Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pohjasiiman kestävyys

Started by Jani2, March 21, 2004, 18:05:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jani2

Ajattelin vaihtaa nyt ensimmäisen kerran perhosiimaani kun se on ensimmäisen vuoden jälkeen kärsinyt kaikenlaista ja tulin ajatelleeksi, tarvitseeko minun vaihtaa pohjasiimaa. Pohjasiima ei ole ollut muistaakseni kertaakaan kelalta ulkona kalastustilanteessa, vain muutamia kertoja kotona. (mm.pesun yhteydessä.) Eli pohjasiima on todella hyvässä kunnossa. Ajattelin vaan, että vanheneeko ne tai jotain? Eihän ne tosin kauheasti maksa, mutta raha se on pienikin raha. :D

Yleensäkkin vaihdatteko itse aina heittosiiman kanssa myös pohjasiiman, vai säästättekö vanhan pohjasiiman? Ne kuitenkin kuluu vähän enemmän kokeneemmilla kalastajilla, vai kuluuko?

Niin, minkälaisia nämä siimanhoitoaineet ovat? Toimiiko? Miten- ja kuinka usein kuuluisi käytää. Ja ennenkaikkea, kannattaako hankkia?
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

hk

Itse en ainakaan vaihda. Pitäisi kestää hyvinkin.
Jepulis

visa

En näe mäkään mitään syytä vaihtaa pohjasiimaa, jollei se ole kerran yhtään kulunut. Mul on ollu aina sama pohjasiima. Mutta jos sillä on kalastettu merellä niin suolavesi on voinut ehkä haurastuttaa siimaa, tai sitten ei. Vaihda jos tarpeelliseksi näet, ei siitä ainakaan mitään haittaa voi olla muuta kuin että lompsa lahtuu vähäsen ;)

Hota

Dagronsiimat kestää useita vuosia.
Tarkasta pohjasiiman alkuosa jos on rispaantunut taikka muita vikoja ja poista tuo kulunnut osa.
Jos siima ok. muuten niin anna olla.
Taisi tuossa yhdessä rullassa olla jo 10v. vanhat Dagronit ja hyvin on kestänyt.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.