Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onginta kumimadoilla

Started by Juha-, April 17, 2005, 11:12:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juha-

Onko kukaan onkinut kumimadoilla? Tuleeko niillä mitään? Muistaakseni itse joskus koittanut tätä, mutta aika heikosti tullut.

daiwa2

Ainakin Erä-lehdessä oli siitä juttua ja toimi paremmin kuin pilkinnässä.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

karvinen

Joskus 10v sitten sain 1KG toutaimen kokemäenjoesta.
Samasta joesta saatu myös monenkokoista ahventa...

Ainoastaan valkoiseen kumimatoon iski. Muunvärisillä ei mitään.
Haetaan.net Linkkihakemisto laadukkaille suomenkielisille sivustoille.

suomi_säätäjä

Oon kuullu että niillä kalaa tulis mutta ne on siitä huonoja ku jos on vaikka sakeeta vettä niin ne haistais normaalin madon mutta kumimato ei haiseniin ei kala sitä huomaa yhtä helposti, sen pystyis ehkä hajustamaan jotenki.

Mutta kyllähän niillä kalaa tulee erityisesti valkosella oon kuullu tulevan.
Kannattaa itte vaan käydä kokeilees vaikka valkosta ja arvioida tilanne sitte kun on käyny että tuleeko kalaa vai eikö........siinä oli jotai pientä tietoo. toivottavasti autto jotai.
säätäjä nurmoosta.

Marja

Olen koko kesän onkinut punaisilla tekomadoilla. Lähes yhtä hyvin ottaa kuin oikeaan. Isoja ahvenia tulee, särjelle ei oikein kelpaa. Eipä haittaa.
Täytyy antaa syödä pidempään kuin oikeaa matoa. On kai helppo lipsahtamaan pois suusta.

markus91

mä oon saanu ihan yhtä hyvin kun oikealla madolla mun madot oli powerbaitteja (punaisia)

Pro Pilkkijä

Tässä ainakin jonkun mielipide asiasta, itse en ole kylläkään koskaan kumimatoa ongintaan käyttänyt, virvelöintiin kylläkin jigejä.

esal

Ei minusta kumimadoilla kovin  hyvin kalaa tuu. Jotain yksittäisiä ahvenia ja särkiä, mutta ei muuta. Kyllä tavan onkiliero voittaa!

FisherManne

Siis tarkoitetaankohan näillä "kumimadoilla"niitä Berkleyn PowerBait tekotoukkia?
Eli mitkä ovat sellaisessa "syöttitahnapurkissa"ketjuna ja toisistaan irrotettuina noin sentin pituisia
hieman mallista riipuen??Jos tarkoitetaan,niin hyvin toimivat!Osasyynä on varmaankin se,että ne
ovat aidon näköisiä ja se,että normaali kastemato on isohko,eikä oikeita kärpäsentoukkia myydä kesällä,
jolloin nämä pikkuiset toukat tarjoavat kaloille "vaihtelua."
Niitä tosin täytyy pitää vähän enemmän liikkeessä kuin oikeita,mutta toimivat ainakin itselläni
ahvenen ja särjen pilkinnässä&onginnassa vähintään yhtä hyvin kuin oikeat.
Mutta erittäin huonolla syönnillä oikeat matoset hakkaavat nämä tekotoukat.
Ja samaan lopputulokseen päätyi muuten ERÄ-lehtikin.