Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä olisi hyvä yleisväri leechille kirjon pilkintään?

Started by nenone, December 18, 2004, 14:17:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenone

Niin  eli ihan leechille ja kirjon pilkintään?
Valkoinen?

Tarkensin otsikkoa...
- Salmo

Mikko_-Procyon-

Riippunee vähän veden väristä. Kirkkaassa vedessä musta voisi olla hyvä, mutta itse ottaisin oranssin. (Ajatus perustuu jigi-väri -tietoon, leechillä en ole saanut kuin haukia).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Arza

räikeet värit... suosittelen pinkiä ja oranssia.:)

Qkkeli

Jos yksi yleisväri pitää valita jolla kalastaa ympäri Suomea, niin itse ottaisin valko-oranssin. Toimii niin kirkkaassa ja tummassa vedessä. Aina.

Haugi

Väriasiat ovat aina vesistökohtaisia ja riippuvat mm. veden väristä ja syvyydestä(eri värit erottuvat erilaisina syvyydestä riippuen). Myös istutustilanne vaikuttaa, vastaistutettu pitää räikeistä ärsyväreistä ja kauemmin uineelle kirrelle luonnollisemmat värit saattavat kelvata paremmin.
Itselläni parhaiten toimiva yleisväri on Mutu-Leechissä ollut oranssi-valkoinen. Toimii sekä tummassa että kirkkaassa vedessä pilkittäessä, olipa kala vastaistutettua tai vanhempaa. Musta ja punainen ovat myös tunnettuja yleisvärejä.
Erikoista on, että kesällä valkoinen ei ole pelittänyt läheskään yhtä hyvin kuin talvella. Kesän parhaita värejä ovat minulla olleet punainen, (fluori)keltainen, pinkki ja perusmusta.
- Haugi -

Anonymous

Kerran koskella joku ukko olis sitonut sellasen mis oli fluoresoivan keltanen pää ja musta pyrstö. Oli kauheen kuuma päivä ja porukat oli ihan turhautuneet kun ei kalaa tullut. Sit tää kaveri tulli ja kalasti kiiintiösä täyteen ihan hetkessä. Sit menin sinne paikan päälle tutkimaan mitä siiman päässä oli...