Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Millaista peruketta käytät?

Started by _KO_, May 28, 2004, 21:03:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

_KO_

Eli kysymys kuuluu: Millaista peruketta yleensä käytät? Itsevalmistettua vai valmista? Monofiilia vai punottua? Ja miksi olet päätynyt juuri käyttämääsi perukkeeseen?

Itse olen vasta aloittelija ja laitoin heittosiiman päähän vavan mitan verran 0.12 firelineä. Sain silläkin kuitenkin jo kilon painoisen taimenen, joka oli ensimmäinen perhotaimeneni  :D Joten kaipa sekin toimii...

Laitan tähän vielä kuvan tosta taimenesta, kun se on musta niin hieno  :) Sain sen 25. päivä ite sidotulla streamerilla...

Anonymous

Itse tehtyjä toimii kun junan vessa, ei saa käyttää asemilla ja vauhdissa oltava varovainen.

Varsin usein ihan monofiilistelemällä suora peruke (ei useita liitoksia). Eihän se oikene optimaalisesti, mutta eipä kärsi vetolujuuskaan (kun korkeintaan molemmista päistä).

Valmiita perukkeita menee ihan liikaa  (liitseillä pohjia kolutessa), ja ne maksaa.
Halpissetin mukana tulleen valmisperukkeen oon "senkin uhalla" käyttäny :)

-AP

flyfisher14

Teen perukkeet itse, 0.40mm eka, Sitten 0,30mm ja 0.20mm. Tuollaisilla olen pärjännyt aivan hyvin, Ja pituutta koko höskällä noin vavan mitta. Eli jokaista pätkää noin metri.

erästäjä

Painavalle perholle esim: streamer kannattaa perukkeesta tehdä lyhyempi ja paksumpi. Pienille pintaperhoille ja aroille kaloille kannattaa käytää pitempää ja ohuempaa peruketta.
-Kala Eemeli-

Anonymous

millaisilla solmuilla yhdistätte perukkeen eri osat?ja kuinka paljon nuo perukesiimat maksavat ja minkä merkkisiä kannattaisi ostaa?

Hota

Quote from: ms on June 02, 2004, 17:58:03
millaisilla solmuilla yhdistätte perukkeen eri osat?ja kuinka paljon nuo perukesiimat maksavat ja minkä merkkisiä kannattaisi ostaa?

http://www.kalassa.net/keskustelu/index.php?action=search2
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

raimo

Voiko heittosiiman päähän lyödä siis sopivan pätkän monofiiliä/punottua eikä se haittaa kalastusta.

Ernesti

Quote from: _KO_ on May 28, 2004, 21:03:06

Tuossa vois olla vaikka joku tulitikkuaski ku toi voi väärentää toi kuva.