Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Perhohaavi!

Started by Mie1, March 27, 2004, 10:31:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mie1

Minkälaisen perhohaavin omistat?
Itelläni on sellanen puinen,tiheäverkkoinen haavi!

visa

C&R- haavi minullakin on :D

jani vaan

Puukehikolla ja solmuttomalla havaksella.(ei ihan c&r mutta parempi päästettäville ku solmullinen havas.)
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!

panumies

Koulussa olen tekemässä haavia, saas nähä minkälaisia havaksia kaupoista löytyy. Antakaa vinkkiä jos olette pääkaupunkiseudulla nähneet (C&R)havaksia.

Anonymous

Itselläni itsetehty noin 10vuotta vanha,havas tosin vaihdettu
myöhemmin C&R havakseen
Taisin ostaa Helsingistä tämän havaksen
Voit kysästä vaikkapa Kalastimesta
Osoitteesta [email protected]

matiaz

Koulussa olen tekemässä haavia, saas nähä minkälaisia havaksia kaupoista löytyy. Antakaa vinkkiä jos olette pääkaupunkiseudulla nähneet (C&R)havaksia.

Pääkaupunkiseudun havaksista en tiedä, mutta kannattaa tilata C&R-havas perhokolmiosta! Ei maksa kun jotai 8 euroa, ja pirun hyvä on kuitenkin!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

matiaz

Niin ja itselläni on tällä hetkellä yksi puinen haavi odottamassa uutta C&R-havasta ja toista haavia olen koulussa tekemässä!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

panumies

Pitää nyt katella kunhan saan sen haavin suurin piirtein kasaan. Varmaan hintakin ratkaisee, aion nyt samalla tehdä parikin haavia, muotin tekeminen on kuitenkin työläintä tuossa haavin valmistuksessa. Miten olette muuten ostaneet sopivan kokoisen havaksen, pitääkö ottaa haavi mukaan kauppaan, onko havaksia ylipäätänsä edes erikokoisia? Haavistani tulee suurinpiirtein noin tennismailan kokoinen.

jani vaan

Nii mullaki on se ite tehty ja havaksen ostin selvästi liian ison ja lyhensin sopivaks ja tuli hyvä!

panumies

Nii mullaki on se ite tehty ja havaksen ostin selvästi liian ison ja lyhensin sopivaks ja tuli hyvä!

Siis tuota, missä suunnassa oli liian iso? Oliko havaksen "silmiä" liikaa vai oliko "pussi" liian syvä?

jani vaan

Oli liika syvä siihen haaviin. Kannattaa eka tehä haavi muuten valmiiks ja sitten hommaat havaksen.(iha vaan vinkkinä);)

panumies

Oli liika syvä siihen haaviin. Kannattaa eka tehä haavi muuten valmiiks ja sitten hommaat havaksen.(iha vaan vinkkinä);)

Nyt on haavi valmis ja havaskin kiinni. Minkälainen haavinvapautin teillä on, onko itse tehty vai onko ollenkaan?

Anonymous

Katoppa tuolta noista haavinvapauttimista http://www.kalastus.com/keskustelu/ ja siintä se viritykset ja rakentelu ja siintä se haavinvapautin keskustelu.

Grouse

Itelläni on sellanen kahdesta kohdasta katkennut vanha rotisko.  :)
|KALAVALE|

Anonymous

mulla on semmone koulussa ite tehty haavi sain arvosanax 9 :)

pepe90

varmimmin ne kalat saa tarttumaan jos haavin jättää kotiin,myös muovipussi ja puukko kannattaa jättää kotii

Jorppa

Halpahallista ostettu semmonen rotisko joka sentään näyttää haavilta. Ei maksanu kun n.8€

marabou

C&R haavi mulla on, eikä kalalle käy mitään :D

Tuntematon kalastaja

Mulla on visionin semmonen tennismailan mallinen C&R haavi tosi hyvä minun mielestä
Ei sitä kuule noin kalasteta,vaan näin

Deathis

Mulla on joku sellainen minimanista ostettu halpishaavi,joka on c&r -haavin muotoinen,mutta varmasti vahingoittaa kalaa enemmän.  :?

Ihan vain mielenkiinnosta

Quote from: SnorleifMulla on joku sellainen minimanista ostettu halpishaavi,joka on c&r -haavin muotoinen,mutta varmasti vahingoittaa kalaa enemmän.  :?

Millainen on C&R-muotoinen ? ? ?

tme

Sellainen C&R haavi magneetti vapauttimella, hyvä on.

Deathis

Quote from: Ihan vain mielenkiinnosta
Quote from: SnorleifMulla on joku sellainen minimanista ostettu halpishaavi,joka on c&r -haavin muotoinen,mutta varmasti vahingoittaa kalaa enemmän.  :?

Millainen on C&R-muotoinen ? ? ?

http://netti.nic.fi/~olan/kuvat/haavi4.jpg Tuon tyyppinen,paitsi omani on sellainen musta,ja se ei ole jalopuusta,vaan muovista ja metallista.C&R-haavi on myös tiheäverkkoisempi,kuin tämä mikä mulla on.

Råtta

Mulla on kaverin Tsekin MM- kisoista tuoma virallinen kisahaavi. Syvä, tiheäsilmäinen, solmuton havas, siis C&R haavi. Koko noin tennismaila. Tais kyllästyä seuraamaan kun kalastin pari kesää koskilla ilman haavia ja nostelin kalat käsin. Entinen halpishaavi oli sanonu "hejdå" edellis suvena, kehys muistutti jokaista aakkosta, riipui ihan mistä kulmasta katsoi. Sitä se teettää kun pimeässä sohii kalan perässä haavia koskikiviin :oops:
Perhokalastusta vuodesta -90, sidontaa -91. Paljon on koettu, mutta vielä enemmän kokematta...

Mikko_-Procyon-

Khöm. Itse ostin perhohaavin BILTEMASTA hintaan 9.90€. Saa luvan kelvata. En jaksa ja halua alkaa haavilla snobbailemaan. Jos en aio kalaa ottaa, niin sitten se irroitetaan joessa kalaan koskematta tai jotenkin muuten. Haavi heilahtakoot ruokakalan merkiksi (toivottavasti tulevaisuudessa useammin ja isommille).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Palamu

Quote from: Mikko_-Procyon-Jos en aio kalaa ottaa, niin sitten se irroitetaan joessa kalaan koskematta tai jotenkin muuten. Haavi heilahtakoot ruokakalan merkiksi (toivottavasti tulevaisuudessa useammin ja isommille).

Jep, juuri näin. Minulla on joella mukana vain pieni nostokoukku, joka heilahtaa, kun on ruokakala siiman päässä.
Minä mitää kalaa oo saanu....