Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Bilteman vieheet

Started by Rokotiili, August 28, 2002, 12:56:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rokotiili

Onkos kokemuksia?

Ostin piruuttani tuossa taannoin yhden "Breezen" ja yhden "Galen" ja sen verran kokeilin että kastuivat. Kummankaan uinti ei oikein vakuuttanut, ainakin "Galea" pitää virittää enemmän potkivaksi. Breeze taas ei tuntunut kestävän oikein minkäänlaista vauhtia.

Onko joku saanut noilla joskus jotain?
Hauki on kaveri!

Snorre

Galella on tullut pari kuhaa ja haukea, Breezellä taas vain yksi kuha. Eli ei niillä mitään ihmeellistä tule, mutta ne onkin biltema-laatua!
Pitäisköhän tähänkin laittaa jotain?

Rokotiili

Kukahan muuten mahtaa valmistaa Bilteman vaaput?

Olis ihan mielenkiintoista tietää onko kyseessä joku paja joka tekee muullakin nimellä kalastusvälineitä.

Villi arvaus: joku norjalainen merkki?
Hauki on kaveri!

Rokotiili

QuoteGalella on tullut pari kuhaa ja haukea, Breezellä taas vain yksi kuha. Eli ei niillä mitään ihmeellistä tule, mutta ne onkin biltema-laatua!

Jep-jep, mutta paljonko olet niitä vetänyt / heittänyt?
Hauki on kaveri!

Snorre

Noin 5-10 tuntia niitä on tullut perässä vedettyä, mutta muihin vaappuihin on tullut enemmän kalaa kuin biltema-kuviin.
Pitäisköhän tähänkin laittaa jotain?

Peeveli

Mulla on hyviä kokemuksia Bilteman uistimista vain Breeze-vaapuilla. Niillä saa hyvin haukea ja kuhaa. Kuhaa olen ollut uistelemassa useastikin helsingin edustalla ja aina on ollut yksi Breezekin vedessä ja useasti on siihen kuha napannutkin. Hauki nyt ottaa melkein mihin vaan ja kyllä Breezella haukeakin hyvin saa. Se on aika hyväuintinen räminävaappu.

Gale on taas uinniltaan aivan onneton. Liian pieni uintilevy ei anna oikein viritykselläkään mitään tulosta.
Mielummin kalassa kuin selässä...

Viking_Herring

Mulla on lehti jossa sanotaan biltema vaapuista näin: "Laatu on hintaisekseen loistava ja pyytävyys huikea" siinä myös mainitaan että niiden kalastavuus paranee kun ne kelaa niin että vavan nokka on pinnan alla... en ole itse kokeillut tosin, mutta se juttu oli erä lehdessä, että tehkää omat johtopäätökset
El-P:"Even When I Say Nothing It´s A Beautiful use of negative space!"

Rokotiili

Gale on taas uinniltaan aivan onneton. Liian pieni uintilevy ei anna oikein viritykselläkään mitään tulosta.

Taidan kokeilla Kaleen rankempaa viritystä ihan piruuttani, jos tekisi vaikka jostain muovirasian kyljestä siihen vähän isomman lapun leuan alle ja vähän pienentäisi takakoukun kokoa...

Tuo mun "Kale" kun on punapää, niin ei noin hyvänväristä vaappua viitsisi jättää pakin pohjallekaan lojumaan...
Hauki on kaveri!

zzzn

On mullakin breezel ollut noin vuoden ajan ja ihan hyvin sillä on kalaa tullut, pääasiassa haukea, mutta välillä myös kuhaakin :). Muutama huono puoli vaapuissa on: ainakin koukut ovat todella paksulankaiset, joten vaihoin ne ohuempiin keveämpiin, kai uinti siitä vähän parani. Ja maalipinta on aika heikko jo muutaman hauen jälkeen vaappu on naarmuilla ja alta näkyy vaapun pohjaväri. :'(
[size=4Mitäs Äijä![/size]

CiioN

Mä oon kans aikeis ostaa Biltemasta kalastustarvikkeita. Ootteko te koittanu Bilteman siimoja? Erä-lehdessä ne ainaki sai melko hyvät arvostelut. Vaikka tuskin ne vertoja vetää Berkleyn Fire Linelle, mikä on todella hyvää!

Mä mies

Mun isoveli osti mulle lahjaksi biltemasta sellaisen lippasetin, jossa on 30 lippaa. Näyttää aika onnettomilta, mutta en halua tuomita ennekuin kokeilen.
Onko kokemuksia näistä lipoista? Mikä väri on paras?

Anonymous

Minulla on yksi sellainen "Breeze"-vaappu jolla en ole saanut kalaa mutta on se sen verran aidon näköinen että lokki kävi kerran kiinni... :) :)

mikkohuo

Bilteman kuvasto tippui taas postiluukusta ja sieltähän löytyy kasapäin kalastustarvikkeita. Erä-lehdessä on testattu ainakin vaappu "Gale" ja lusikoista Atomin kopio. Molemmat saivat kehuja kovasti. Onko kenelläkään tietoa onko näitä muita malleja testattu missään? Entä mistä malleista muut lusikat ovat kopioita? 33 näyttää kovasti Utö kopiolta. Olisko niin? Onko kokemuksia?

Anonymous

olen ostanut kaksi(en kyseisiä vieheitä) uistinta, joista toinen oli vaappu ja toinen ruohikkouistin.vaappu todella hyvä.sain ekalla reissulla silla 4 haukee 1,4-3,6 kg haukea.ja seuraaavilla reissuilla on tullut vähän heikommin mutta hyvä uistin se on.

ruohikko uistin on toiminut TODELLA hyvin sillä olen saanut tämän kesän suurimman haukeni 4.5 kg
siis kummatkin uistimen ovat toimineet hyvin

mikkohuo

Geltaman: Mikä tuo vaappusi on? Kelluva "Breeze" 10 cm vai uppoava 14 cm? Minkä värinen? Oletko vaihtanut siihen koukut? Joidenkin mukaan Bilteman vaaput kaipaavat koukkujen vaihtoa...

Entä minkä värinen on ostamasi ruohikkouistin?

Jonttu

Itselläni on kaksi Biltema Breeze vaappua,toinen on puna-valkoinen ja toinen musta-kultainen (Taimen).
Hyvin ne uivat,pinnoitekin on toistaiseksi kestänyt.
Koukkuja en ole vaihtanut,kyllä niihin kala kiinni jää.
En ole niillä paljoa kalastellut,mutta voin sanoa että kalat kyllä tykkää.
Painoa Breeze:llä tosin saisi olla enemmän,10g vaappu ei (ainakaan minun vehkeilläni) kovin hyvin lennä.
Hinta/laatusuhde on hyvä ellei loistava,esim.yhden Rapalan hinnalla saa kaksi Breezeä.

pate-

Sil lusikalla (DAM kopio) tuli reilu 3kg hauki kesällä..

Anonymous

breeze on vaapun nimi.väri on vihreä-musta-kultainen ja ruohikko uistin on vihreä hopea yks koukkuinen.
vaappuun en ole vaihtanut koukkuja mut nyt pitäis koska ISO katkaisi ne