Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kurikan kalastus paikat?

Started by Nisuu, June 10, 2006, 00:40:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nisuu

Terveppä terve!  :-D

Kyselisin missä olette käyneet Kurikassa kalassa, itse olen vain pari kertaa Pitkämössä ja Jalasjoesta tulee kalastettua aika paljon.

Tätä vielä, että minkä laista kalaa Pitkämöstä tulee? Itse en ole saanut, kun vain 200g Ahvenen ja 790g Hauen.

kullervo kankinen

sanoisin että turhaa etsit kurikasta hyviä kalapaikkoja..niitten tekoaltaasta ei ainakaan rannoilta tuu mitää millää eikä koskaa..kokeiltu on sen verran usein että tiedän mistä puhun..lohia kun istuttavat niin kanavalla on 50 äijää ottamas ne heti alkutekiöis pois sieltä pilaantumasta. :wink:
Shimano sen olla pitää!!

Nisuu

Näinhän se pakkaa olla, tiedänkin pari kalamiestä, jotka ne haamivat omakseen, mutta jos ei Kurikasta löydä, niin voisitko sanoa lähipiiristä joitain paikkoja?  :-)

kullervo kankinen

kähipiiristä sanoisin oikeastaan kaskinen kristiina ja lapväärttin perus..ei tuosta kyrönjoestakaa tuu kun jotaki hauen riepuja.
hunosti on kalapaikkoja täs lähipiiris..jotaki pieniä taimen jokia on joihin joskus meen.
Shimano sen olla pitää!!

arr

Taimmukkaa löytyy mm ponsiluomalta, pitkämön yläosaan laskevasta purosta, mäntylänlammen yläpuolelta ja muutamasta muustakin sattuma paikasta. Ongella lahnaa, pitkämöstä "tunnelin" suulta, myös itse altaalta. Syksyllä perältä jättihaukia. Kyllä kalaa on ja sitä saa. Kirrejä altaalta sitten kun suurin tungos poistuu, muutama tunti auringon laskun jälkeen. Talvella matikkaa mäntylänlammelta, jokihaaroilta mitä vaan, jos jaksaa nostella pussillisen särkiä alta pois.

l0hetus

Quote from: kullervo kankinen on June 10, 2006, 20:57:38
kähipiiristä sanoisin oikeastaan kaskinen kristiina ja lapväärttin perus..ei tuosta kyrönjoestakaa tuu kun jotaki hauen riepuja.
hunosti on kalapaikkoja täs lähipiiris..jotaki pieniä taimen jokia on joihin joskus meen.

Itselläni ainakin tänä vuonna kyrönjoelle 5reissua ja 6kirreä.. Olisiko taidosita kiinni?

arr

No jos olet kalastanut otsikon osoittamalla paikkakunnalla, niin saamamies olet.

kalastaja90

rehellisesti sanoen kurikasta ei oikein kalapaikkaa löydä.  mutta lähin hyvä paikka mitä suosittelen on jurvan KIVI JA LEVALAMPI