Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Paras Rapala

Started by jättihaukimanniskan, May 04, 2005, 21:38:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paras Rapala

Original
13 (16.5%)
Countdown
13 (16.5%)
husky jerk
11 (13.9%)
rattlin rapala
2 (2.5%)
team esko
6 (7.6%)
magnum
6 (7.6%)
minnow spoon
28 (35.4%)

Total Members Voted: 69

Voting closed: June 29, 2005, 20:50:02

KYMPPIKERHO

Quote from: lohen pyytäjä on April 21, 2007, 22:16:27
Paras on ehkä jointed 5cm.

Onko ehkä parhaimmillaan miekkakalan pyynnissä vai toimiiko kenties muikunuistelussa paremmin? Paras sitä, paras tätä? Miksi?
On matalan ja alhaisen mielen merkki kun tahtoo olla samaa mieltä massojen tai enemmistön kanssa vain siksi, että enemmistö on enemmistö. Totuus ei muutu sen perusteella, uskooko ihmisten enemmistö siihen vai ei.

Pete

Olen "Kymppikerhon" kanssa likipitäen samaa mieltä. Rapalan uinti on kliinisen, hajuttoman, mauttoman ja mitäänsanomattoman rajamailla olevaa lipumista pakkauksesta otettuna. Kaikilla samanlaista tikitystä, ilman mitään erikoisuuksia. Tästä voidaan antaa kiitos laadunvalvonnalle uittopuolella.
Kalaa sillä varmasti saa, mutta saako yhtälailla hieman viritetyillä Rapaloilla,saa varmastikin.
Itselläni on kaksi Rapalan uistinta, Minnow Spoon ja yksi 9cm vaappu johon leukalappu vaihdettu ja lenkkiä väännelty ja käännelty useita kertoja.

Helpommin mieleiseksi uinniltaan ja toiminnaltaan viritettäviä vaappuja on paljon. Rapala ei kuulu niihin, teollisen ulkonäkönsä, uintinsa ja värikarttansa kanssa.

Mielestäni paras Rapalan vaappu on edelleen balsapuu palasena tehtaan varastossa tai kemiantehtaalla muovirakeena.

Eetu_

Hauelle Shad Rap, kalaa tulee.

Yuz

Quote from: imot90 on April 29, 2007, 19:08:21
Tossa ei oo miun personal suosikkia eli deep runneria  :-)
Deep Runnerhan tarkoittaa Rapalalla vain, että se on syvällä menevä variaatio uistimesta, suurimmasta osasta Rapaloita on Shallow- ja Deep Runner. Ellen sitten erehdy..
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Yuz

Quote from: imot90 on April 29, 2007, 20:14:14
Quote from: Yuz on April 29, 2007, 20:01:14
Deep Runnerhan tarkoittaa Rapalalla vain, että se on syvällä menevä variaatio uistimesta, suurimmasta osasta Rapaloita on Shallow- ja Deep Runner. Ellen sitten erehdy..

No tarkemmin sanottuna shad rap deep runner  :-)
Tuon voisin melkein allekirjoittaakin. Ainakin Apianlahdella Valkeakoskella Hot Tiger-värisenä tuo on numero uno.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Karski

eniten oon saanut kalaa rapala originaalilla,suurin osa sillä saaduista kaloista on ollut taimenia(tosin suurinosa on ollut istukkaita)
''eise oo niin justiinsa''

SUURkalastaja jyväskyläst

Noista jos pitäisi valita niin se olisi Rapala Countdown. Ahventa tullu kivasti ja veli saanu savurapalalla(kultamusta countdown) 4kg taimenen...
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Professor

Ei sitä voi oikein valita jossain voi olla magnum (esim. merellä omasta kokemuksesta)
CountDown hyvä koskella tanelle. Oon kokenut.
Järvellä taas on hyvä jointed,original ja jointed shadrap vetouistellessa.
Joella taas on hyviä lipat Esim. Bluefox:in.
Eli niitä on monia hyviä ja värikin on aika ratkaiseva ,aina ei oo uistimen mallilla väliä.

Kalkkis

Team Eskolla on tullu paljon isoa ahventa ja pientä haukea, myös pari kirree on tarttunu.
Tuliko saalista? - Ei paljoa, kuhan vaan kalastelin.

Luupää

Team Esko sillä tulee hyvin ahventa kirree ja haukee tai Magnum haukee ja kuhaa nousee sillä.

Eetu_

Magnum. Nousee hyvin haukia-

X-Rap hyvin kalastava käsialaviehe.

SUURkalastaja jyväskyläst

No minnow spoonilla tullu aika paljon haukia ja toosi paljon karkuutuksia.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Juseli

Vastaan Minnow Spoon tullut paljon 0,5-2kg haukia.

0sku_

Omien kokemuksien mukaan rapalan minnow spoon, sitten pienten hauen tumppien kiusaamiseen team esko on osoittautunut vallan mainioksi. :-D :-D
Mahotonta meinikiä.

Tosimies

Quote from: Eetu_ on June 10, 2007, 17:05:53

X-Rap hyvin kalastava käsialaviehe.

Huomauttaisin että x-Rap ei ole käsalaviehe.. Käsialavieheellä ei ole omaa uintiliikettä, tosin kuin x-rapilla. X-Rapin uintia voi toki tehostaa jerkkaamalla  :wink:
Mielestäni paras on x-Rap vaikkei sitä tuossa äänestyksessä olekkaan.. Tuosta äänestyksestä jos tarvihtee valita, nin sanon magnum

leijonanmieli

countdown on ollut kovaa valuuttaa kuhan uistelussa tänä kesänä.
joten mulle countdown on antanut parhaiten. mutta muuten oikeasti paras on ehdottomasti taildancer. se antaa säällä kun säällä ja ui erittäin hyvännäköisesti
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

lohen pyytäjä

Tänä kesänä paras rapala on ollut rapala CD-7 firetiger värinä.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Yuz

Kuhan uistelussa tulee käytettyä pääosin Rapaloita. Glass Shad Rap, Shad Rap, Minnow Rap sekä Taildancer ovat tuottaneet tulosta parhaiten.

Kiiskinen

Rapalan puna/valko magnumi...  :-D

fisumies41

minnari tai count down.

kaivo

Quote from: Kiiskinen on July 12, 2007, 17:32:44
Rapalan puna/valko magnumi...  :-D

Quote from: fisumies41 on July 13, 2007, 11:06:09
minnari tai count down.

Miksi? Perusteluja, ei huutoäänestystä...

duunari-91

Husky jerkillä on tullu pajon haukia

temesi

Toi minnow spoon ehkä noista vaihtoehdoista, mut muuten laittaisin kärkeen x-rap jointedin ja super shad rapin, molemmat kovia tilanteesta riippuen.

Toniski

ihan pakko sanoa että mun mielestä kuhalle shad rap 9 cm deep runner on ollu ylivoimaisesti paras kuha uistin rapalan malleista! ajoittain tail dancerit koittaa panna kampoihin mutta ei ole oikein vastusta niistäkään.  :-)
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

DERI

Rapala Orginal tai Team Esko

edit:Onko valintaasi mahdollisesti jotain perustelua ?

huug0

joku muu eli vaaleanpunainen rapala x-trap 20

tonko__

minun mielestä paras ainaki tähän mennessä Team Esko 7cm ja väri: Gold Parrot. alotin virvelöinnin viime kesänä ja team eskolla soutu-uistelemalla olen saanut parhaiten haukea. isäpuoleni sai soutamalla team eskoa about puolikilosen ahvenen. ja samalla värillä ku minä hauet.

Jjj

Rattlin Rap!!!!
Sillä tulee isoa ahventa ja haukea ja kuhaa. :lol:

super-taimen

olen saanut rapalan skitter popilla tosi paljon kalaa jos sitä osaa uittaa oikein. ja orginal on kanssa hyvä.

UppoPerho

Itse pistin äänestykseen Minnow spoon.

Sillän olen saanut hyvin paljon haukia ja muutamia ahveniakin. Osa hauista on ollut aika isoja.

Hyvä väri Minnow Spooniin on sini,valko,vihreä.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!