuja taimen ja kirjolohiuistimia.

On tullu pelkästään haukea ja ahventa kalastettua joten mulla ei oikeastaan oo yhtään kokemusta noista.
Tarkotus ois käydä tossa kesällä semmosella järvellä mikä on metsän keskellä, sinne on istutettu kirjolohta ja taimenta.

Pete

Taimen:
Akan uistin "Natikka"
Paravan Salamander, Luuväri+kelt+mustat pisteet (kaikki koot)
HK Varma (värit vesistön mukaan)
E.V

Kirjo:
Hornet 5 cm
Nilsun 5-9 cm Invicible

flyfisher14

Salmo hornet ja rapala countdown, koot alle 7 cm ja väreistä en osaa sanoa kun en tiedä järvestä mitään.

Anonymous

Järvi on storträsk.

Unohin sanoo et venettä siellä ei oo käytössä et heittämällä pitäs tavottaa.

flyfisher14

No rapalan cd on ainakin painavia että pitäisi lentää.

Petri

Tolla salamanderilla saa myös kirjolohta hyvin sillä olen nähnyt kun yks tyyppi vetäs tollasella yhest lammest kirjon vei kotiin ja noin 20 minuutin päästä toisen. Mainittakoon että minä ja serkkuni heiteltiin sillä aikaa ja sitä ennen samassa paikassa uistimia vaihdellen mutta ei kalat kiinnostuneet meidän vieheistä mutta salamanderista kylläkin ottiväri oli luuväri+kelt+mustat pisteet oli kuullemma lammikon ottivieheitä kesäkuumalla. Ainiin ite suosittelen bete lottoa tai lokettia värissä papukaija ja koko 9g.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Peksim

Kokeile vaikka leechejä, pieniä jigejä ja 5cm Räsästä.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

matiaz

Istukas Kirjoille ja Taimenille uistimista tarjoaisin ainakin näitä:
Rapala Countdown, koot 2,5-7cm
Rapala Countdown Jointed, koot 5-7cm
Nilsun Invincible, koko 5cm
M.A Leech, värit musta ja oranssi
Räsänen, koot 4 ja 5 cm
Sitte joitain Vibraxin lippoja, koot 2-3

Kyllä noilla jo jotain saat...ja istukkaille sitten aika räikeitä värejä... ;)
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

visa

Pieni huomautus!

Ei lohikalalle aina ole pakko tarjota mahdollisimman pientä! Olen ainakin itse löytänyt istaritanteloiden mahoista yli 10cm salakoitakin yms... Ja kyllähän ne tykkää ottaa isoon supertinseli-perhoonkin! :D

matiaz

Pieni huomautus!

Ei lohikalalle aina ole pakko tarjota mahdollisimman pientä! Olen ainakin itse löytänyt istaritanteloiden mahoista yli 10cm salakoitakin yms... Ja kyllähän ne tykkää ottaa isoon supertinseli-perhoonkin! :D

Samanlaisia kokemuksia on, mutta kyllä ne paremmin yleensä ottaa vähän pienempiin uistimii...toki isojakin saa ja kannattaakin kokeilla! Ainakin silloin, kun ei mikään muu toimi ;)
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

petsku

Tronic

Voi jumankauta Heikki, turpa kiinni

Anonymous

Noh itsellä ainakin tehokkaaksi todettu seniori vaappu tosin sen koosta johtuen siihen iskee aika hanakasti noi alamittasetki.

panumies

Oma tekoisilla liitseillä, Bete Lotoilla ja Salmo Horneteilla on tullut useita kaloja.

Hata

Mutu-Leech on paras. Itse huijasin sillä viime kesänä 3 kirreä joista yksi painoi peräti 2,7 kg.

T:Hata

Ipe

Kolme parasta on mulla ollu:
MA-leech.
4cm räsänen.
4cm salmo hornet.
Ipe

Ipe

Ja sit viel yks hyvä on ollu rapala FAT RAP värissä ft ! ! !
Ipe

heittäjä

Rapalan jointed shad rap
Kuusamon räsänen

tossa ois pari itte hyväksi kokemaani

Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Anonymous

Tämä on faktaa:
Bete Lotto fluorin punaisena,missä mustia pilkkuja
Ja ei muuta kuin kirreä/tanea väsyttämään :)

koutsi

Onko kellään muuten kokemusta Kuusamon UL-lusikasta??
Ajattelin kokeilla kyseistä lusikkaa UL-kalastuksessa koskella taimenen haussa...

Hautsi

Itse suosin jalokalojen heittouistelussa beten lottoa sekä kuusamon super taimenta näistä minulla on parhaat kokemukset heittokalastuksessa.

Vaappu kun ei oikein tahdo lentää...
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Kokslax

Mitkä olisi hyviä Salmo hornet värejä kirjolohille Vantaanjoelle?
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

slash

Rapala 7cm cd ambulanssi värisenä ja RT saman kokosena. Noilla on kalaa tullu ainakin itellä hyvin. Molempia, taimenia ja kirjoja.
are you ready?

Petri

Mitkä olisi hyviä Salmo hornet värejä kirjolohille Vantaanjoelle?
No itse en ole saanut vaapuilla (enkä liioin muillakaan uistimilla) kirrejä vantskilta mutta oikeastaan joka tyypillä jotka kalastavat virpalla on siimassa roikkunut 3-4 syvänne hornet värissä GMO eli se oranssi "kultainen". Itse olen löytänyt yhden semmosen vantskilta ja kaveri ihan samanlaisen samalta koskelta (ruutinkoski), joten taitaa olla suosittu viehe. Onko noista salmoista uppoavia versioita kun eivät noi kelluvat ole niitä parhaita lentäjiä. Firetiger taitaa olla myös aika suosittu ja yks kundi kehui pinkin maasta taivaisiin mutta en ole semmoista kaupoistaa löytänyt.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

miserable

Suunnilleen kaikki vibraxit. Paras koko melkeimpä 2. Jos haluaa harrit siinä samassa, niin koko saa olla melkin 00-0-1. Meppsiäkin tulee jonkin verran käytettyä, mutta se punoo siimat hieman liian tehokkaasti. Jostakin syystä ei tuu oikein muuta käytettyä, kuin lippaa... .Noh, viime kesänä, kun vihdoin ja viimein vaihdoin lipan räsäsen seiskaan, niin ekalla heitolla 3,5 kg lohi :)
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get. There's the same thing for Fishing ;)

hk

Koklaxille ja Petrille: Paras väri vastaistutetulle on selvästi helmiäisvalkoinen, ainakin tummassa tai humuspitoisessa vedessä. Kauemman joessa olleet ottavat sitten ehkä peremmin muihin, mutta valkoinen pelittää koko kauden, ja hyvin! Ja on saatavana myös uppoavana. Niin itse kysymykseen vastaan salmo hornet  :) countdown ei oikein jaksa kirreä kiinnostaa heikon uintiliikkeensä vuoksi (oma kokemus) eli enemmän potkua tarvisi. Ja tuo mainittu 5cm nilsu taas ui kokemuksieni mukaan aivan liian pinnassa, kalat kun ovat usein syvemmällä. Mutta hornetilla ja vibraxin lipoilla pitäis irrota kala jos toinenki...
Jepulis

Anonymous

Hyviä taimen ja kirjo vaappuja ovat Salmo Hornet keskikoon lapulla ja Lordin pienin malli, värejä en kerro ne ovat salaisuuksia.

kaivo

Olen hommannut tässä hiljattain pari 3,5 cm Hornetia. Kalaa en ole vielä ehtinyt niillä saada, mutta erään seikan panin merkille: Hornetia on melkoisen työlästä saada kiinnitettyä viehelukkoon, koska turpalevyssä oleva nokkalenkki on ahdas. Ähertämisen seurauksena lenkki taipuu herkästi sen verran, että vaappu alkaa uida kieroon... Tämän takia laitoin nokkalenkkiin pienen uistinrenkaan vaihtoja helpottamaan.

Muuten Hornetien perusasiat vaikuttaisivat olevan kunnossa ja epäilenpä, että kalantulo on sopivissa olosuhteissa varsin mahdollista :)

Kokslax

Olen samaa mieltä Kaivon kanssa. Viehelukko on tosiaan vaikea kiinnittää 3.5cm Hornettiin ilman että turpalevy taipuilee.
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

Tuunas

tätä uutta salakan väristä countdownia en saanut ainakaan uimaan leikarin kanssa enkä pieniä salmojakaan.
uni solmulla alkoi homma luonata.kertokaas nyt muutkin mitenkäs te laitatte pikkuvaaput uimaan? huomaisin myös countdownin heikon uintiliikkeen jonka luuulisi vaikuttavan paljon kalansaantiin.