Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oudoin kala perholla??

Started by tuju-94, November 10, 2004, 19:48:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hemulisoturi

Quote from: El'ToroRosso on September 10, 2007, 12:42:23
Sain Merikarvianjoelta n. 400g lahnan kuulapää nymphillä

Tässä meitsin lähellä muutamassa koskessa tommosia lahnoja tulee riesaksi asti.

Progamer

Quote from: Hemulisoturi on September 10, 2007, 15:09:28

Yleensä kuitenkin tuplasti tai triplasti tuon painosia, ainakin Viannalla.

Tosimies

Quote from: Progamer on September 10, 2007, 15:28:31
Quote from: Hemulisoturi on September 10, 2007, 15:09:28

Yleensä kuitenkin tuplasti tai triplasti tuon painosia, ainakin Viannalla.

Eihän ne sitten voi tullakkan riesaksi asti  :-)
Minä en ole saanut perholla kuin yhden lahnan ja se oli joku 1kg painoinen. Ylläripylläri se oli kyljestä kiinni  :roll:

Hemulisoturi

No joo, ihan totta. Viannankosken lahnat kunnon saastoja. Ihan sama mitä tarjoo niin imaseevat sisäänsä.

perhohörhö

koiralohi on varmaan oudoin kala mitä oon saanu perholla!

M@ra

Kuha, tai eihän kuha sinällään erikoinen kala/saalis ole, mutten osannut odottaa saavani sellaista perholla.
-M@ra

Henukka

Minä sain perholla joesta harjuksen ja ausun etelä suomessa.

vilpo (fin)

Pete

Quote from: piirimestari on January 19, 2009, 21:57:29
Norjan puolelta turskan uppo perholla.Ei ollut iso van 41 cm.
No HUH HUH ! Nyt tais tulla Antti-Juttu....

Tuhe

No nyt on saatu tosi kalamies tällekin saitille. Oikeen piirinmestari, joten nyt kannattaa lukea mitä tämä piirin paras kalastaja kertoo. Valitettavasti pakkaset saaneet maineen keltaamaan pään, mut lukekaa tämän ammattimiehen neuvot. Tämä on tosi piirinmestarihuippukalastaja, joka tietää miten piirinmestaruuskisatvoitetaan, varsinkin turskan nymphikalastuksessa jäämerellä.

puxu94

Mun oudoin on ehkä puronieriä vaikka ei se niin outo ole mutta vähän harvinainen kumminkin ja nämä mitä säin ei ollut mitään mäskisäkkejä vaan luonnon ravinnolla kasvaneita kauniita 10-15 cm kalojajotka muuten sain jäniksenkarva nymphillä. :-D

hd-dvd

Nahkiainen tuli eilen napattua, ei kyllä ollut suusta kiinni.

Sambou

Pieni siika Nalle Puhilla, kuulostaa varmaan idiootilta että muka oudoin, mutta oli se kun täkyyn särkiä oltiin onkimassa sellaisessa järvessä , jossa ei ikinä ole ollut siikaa, tiedä sitten, jos joku käynyt kippaamassa. :roll:

darpeee

Ei ole mitään ''outoa'' kalaa perhoon iskenyt, mutta minun kohdallani se taitaa olla särki.

Torro

Quote from: darpeee on July 04, 2009, 00:40:51
Ei ole mitään ''outoa'' kalaa perhoon iskenyt, mutta minun kohdallani se taitaa olla särki.

Särki onkin todella outo kala. Niinkuin aiemminkin on mainittu, jos ei ole mitään sanottavaa niin voi olla hiljaa  :roll:

Asiaan, itse sain viimevuonna kiisken joelta #16 kuulapäällä. Tajusin sen vasta kun nykäsin uuden heiton ja sieltä tulikin jotain mukana  :-D
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

wild miguel

Quote from: El'ToroRosso on July 04, 2009, 13:08:07
Quote from: darpeee on July 04, 2009, 00:40:51

Särki onkin todella outo kala. Niinkuin aiemminkin on mainittu, jos ei ole mitään sanottavaa niin voi olla hiljaa  :roll:

Asiaan, itse sain viimevuonna kiisken joelta #16 kuulapäällä. Tajusin sen vasta kun nykäsin uuden heiton ja sieltä tulikin jotain mukana  :-D
mullaki tuli pien salakka,kun olin hettää

Taimeno

Onkia - Disconnecting Fish

janne-95

mitä outoo särjis on niitä saa (ikävä kyllÄ) aina ku on peerhostaas! mutta mä sain jokisuulta lapfaarttin joesta 3piikin se oli vasta jotain!

pilkkiäijä

Merestä on saatu kolmipiikki kyljestä kiinni ja pieni silakka.
Lapistakin on eri lajeja tullut tosi monta, vaikka perhokalastus on jäänyt todella vähälle. Oudoimpana sanoisin hauen, joka nappasi pienestä purosta ihan pieneen perhoon. Muita vähän oudompia lajeja on Puronieriä, Harjus ja Seipi. Niitä kun en täälä etelässä ole tottunut useinkaan näkemään.
Olen kalastelijapoika!

jompsu

Sain Iijoesta neljä säynettä kun olin perhostelemassa kipinänkoskilla.. ikinä ennen ei ole säynettä tullu saatua.
Onko säyne yleinenkin kala perholla :?
tä...?

Torro

Quote from: jompsu on August 05, 2009, 23:47:28
Onko säyne yleinenkin kala perholla :?

On
Oikeaan aikaan oikeessa paikassa ( lue: loppukeväällä Itämereen laskevan joen koskenniskalla) ja säynävää tulee niin paljon kun jaksaa nostaa. Perhokalastusseurani eräs jannu vetäisi Mynäjoesta musta-hopealla strimulla 97 säyneä joitain vuosia sitten. Kymmenkunta kalaa alta kilon ja suurimmat lähenteli kahta ja puolta kiloa  :roll:

Samaten Halistenkoskessa on joka monttu täynnä säynävää keväällä

Torro

Pari viikkoa sitten sain Nautelankoskesta törön. Täytyy sanoa että pikkusen ihmetytti että mikäs otus se sieltä tuli, mutta mukava bonus
kalanbongauslistaan (laji nro. 18)

Jarskimo

Kivennuoliainen nappas Kuivannonjoesta Orimattilan lähellä

Jjj

Kyllä se mulla jää kiiskeen, joka otti kuulapää-Red tagiin.

KABANOSSI