Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Heittovavat

Started by lecsa89, May 29, 2004, 12:48:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lecsa89

Laittakaa tänne kokemuksianne vavoista hyvistä ja huonoista.

Itselläni on Shimano Catana 210cm ja hyvin on toiminut. :) Sai muuten jossain viime vuoden Erä-lehdessä Taimen-vapa testissä 4½ tähteä!

Tasuriman

Juuri äsken kävin ostamassa Shimano NEXAVE-AX:n Muuta en vielä tiedä, mutta kaupassa tuntui käteen hyvältä.

SledgeHammerFIN

Shakespeare Ambidex 8,5" IM-8, hyvin on pelannut. Kevyt ja pitkäheittoinen vapa
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

Anonymous

Loistava vapa ehdottomasti: Berkley Series One SES-803ML 8-jalkainen 3-osainen haspelivapa. Vavassa korostuu keveys ja voimakkuus. Kalalajia katsomatta pelaa varmasti joka tilanteessa. Lisäksi mukava kuljettaa mukana kun menee pieneen tilaan. Suosittelen ehdottomasti.

Huonot kokemukset Shakespeare Ambidex Titanium 6-jalan haspelivapa(jigivapana). Kolmesti katkesi vaikka hennommat vavat kestivät samaan aikaan käytössäni. Onneksi liike vaihtoi lopulta vavan toiseen merkkiin ja se oli minun viimeinen Ambidex Titanium(toistaiseksi).

Petri

Kunnan queen 8 ( haspelivapa) on omasta mielestä kyllä paras vapa mitä olen omistanut tai kokeillut. Pitkäheittoinen, herkkä, hyvät väsytysominaisuudet ja napakka vastaiskuja tehdessä. Kokemusta ei kyllä tosin ole kuin vasta noin 5:stä hauesta ( about 2kg kaikki) joten en ole vielä tota kestävyyttä  päässyt kokeilemaan joka on kuulemma aika huono. Halpakin se oli 35euroa.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

kaivo

Shimano Stimula 5,6 jalkaa on ollut UL-vapani vuodesta ´96. Vuosien mittaan olen tullut sinuiksi vavan kanssa ja olen ollut keppiin ihan tyytyväinen. Erityiskiitos vavalle kestävyydestä kahdeksan Fire Line-vuoden johdosta :)