Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Carlin-merkit

Started by visa, February 07, 2004, 17:39:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

visa

Terve! Tiedättekö merkitäänkö muita lohikaloja carlin-merkeillä kuin järvi- ja meritaimenia? Itse olen tähän mennessä saanut vain merkittyjä järvitaimenia.

Oletteko muuten paljon palautelleet merkkejä?

Jani2

Taimenia kun en paljoa ole saanut, niin en carlin merkistä tiedä mitään muuta, kuin sen, mitä olen joskus lukenut.

Asiasta, tai asian vierestä:

Sellasta vaan olen ajatellut, että näkeekö siitä merkistä suoraan, että milloin kala on istutettu? Sitten vielä sellainen, että saako sen merkin otettua talteen, jos aikoo päästää kalan takaisin(siis elävänä)?
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

visa

Merkistä ei näe kalan istutustietoja vaan se pitää lähettää kalantutkimuslaitokselle kalan pyyntitietojen kera (osoite: Kalantutkimus 33333). Merkin saa otettua talteen alamittaisesta tai muuten vaan vapautettavasta kalasta. Merkki on lykätty ohuella rautalangalla kalan selkäevän alta ja lukittu toiselle puolella. Merkki lähtee siististi pois sivuleikkureiden avulla :)

edit: osoite korjattu ;)

petsku

Siinä on carlin-merkinnöistä

Siinä on kuva Carlin-merkistä

Tuolta löytyy lisää merkintätavoista:
http://www2.rktl.fi/kala/vapaa-ajankalastus/merkinnat/menet.html
http://www.rktl.fi/kala/kalamerkinta

Itse en ole koskaan saanut carlin-merkittyä kalaa

visa

Valehteleeko mun silmät vai onko tossa mateen kohdalla ihan pieni sininen patsas? Ei kai ne matikoita merkkaa

Selenius

Älkäähän ny repikö noita merkkejä c&r kaloista, pliis. Ei taida 20cm tantuista reivityt merkit palvella kenenkään tarkoituksia. Numeron voi aina skrivata ylös ilman että irroittaa merkiä niin saa tietoonsa istutus paikan ja ajan

Oli ihan kiva kuulla esim Haukan reilun 5kg mertsarin olleen istutettu Ruotsin puolelle, vaikka saatiin Kymiltä.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

panumies

Minä sain tänä vuonna ensimmäisen merkkini, tallessa on vieläkin. En raaskinut lähettää pienen (?) palkkion vuoksi, "muistona" on. Paljonko rahaa tuosta saa kun lähettää? On kyllä vähän myöhäistä kun en tiedä painoa, pituutta jne.

visa