Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Syökö kalat marjoja?

Started by Javalt, May 15, 2004, 16:12:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Javalt

Syökö kalat missään tapauksessa marjoja, vai mihin pyritään tällaisilla punaisiksi palloiksi sidotuilla perhoilla? :D itse on pari puolukan kokoista palloa rasiassa ja joskus oon epätoivossa niitä jopa uittanut. Koskaan ei tosin ole näillä mitään tullu.. onko sidos kenties liian iso ja mille kaloille (kai nämä on kalastukseen tarkoitettu :D) nämä soveltuvat?

Jani2

Joskus mökillä, kun madot on loppu, niin pitää keksiä korviketta. Mustikalla ja puolukalla olen saanut mato-ongella useita särkiä ja jokusen ahvenen. Noista perhoista en kyllä tiedä...
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Potkuri

Jostain olen kuullut, että pallukkaperhoilla jäljiteltäisi mätiä, mutta mutta...
Team Ruoto

Petri

Noi pallukka perhot taitavat olla jonkinsortin mätipallo jäljitelmiä... Mätipalloillahan kalastetaan ainakin siikaa syksyisin, tai näin ainakin vanhankaupunginkoskella (yleisin perho mitä nyt olen vähän kyselly ottiperhoista) . Ja taitavat noihin kirbelitkin ottaa. Marjoja on minullakin ollut joskus ongen pässä ja jonkun kalankin taisin saada mutta ei ole matoongessa madon voittanutta.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Putte

Itse muistan lukeneeni Erästä tai metsästys & kalastuksesta jutun, jossa kalamies oli seuraillut pitkään kun puron päällä oli kasvanut viinimarja-pensas ja siitä oli tippunut punaisia marjoja puroon. Taimenethan olivat kovasti niitä syöneet. Mies sitten sitaisi marjaa muistuttavan perhon ja narraili taimenet pois.
Itsekkin olen kyseistä marjaa matkivat perhon, mutta kertaakaan se ei ole veteen päässy. Johtuen siitä, etten perhostelua juuri harrasta... Mutta ehkä vielä joskus  ;)

matiaz

Itse muistan lukeneeni Erästä tai metsästys & kalastuksesta jutun, jossa kalamies oli seuraillut pitkään kun puron päällä oli kasvanut viinimarja-pensas ja siitä oli tippunut punaisia marjoja puroon. Taimenethan olivat kovasti niitä syöneet. Mies sitten sitaisi marjaa muistuttavan perhon ja narraili taimenet pois.
Itsekkin olen kyseistä marjaa matkivat perhon, mutta kertaakaan se ei ole veteen päässy. Johtuen siitä, etten perhostelua juuri harrasta... Mutta ehkä vielä joskus  ;)

Joo sama juttu on tullut luettua, ja siitä sitten voi jotain johtopäätöksiä vetää. Tässä tapauksessa voi olettaa että kalat niitä kyllä syövät, ainakin joskus, mutta tuskin mitään "punaviinimarjajäljitelmiä" kannattaa ruveta aina uittelemaan. Tuollaiset poikkeukset kun lienevät kuitenkin melko harvinaisia...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Bremes

Mustaviinimarjalla on tullut saatua yksi n. 800g lahna ja muutama ihan mukavan kokoinen ahven.

Agentti 007

Olen saanut kerran 1,5kg kirjon perholla,joka oli pistellyt
tippuvia pihlajanmarjoja poskeen aika kasan.Oli sillä tosin
pari pikkukalaakin syötynä eli moniruokainen oli :D
James Bond

Jjo

Vastaistutetuille kirreille voisi olla kovakin sana joku värikäs pallo, muistuttaahan se epäilyttävästi rehupalloa.
Kalaa kannattaa pyytää vaikkei saisikaan!

Agentti 007

Heh,täytyy myöntää olen kokeillut painotettua karvapalloa.
Eli taisi olla ruskeaa kania+kettua jota kiepsauttelin lyijylan-
galla painotettuun koukkuun.Tuli vain niin pirun painava tekele
että oli ikävä heittää.Sain yhden kirren tunnin pommituksella
eli ei ihan huono tekele.Tosin hylkäsin" esteettisistä" syistä
moisen kuulan :D
James Bond

vesgu

Mätiä niillä(yleensä) jäljitellään. Onhan joku tosin voinut marjaakin jäljitellä, mutta kala luulee niitä todennäköisesti mädiksi. Sellaseen mätiperhoon kun laittaa "siiveksi" ohuesti valkoista marabouta, niin hyvä tulee ;)