Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Seniorilla heittely, pyyntikikkoja?

Started by Anonymous, May 29, 2004, 11:45:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Miten seniori vaapulla pyydetään kalaa virvelillä heittämällä, vai onnistuuko se ollenkaan. Meidän järvessä on ahvenia ja haukia, suuria sellaisia. Eilen kävi niin kurja juttu, kun hauki katkaisi siiman ja vei uistimen mennessään. en uistinta sure vaan hauen kärsimyksiä.

edit: otsikkoa muokattu sisältöä vastaavaksi...

Anselmi

Ei Se välttämättä siitä se hauki kärsi jos se on ottanut siimasta poikki tai sitten jos se on saanut sen irti ravistelemalla.
Se oli ainakin näääääääin iso...

Reaper

Meinasit Seniorilla haukia kalastaa? Kannattaa senioria tarjota mieluummin jalokaloille ja ahvenille. Ainakin siialle ja harjukselle aivan ylivoimainen.

Laita ohutta siimaa, eneintään jotain 0.25 kokoista ja sido se kiinni siihen (lukkoleikaria ei kannata laittaa, huonontaa uintia). Jos heitot ei meinaa onnistua, niin laita vaikka vaapusta noin metrin päähän pienoinen lyyjypaino ja sitten kyllä pitäisi heitot onnistua.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

seiska

En minä seniorilla välttämättä haukia kalasta, mutta minkäs teet jos hauki käy kiinni. Siikaa ja taimenta ei meillä ole. On vaan haukia, ahvenia, ruutanaa (yäk) ja tietenkin särkiä ja paljon. Kyllä siinä , kun ostin seniorin, luki että haukiakin voi pyytää. En olisi ostanutkaan, jos se ei hauelle käy. Oli kalliskin vielä.

hk

Kyllähän senioriin hauki ottaa. Itse olen saanut siianuistelun yhteydessä lukuisia 2-3,5kg haukia. Itse en kuitenkaan missään tapauksessa ostaisi senioria hauen pyyntiin! Hauelle löytyy kyllä paljon parempia ja halvempiakin uistimia. Ainoa järkevä kalastusmuoto seniorille kuvailemallasi järvellä on ahvenen vetouistelu.

/hk
Jepulis

heittäjä

En mä nyt oikeen tiedä siitä hauen pyynnistä. Mulla on se 2 senttinen Seniori niin en mä usko hirveesti et sil haukee tulis.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

yugular

Seniori on parhaimmillaan soutu-uistelussa. 20-30 metriä siimaa perään ja verkkaista soutua niin johan nousee siikaa ja taimenta! tosin noita ahvenia tulee ikävinä kylkiäisinä ku ne syö samaan aikaan siian kanssa. Kannattaa käydä vierailemassa Hannulla kannuksessa jos on liikkeellä siellä päin. on mukava mies ja kalajuttuja riittää..
Tahdon saada suuren..

[Jyri]

Mitäs kirjolohi tykkää seniorista? Heittelemällä ja kovassa virrassa.

_KO_

Mikä olisi hyvä senioriväri siianuisteluun perustummavetisellä (näkösyvyys 2-3 metriä) järvellä? Jokin ärsykeväri (kokopunainen, ambulanssi?) vai jokin luonnollisempi... Ajattelin tuota siikaa yrittää soutu-uistella joten ajattelin hankkia uuden pienen seniorin. Yksi isompikokoinen mulla jo on, joka on antanut hyvin haukea (!) ja ahventa...

Reaper

Kokeile ainakin sellaista mikä on musta ja siinä punaisia täpliä. Ja toinen on kellertävä, jossa on sitten ruskea selkä. Noilla on itse saatu siikoja ylös.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

duppelt

Itse käytän senioria lähinnä uisteluun mutta se on ihan hyvä heittopeli kun siihen hommaa seniorin painokoukun

Tornio_River

Kyllähän seniorilla saa lähes kaikki kaloja,mutta suoranaisesti "halvempaakin"tavaraaa hauille voi tarjota.tulipa vain mieleen että seniori oli viimekesänä kova sana lohenpyynnissä.
monen monta lohta torniojkivaresta pyydettiin seniorilla,myös muualla pieni seniori pelitti vähän ja lämpimänveden aikaan kalojen kuningaille ja kuningattarille.