Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Koskikalastus Jigillä??

Started by jeriko2, May 19, 2005, 18:59:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeriko2

Eli voiko jigillä kalastaa koskessa lohta??onko kenelläkään kokemusta vastaavasta??kaikki viestit TEREVETULLEITA.!

SPutum

Kyllä mie oon kokeillu Vuoksessa jigillä. Tai oikeestaan sillä jigipäällä, mutta koukussa oli oikeita matoja, muttei kumitoukkaa. Itse en saanut mitään, mutta kaveri sai jonku 700grammasen ahvenen ja kyllä se oli sieltä jotaan taimenta tai lohta saanut aikasemmi jigillä.

Ernesti

Koski ja oikea mato? Ei kuulosta hyvältä!  :evil:

SPutum

Quote from: ErnestiKoski ja oikea mato? Ei kuulosta hyvältä!  :evil:

Mikäs niissä oikeissa madoissa hirvittää? Eihän sillä väliä ole ,vaikka uistimena olisi pullonkorkki, kuhan kalat vaan tykkää.

Wizzi

Juu, sitä matoa ei saa yleensä koskessa käyttää.  Mutta ottaahan se lohikala jigiin, niin miksei periaatteessa koskessakin, mutta suosittelisin silti kokeilemaan kosken alta tai suvannosta. Aika usein jigi on itseasiassa minulla se tehokkain viehe.. Tahtoo tulla vain niitä pohjatärppejä aika usein.

SPutum

Quote from: perzapaitsi et yleensä koski paikoissa on madon käyttä kielletty!!
:twisted:

Ai no sitten  :? . Tuosto asiasta pitääkin ottaa selvää, ettei tule tänä kesänä möhlittyä samalla tavalla. Mutta kuitenkin, jos oikealla madolla sai kalaa, niin eiköhän tuota pitäisi jigilläkin tulla.

Ernesti

No sen takia ne ottaa paremmin siihen matoon, koska siitä irtoaa jonkin sortin tuoksua/hajua.
Jos hinkkaat kastematoa jigin kylkeen niin saattaa onnistua. :D

Anonymous

itse tänään sain Lukkkoskelta Mäntsälästä valkoisella n.5cm pituisella jigillä 700g kirjolohen... kyllä noilla tuntuu itse kukin saavan kalaa... kirjolohia, ahvenia ym...

marchi

No ei vuoksi ole mikään koski, vaan joki. Toki Vuoksessakin on koski, mutta siitä et kyllä kalaa saa kun sitä kerran illassa juoksutetaan. :D