Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Abu Diplomat

Started by Tuntematon kalastaja, July 18, 2004, 16:29:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tuntematon kalastaja

onko hyvä kela,perustele valintasi
Ei sitä kuule noin kalasteta,vaan näin

Tärppi

Kyllä se on ihan hyvä kela.
Itselläni on pari kyseisiä keloja, eli kokemustakin on.
Jarru on kiva, kun ei räikkä huuda ja mielestäni säätökin on ihan kohtuullinen.
Mukavan oloinen kela hinnasta puhumattakaan, eli arvosanaksi antaisin ainakin 4..-6 luokassa ja hinta/laatu suhteessa täydet pojot :shock:

Joku kohta laittaa viestiä, ettei ikinä ottaisi kyseistä kelaa, koska.......

Perhopoika

... se on surkea!!!

Ittelläni on pari ja se on ihan...
Hölömö.

Arza

itellä oli toi kela ei tee mitään!!!

Järväri

Ootkos nähny tota kelaa myynnissä. Hinta on yleensä niin edullinen, että ostaisin heti jos löytäisin, mutta uutena ei oikein ole enää saatavilla, tai sitten pitäisi ostaa vapakin mukana (joka ei ole kaksinen). Eihän se mikään huippukela ole, mutta ihan ok. Pikkuveljellä on toi kela ja kyllä siinä mun mielestä ihan hyvä levyjarru on hintaansa nähen. On se ainakin parempi kuin Visionin superlite (mulla on), mutta ei niitä oikein voi verrata kun Vision on räikkäjarrullinen laajakehäkela.

"hauen_kalastaja" ja "perhopoika" voisivat kyllä vähän perustella kommenttejaan.

asiantuntija

Olettekos muuten lukeneet ERÄ- ja Perhokalastus-lehtiä. Niissä näkyy usein kuvissa juuri kyseinen kela. Jos ammattilaiset käyttävät sitä niin tuskin se ihan huono on, vai? Te haukkujat taidatte puhua siitä muoviversiosta. Se voi olla vaikka kuinka huono, mutta ainakin ne hieman vanhemmat alumiinikelat ovat ihan asiallisia, ainakin hintaansa nähden.

Pete

Quote from: Perhopoika... se on surkea!!!

Ittelläni on pari ja se on ihan...

Quote from: hauen_kalastajaitellä oli toi kela ei tee mitään!!!

Siinä kaksi oikein kaikkien perustelujen äitiä. Jos haluat vastata johonkin kysymykseen älä tee sitä noin !

Itsellä on ollut kaksi Diplomatia vanha 6-7 ja uudempi 5-6. Nykyään varakeloina. Mielestäni kelat ovat ajaneet asiansa mainiosti, hieman kömpelöitä painoltaan, mutta jarrultaan aivan käyttökelpoisia. Mielummin vavan varteen kiinnitän alumiinisen Diplomatin kuin muovipommi Visoinin, jonka räikkäjarru pelottaa niin kalat kuin kaikki muutkin elävät kilometrin säteellä.
Pikku-Diplomatilla on otettu ylös 3.8kg ja 2.8kg lohet harrinkalastuksen yhteydessä, ja jarru toimi niin hienosti ettei perukkeet paukkuneet.

Troikka

Ittelläni on kyseinen kela ja ihan tyytyväinen olen. Hintaisekseen hyvä. Erityisesti jarru on miellyttänä kun ei huuda ja räkätä...
Tosimies ei sanojaan eikä salaattia syö!

vniskane

Itselläni on parikin kappaleita Diplomatteja, ja molemmista on hypännyt jokeen kesken kalastuksen se puolan lukitus nappula jousineen.
Ei siis kovin hyviä kokemuksia, kelana sinänsä ihan ok, käytettävyys vain muuttuu peräti kehnoksi kun puola ei pysy akselilaan.

vniskane

Itselläni on parikin kappaleita Diplomatteja, ja molemmista on hypännyt jokeen kesken kalastuksen se puolan lukitus nappula jousineen.
Ei siis kovin hyviä kokemuksia, kelana sinänsä ihan ok, käytettävyys vain muuttuu peräti kehnoksi kun puola ei pysy akselilaan.

jebulis

mulla kyseinen kela ja on toiminu hyvin,eikä oo ollu mitään ongelmia.
jarru on mun mielestä hyvä koska se toimii ihan hyvin eikä pidä lujaa ääntä :x
eikä toi nyt kauheen hintanenkaan oo

jebulis

mulla kyseinen kela ja on toiminu hyvin,eikä oo ollu mitään ongelmia.
jarru on mun mielestä hyvä koska se toimii ihan hyvin eikä pidä lujaa ääntä :x
eikä toi nyt kauheen hintanenkaan oo

KalaKaapo

Riippuu tietysti mikä malli on kyseessä, jos puhutaan diblomat600:sesta niin kela on aika susi. Itselläni puola putosi pari kertaa, ensimmäisellä kerralla ei käynyt pahemmin, mutta toisella kerralla puola putosi siimoineen päivineen pari metriä syvään kivenkoloon... Silloin meni kela vaihtoon... Kaiken lisäksi kelan mukana tullut varapuola ei sopinut kelaan vaan jumittui paikalleen.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Anonymous

Noin 15v. kokemus kyseisistä keloista. Toimivat mainiosti (itselläni vanha 6/7 luokan  jossa pyöreät reiät, ja alumiininen puola. Toinen pienempi, ja vähän uudempi jossa on neliön malliset reiät). Arvostan keloissa tarkkaa jarrua, joka tosin ei muistaakseni uudessa ollut säädetty oikein mutta onnistuu kyllä jokaiselta. Ainoa miinus on pieni puolan halkaisija, joten kammen pyöritystä on paljon, jos se nyt on mikään miinus, varsinkin jos on sattunut saamaan siimanpäähän tarttumaan jotain.