Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuinka monipuolinen kalastaja olet?

Started by Mie1, August 09, 2004, 17:22:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mie1

Nii elikkä haluasin tietää että kuinka monipuolinen kalastaja olet?
Monipuolisella tarkoitan sitä,että kalastatko monella eri tavalla esim. pilkit,uistelet,virvelöit,perhostat ja niin edelleen.
Itselläni kalastuksen pääpaino keskittyy perhokalastukseen,mutta myös virvelöin paljon ja talvella pilkin joskus.

VK.

Itellä varmaan uistelu ykkössijalla, toisena perhostelu ja kolmantena viskominen. Talvella pilkin aika aktiivisesti (tosin aika heikolla menestyksellä 8) ) ja onkinutkin olen tänä kesänä jopa kaksi kertaa. (Jollei pohjaongintaa lasketa, joka on keväällä hauskaa). Tietty spinfluga, joka on perhostelun ja virvelöinnin risteytys on myös kohdallani erittäin useasti tapahtuvaa :wink:

jaba88

No ykkös sijalla on virvelöinti niin maalta kuin veneestäkin,kakkoseksi tulee uistattelu,kolmanneksi onginta joka pääasiassa tapahtuu virvelillä syöttinä mato tai perhopallolla perho tai pohjaonginta.
Ja talvella tietenkin pilkintä ja joskus "iskukoukkuilu" :D .

Ja joskus "kalastus" ampumalla mutta melko huonolla menestyksellä.

Järväri

Omasta mielestä kalastan aika monipuolisesti ja vetouistelu on kyllä selvä ykkönen ja kakkonen on sitten perhostelu, vaikken sillä oikein kaloja saakkaan :) kolmantena tulee sitten pilkkiminen ja heittely, joita tulee tehtyä aikas harvoin ehkä 5-10 kertaa vuodessa molempia.

Niin ja katiskaa tulee pidettyä järvessä ja kerran oon käynyt ongellakin :D

Palamu

1. uistelu
2. pilkki (myös kesällä)
3. perho (aina kun kalastan virtaavassa)
4. Heittokalastus
5. pyydyskalastus

Siinä minun tärkeysjärjestys ja näitä kaikkia tulee harrastettua aktiivisesti, joten aika monipuolisena kalastajana itseäni pidän....
Minä mitää kalaa oo saanu....

-micce-

1. Vetouistelu
2. Heittokalastus
3. Verkkokalastus satunnaisesti kavereiden mökillä
4. Hauki- iskukoukut satunnaisesti
5. Harppuunakalastusta satunnaisesti lämpötilan ja näkyväisyyden salliessa.

Pilkkimistä ja ongintaa ei ole tullut harrastettua vuosi kausiin. Haukikoukkuihin täkykalat on yleensä laiskasti nostettu muikkuverkolla tai katiskalla. Perhokalastusta en ole koskaan edes kokeillut.

Joutilas

Ykkössijalla taitaa olla uistelu, toisena sitten on heittokalastus.
Katiskoita, iskukoukkuja ja verkkoja tulee pidettyy vedessä aina kun oon mökillä. Ja ongin/ pilkin aika harvoin.. 8)

kaivo

En kovin monipuolinen: avovesiaikana heittely, silloin-tällöin soutu-uistelu. Talvella pilkintä.

marabou

Tässä top7:

1. ehdottomasti perhokalastus :D
2. pilkki ympäri vuoden
3. uistelu
4. virvelöinti
5. onki
6. katiska
7. verkot

erästäjä

1:perhokalastus
2:uistelu
3:heittely
4:pyydyskalastus
5:pilkintä

Siinä on mun tämän hetken top viisi.
-Kala Eemeli-

Kala_Jökke

Täytyy sanoa että melkein kaikkea paitsi nyt seisovilla pyydyksillä kalastamista..... Perhoilu on kyllä nyt vienyt mukanaan, mutta ei saa heittokalastusta unohtaa... :D Onginta ja pilkintää kesällä ja talvella.... Soutu-uistelua joskus...
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Runtu

1. heitto
2. uistelu
3. pilkki
4. verkko
5. katiska
6. onki

Ja päälle nämä kertakokeilut kuten rysä, tuulastus yms.
NO AJA!!!

kala90

1.pilkintä
2.perhokalastus
3.uistelu
4.onkinta
5.katiska
kukaan ei ole täydellinen minä olen täydellinen esimerkki siitä

Peze90

pilkin, vetouistelen ongin ja virvelöin. ja katiskat on. mutta jos haluut tietää miten on mun katiskojenkaa käyny niin mee tonne...

http://www.kalassa.net/forum/viewtopic.php?t=8228

jetdirect

1. Virvelöinti (olen harrastanut kauiten)

2. Perhokalastus ( tykkään enite, aloitin tänä kesänä)

3. pilkintä (kun en voi talvella oikein muuten kalastaa)

4. Onginta (hauskaa)

5. pyydyskalastus (joskus serkkujen mökillä verkkoja, ja

mummon ja papan mökillä katiskalla)

6.vetouistelu (joskus kun ei oikein tee mieli heitellä)

Shamaani

1. Virvelöinti
2. Pilkkiminen
3. Pyydyskalastus
4. Onginta

Hemphöö

Suhteellisen monipuolista on kalastus, mulla taitaa mennä suurinpiirtein näin:

1. Uistelu
2. Virvelöinti
3. Pilkki
4. Jiggaus
5. Onginta
-Ei niin pitkää yötä ettei aamu tulisi-

mikke.l

UL-kalastus,onginta,vetouistelu,jiggaus ja pilkintä :P

erekki

1.vetouistelu2.heittely3.verkot.5.iskukoukkuja talvella6.pilkit.7.pohjaonginta8.onginta

Anonymous

Teen ihan mitä vaan kalastukseen liittyvää. Pilkin,perhostan,virivelöin, uistelen, verkotan, katiskalla, tuulastamalla ja miten nyt ikinä keksii...

suspi

1. heittokalastus
2. pilkintä (myös kesällä)
3. soutu uistelu ( tulee pari kertaa vuodessa harrastettua)
4.onginta

suspi

1. heittokalastus
2. pilkintä (myös kesällä)
3. soutu uistelu ( tulee pari kertaa vuodessa harrastettua)
4.onginta

Peksim

Uistelu ja heittokalastus(mm. jigaus), joita tulee useimmiten harrastettua vievät ykköspaikan selvästi. Lisäksi kesällä joskus todella harvoin ongintaa(keväisin pohjaongintaa) ja pilkintää. Talvella tottakai pilkin...
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Hiirivaari

Jesse90

Mä kalastan kaikilla tyyleillä(perho,pilkki,virveli,onginta,). Virveli on ehkä ykkönen mut perhoo heitän aina ku pääsen virta vesiin kalastaa. Ongintaa paikoilla joissa olen sen hyväksi hainnut ja pilkkiä talvella niin paljon ku mahdollista

Jesse90

Niin ja ku oon veneellä vedän aina jonkun verran

Anonymous

1. Uistelu
2. Heittokalastus
3. Onginta
4. Pilkintä

Anonymous

mä pilkin,virvelöin,perhostan,ongin ja sit mä keksin joskus kans omii pyydyksii ja kalastan niillä... kerran mä laitoin laudan pätkän ympärille siimaa ja kiinnitin siihe 3 koukkuu ja laitoin 2 koukku madot ja 1 koukkuu pienen särjen syötix ja sit mä  laitoin laudan kiinni laituriin ja laskin syötitetyt koukut veteen  ja kun aamulla kävin kattomassa että oliko pyydykseen tarttunut mikään niin huomasin että siellä räpiköi mun oma ennätys ahven....

Valmet 412

Pilkin, virvelöi, uistelen, kalastan iskukoukuilla, katiskoilla ja verkokoilla sekä joskus perhostan kaverin vehkeillä.

Anonymous

Nooh itese kesällä heittelen (Jigiä ja Lippaa jnejne) Sitten koskella heitten kaverin veneellä merellä ja järvillä käydäään heiteleen.... Joskus Terväjärvellä ravustan (mutta se ei taida olla kalastusta??) Ehkä kerran tai 2 käydään sillä kaverin veneellä uisetelemassa..... Talvella sitten pilkin eli aikas paljon... Kylläkään perhostelua en taida ees yrittää näyttää niin vaikeelta!!!!    :twisted:  :shock:  :shock: