Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kahluusauva!

Started by Mie1, April 18, 2004, 12:46:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mie1

Niin eli käytätkö kahluusauvaa?
Minkä merkkinen se on jos sinulla on?
Itselläni on Snowbeen sauva,joka tuli kaupan päälle Vision Flywater housujen ja kenkien ostosta.
Sauvan hinta on 40€.

Anonymous

Tukeva ja paksu puukepukka, jota säilytän joella jossain pusikossa.

Kaleveli

Minulla on kahluusauva nimeltään Vileda, hyvin toimii vanha mopinvarsi, eikä ollut turhan kallis :D

visa

Mulla on kahluusauvana vanha exel nova hiihtosauva, josta otin piikin päästä pois ja laitoin kumitulpan paikalle :)

taimen

Itselläni on Snowbeen sauva

Mul on kans toi snowbee...ihan kiva sauva, teleskooppinen kun on. Mahtuu hyvin kassiin

Jani2

Vielä ei mulla ole kahluusauvaa, kun en ole kahlaillutkaan. Aion hankkia teleskooppisen, nyt kun ostin kahluusaappaatkin.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Mie1

Vielä ei mulla ole kahluusauvaa, kun en ole kahlaillutkaan. Aion hankkia teleskooppisen, nyt kun ostin kahluusaappaatkin.

Niin no eihän kahluusaappailla kovin syvälle kahlata,eli tarviiko sauvaakaan,mutta jos on matala ja kova virta niin sitten!

Jani2

No, kun se on teleskooppi, niin mukana kulkee joka tapauksessa. Kyllähän se sama on olemassa myöhemminkin, kun ostan kahluuhousut.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

HalDi

Mun kepukan kaikki tietääki.

http://localhost/forum/viewtopic . php?t=5796

Vielä on testaamatta käytännössä, mutta eiköhän tuota tuu testattua...
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Jorppa

Eikös kahluusauvassa pidä olla jotain painoa siinä päässä että se pelittää? ite aattelin tehä kannsa  kahluusauvan jostain kotoa löytyvästä materiaalista

Royal Trude

Eikös kahluusauvassa pidä olla jotain painoa siinä päässä että se pelittää? ite aattelin tehä kannsa  kahluusauvan jostain kotoa löytyvästä materiaalista

Mun kahluusauvassa ei ole minkäänlaista painoa ja kahlatessa ei ole mitään vaikeuksia sitä käyttää. Tuo painon laittaminen kahluusauvan kärkeen on aika pitkälti MUTU-pohjaista, jokainen luulee että jos se painaa niin sitä on helpompi käyttää tai se on helpompi tunkea pohjasoraan. Tosiasia on se että pahin kahlaajan vastus on se virran voima joka iskee kohtisuoraan vartta vasten. Sitä vastaan pitää taistella, ei paljoakaan auta jos laitetaan pikkuvalupallukka kepin kärkeen jos sen voima ja massa kohdistuu pääasiassa kohtisuoraan virran voimaa vastaan.

Mutta jokainenhan saa tehdä ihan oman maun mukaan keppinsä, jos uskoo 50g valumötikän voimaan kahlattaessa niin tottahan silloinhan se on laitettava.

Kunhan muistaa että liika määrä pilaa koko sauvan...

Siis kyseessä mulla on alumiininen laskettelusauva joka myös kestää jos joutuu nojaamaan... matkasauvana tietty on sauvakävelysauva jonka saa läjään. Kyllä sekin pelittää, ja ilman lisävalupainoja.

HalDi, kerropa vuoden/kauden lopussa tuon keppisi tilanne, ois kiva tietää kuinka se kesti kaiket kolhut ja tyrskeet.
Fly fishermen have longer rods.

HalDi

Nyt on munki sauva testattu ja hyvä on! Laitoin semmosen lukkosysteemin, josta lähtee naru itse sauvaan ja siinä se sitten roikkuu mukana D-renkaassa liivissä, ku heittelee ja saa näppärästi käsille, kun kahlataan taas. Painoa on tarpeeksi, tunnokas, äänetön nuppi ja kohtalainen kädensija. Ennen kaikkea mukava ja käytännöllinen, kun ei haittaa, miten päin käteen ottaa.

Se liitoskin pelaa ihmen hyvin. Ei heilunu "liitoksissaan" eikä tuntunu ees katkeavan. Mitä ny oli ehkä vähän menny vettä sisään, niin oli vähän piukka irrottaa. Olen tyytyväinen nyt, kun on vähän muutkin unelmat toteutunu, kuten mopo ja perhosetti. Pääsee oikeesti Kalaan!
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!