Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Minkä ikäisenä aloitit perhokalastuksen?

Started by Mie1, March 18, 2004, 15:59:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mie1

Niin siis minkä ikäisenä aloitit perhokalastuksen ja mikä/kuka sinut siihen innosti?

visa

13 vuotiaana vasta tuli aloitettua, 2002 syksyllä. Kipinän siihen sain kun alkoi uistimen paiskominen koskella tympiä ja kun perhokalastus on vaan jotenkin niin hienon näköstä ja "jaloa", että sitä halusi välttämättä kokeilla! Ja olen ERITTÄIN tyytyväinen siihen, että aloitin sen, saaliit kasvaa ;), ja muutenkin aivan mahtava harrastus :D

Huom! kaikki koneonkijat!: Laittakaa kiltisti ne virpat kaappiin ja menkää ostamaan kunnon Visionit! Yllätytte erittäin positiivisesti! :D

matiaz

No ensimmäisen perhovavan ostin joskus 12 vuotiaana, mutta koskikalastuksen aloitin sillä sitten vasta vuotta myöhemmin. Pelloilla heittämistä harjoittelin, ettei tartteis taitojaan sitten koskellä hävetä.. ;)
Ja samoista syistä perhostelun aloitin kuin _visa_, koneonkiminen kävi vaan liian yks`toikkoiseksi...
Ja kun perhoja olin sitonut jo vähän aikaisemmin, joten siitäkään ei minkääänlaisia ongelmia vieheitten saannin puolelle tullut!
QuoteHuom! kaikki koneonkijat!: Laittakaa kiltisti ne virpat kaappiin ja menkää ostamaan kunnon Visionit! Yllätytte erittäin positiivisesti!  
Ja tuota minäkin voin suositella! Yhden sanan siitä vaan voisin vaihtaa... Ton Visionin Fladeniks... :D
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

zeus

Ostin kymmenen vuotiaana virvelin. Mutta toissa kesänä näin Vanhankaupunginkoskella perhostelijoita ja kyselin heiltä vähän sitä sun tätä perhokalastuksesta. Viime talvena ostin välineet. Oon nyt 13-vuotta ja viime kesän oon kalastanut perholla.
Sanokaa: "NILSU" kun haluatte haukea...

Järväri

12 vuotiaana aloitin sidonnan ja 13 v. itse perhokalastuksen, eli vielä aloittelija olen. Perhokalastukseen innostivat isoveli ja kaverit. Myös se innosti kun isukki aloitti samaan aikaan ja pakko oli pistää paremmaksi  ;). Koneongintaa ei ole sen jälkeen tullut pahemmin harrastettua (UL:lää lukuunottamatta) kuin vetouistelun muodossa, joka edelleenkin ja jatkossa pysyy mulla "pää kalastulajina".

panumies

Siinä 13-14 vuoden vaihteessa, elikkä viime vuoden keväänä. Vähän saa vielä harrastaa, ennen kuin kaikki "kikat" oppii.

erästäjä

13-vuotiaan tein koulussa sidontapenkin ja aloin sitoa perhoja. Talven aikana alko tuntua siltä että pakko niitä on päästä uittamaan 14-vuotiaana vuosi sitten kevät talvella ostin ekan perhovavan. Ja nykyisin perhokalastus on minun pää kalastusmuoto.
-Kala Eemeli-

Petri

Huom! kaikki koneonkijat!: Laittakaa kiltisti ne virpat kaappiin ja menkää ostamaan kunnon Visionit! Yllätytte erittäin positiivisesti! :D
Ei missään tapauksessa kannata nyt virveleitä kokonaan pois heittää, itse ainakin pidän kummastakin yhtä paljon. Sillä en kyllä tiedä mitään yhtä rentouttavaa kuin haukien kalastaminen juuri enne nauringonlaskua mutta perholla kalan saaminen on ihan erijuttu varsinkin jos perho on oma sitoma. Itse aloitin perhokalastuksen noin vuosi sitten eli vähän vajaat 14 vuotiaana.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

ipo

Aloitin vuonna 1975, eli 13 vuotiaana. Opettajana Jyväskylän työväen Opistossa oli Penttisen Aaro. Aaro on tehnyt perhokalastus/sidonta opetustyötä 60-luvulta saakka.

Mopolla ajeltiin sitten Kymönkoskelle, 130km suuntaansa, kalalle.  Jaon suoramainonta lehtisiä, sain kasaan 1000mk ja ostin Orviksen Far and Fine vavan rakennussarjana.
Perhokalastus on ihanaa... kaikki voivat olla oikeassa!

martti

Minä aloitin 2 vuotta sitten olessani 11 vuotias.Viiko sitten aloin sitoa perhoja eli aika amatööri olen.Kalastukseen houkutti halu kokeilla uutta kalastusmuotoa ja tietysti halu saada muita kalalajeja.
kalastus on ihanaaa

Anonymous

12-vuotiaana. Vuosi oli -76. Kirjoistahan se innostus sai alkunsa.

Hude

8-vuotiaana aloitin perhonsidonnan, kalastelin virvelillä perholitkalla. Kolmen vuoden kuluttua, 11-vuotiaana, opettelin heittämään oikealla perhovavalla, isän opastuksella. Nyt olen ollut tämän hienon harrastuksen parissa yli kymmenen vuotta ja koko ajan tästä oppii uutta.

hepu

kymmenen vuotiaana aloitin perhokalastuksen  :)

TGF

Tulen aloittamaan ensi kesänä 25-vuoden iässä.
Kunhan saan aikaiseksi ostaa pelit ja vehkeet.
Mmmmmmmm..... kala.

hk

Aloitin 2000 tai 2001, mutten kuitenkan ole lopettanu "koneongintaa", koska siihen ei ole mitään syytä
Jepulis

Topi

12 vuotiaana alotin perhostelun. Alkoi tympiä tuo uistimen heittely ja aloin kokeilla perholla.Saaliit ovat hieman parempia.  :)

Grouse

Aloitin jo pienenä poikana. Perhokalastuksessa kiehtoo, saaliiden saaminen ja hienot kalastusvälineet.
|KALAVALE|

Anonymous

aloitin perhokalastuksen viime kesänä siis 2003 oon nyt 13v ja kalastanut noin vuoden perholla ja olen erittäin tyytyväinen

Javalt

Perhoilla olen kalastanut koko ikäni ja sidonnan aloitin 6 vuotta sitten. Varsinaisen perhokalastuksen aloitin kuitenkin vasta 3 vuotta sitten..

Pete

6-7-vuotiaana noin 28 vuotta sitten , isäni opetti jotain ja sen jälkeen lähes omin voimin ja kantapään kautta. Ison kiitoksen voin antaa lopusta Loisan Tapsalle.

marabou

Ensimmäiset oikeat välineet sain vuonna 2002 keväällä , ja sidonta välineet 2001 syksyllä. Innostuksen perhon heittoon sain joku vusi taakse päin karvion koskelta kun siellä ol paljo perhon heittäjiä. ;)

ais

tais olla joskus 11 vuoden paikeilla kun perholla ekaa kertaa yritin.

Pohjolan äijä

6-vuotiaana aloitin ja nyt olen 20 eli kokemusta alkaa jo olla tästä hommasta!
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle EI!

Ernesti

Siinä 10 vuotiaana. 9 vuotiaana aloin sitomaan perhoja.

Teroa

Aloitin eilen eli 23 vuotiaana =) Satunnaisesti kalastanut perholla n.4vuotta (laina vehkeillä).
Sen verta oli pitkä että piti ottaa kaksi kuvaa kun ei yhteen mahtunut..

raimo

Aloitin pari-kolme viikkoa sitten eli 15 vuotiaana. Nyt saaliiina on salakoita, ahven ja neljä kirreä.

Olpponen

Viime kesänä ostin perho kamat, olin silloin 15, ja viskoin sen kesän takapihallla langanpätkä siiman päässä. Tänä kesänä sitten menin koskelle tossa tän kuun alussa, mutta kyllä virvelilläki vielä kalastan. Vaikka alottaiski perhostuksen ei oo mitää järkee lopettaa virvelöintiä.

Perhopoika

Kölmetöistä vuotiaana kaverin innoittamana aloin sitoa ja sitten aloin müöhemmin kalastaa...
Hölömö.

Jorppa

sitomisen aloitin kolmetoista vuotiaana ja sen jälkeen oli pakko liittyä paikalliseen seuraan. Kalastanu oon vuoden. PS. Shakespieren halvalla paketilla ei tee mitään jälellä pelkkä vapa. Perhetuttu innosti tämän harrastuksen pariin

lihapulla

Alotin 13 vuotiaana, kun kävin KalaKaapon kanssa Nautelankoskella ja perhostin sen välineillä.  :lol: