Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

perhokalastus järvellä

Started by 31, April 27, 2004, 22:23:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

31

Dodiih ! Sanokaahan äijän käppyrät mikä se mahtais olla  sopiva kelluva perhosiima järviolosuhteisiin.Mielessä olis kuitenkin käyttää samaa siimaa virtaavissa vesissä ajoittain. Kuinka siis yhdistää uppoperho ja pinturiheittely mahdollisimman järkevästi.Ostin pari vuotta sitten Ron Thompsonin setin ja on hyvä hankinta verrattuna moneen muuhun siiman sotkijaan(ei jätä simaa puolan väliin).Ronikan oma siima ei nyt ole juurikaan kehumisen väärti;onpahan parempi kuin pakettinaru. WF -8-F  ENERGY Floating ja keppi on 9ft   7/8  .Olen kokeillut aikaisemmin muitakin vapoja ja tämä härdelli on toiminut siinä kuin muutkin,vaikka kyseistä merkkiä jotkut karsastavatkin.Ei muuta kuin kireitä siimoja antakaahan palautetta jos aikaa ja tietotaitoa piisaa,vaan kyllähän sitä......

Anonymous

Joo eli jossain pohjolan perhokalastajan numerossa oli järviperhokalastuksesta, en muista oliko kyseessä siian vai harjuksen kalastus niin siinä muistaakseni kirjoittaja sanoi kantavansa mukanaan kahta vapaa/kelaa/puolaa! Eli yhdellä kelalla kelluva pinta siima ja toisessa intermidiate, olikohan peräti lasisiima!
Eli pystyy reagoimaan eri tilanteisiin, mutta ite hommaisin rahan puutteen vuoksi uppoavia perukkeita, joilla pääsisi jo kummasti pinnan alle ja jos ei riitä niin eikun vaan haulia lisäksi! :)

31

Kiitokset HARRI  83  !!!  Niinpä niin , kun on ainoastaan yksi puola niin sepä teettää perukkeen vaihtoa , vaan aikaahan kalareisulla pitää ollakin.Mikäs se lasisiima oikein olikaan . muistaakseni joskus luin siitä jotain vaan enpä muista mitä.Saiskos tietoa .KIITOS

jani vaan

Lasisiima on mielestäni läpinäkyvä siima. Korjatkaa jos olen väärässä.
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!

matiaz

Joo, niinhän se on. Ns. lasisiimat ovat yleensä vähän jäykempiä kuin "normaalit" perhosiimat, ja sen takia niillä on helpompi heittää pitkälle. Soveltuvat hyvin järvikalastukseen myös sen takia, että kärjet näissä siimoissa ovat läpinäkyviä, joten aratkaan kalat eivät siimaa kovinkaan helposti säiky.
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

31

Joo, niinhän se on. Ns. lasisiimat ovat yleensä vähän jäykempiä kuin "normaalit" perhosiimat, ja sen takia niillä on helpompi heittää pitkälle. Soveltuvat hyvin järvikalastukseen myös sen takia, että kärjet näissä siimoissa ovat läpinäkyviä, joten aratkaan kalat eivät siimaa kovinkaan helposti säiky.
Mukava saada vähän tietoa ja nälkä senkun
kasvaa syödessä;
                            - kuinkas tämä lasisiima sopii yhteen
9 ft  7/8  vavan kanssa.Hintahaarukkaa olisi mukava myös saada . Noita alan liikkeitä on monta niinkuin myös hintoja.Jos tulee mieleen aiheesta jotain muuta tärkeätä ja jaksatte hieman avittaa niin yritän muistaa
teitä iltarukouksissa.

Agentti 007

Niin vielä siimoista. Itse olen käyttänyt aina kelluvaa WF-siimaa
johtuen pintureiden käytöstä. Olen kokeillut joskus siikaa uppoavalla, mutta huonoin tuloksin. Eli siian löytäminen ilman pintomista on työn ja tuskan takana. Tuppaa tulemaan ns. roskakalaa liikaa: ahventa,särkeä,säynettä jne. Mitä tähän lasisiimaan tulee, nimi saattaa tulla Cortlandin Lazer-sii-
masarjasta, jossa yksi versio on väritön, mutta muuten käsittääk-
seni normaali siima.

Siimatietoa esim. www.sorro.com

edit. postaukset yhdistetty, oikeinkirjoitus
James Bond