Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Siimat Mormyska-pilkintään?

Started by Shark, February 10, 2006, 20:28:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shark

Voisiko joku kertoa, mikä olisi sopiva siiman paksuus kun pilkitään 2mm:n morrilla? Ja toiseksi, onko tuo 2mm:n morri liian pieni pilkittäväksi ilman, että se on jonkun pystypilkin perässä? Voiko sillä pilkkiä yksistään? Itselläni on 0.12 millin siima, kun pilkin morrilla. Mikä on kaikkein ohuin siima, millä voi pilkkiä pelkällä morrilla?
Jovain.

Parka

No volframi morrit käyvät yksinäänkin aika hyvin vaikka vettä olisi enemmän kuin metri, mutta tavan morrit eivät ole kovin nopeita pohjaan menijöitä. Siimana itse käytän 0,12mm, mutta eiköhän morri siimana käy 0,08-0,12 mm siimat.  :roll:
Parka

Shark

Voiko 2mm morrilla saada n. kiloisia ahvenia?
Jovain.

Parka

Eiköhän minkäkokoisella morrilla tahansa voi saada mitä tahansa, jos koukku ja siima sen kestävät, mutta isommat ahvenen ainakin omasta kokemuksesta ottavat hanakammin isomman koon morreihin kuten koukkuun tehty morri, jonka  koko on 12.
Parka

pilke

miten saatte laskettua morrin pohjaan? täytyykö vaan käsin antaa siimaa?

Parka

No itse käytän pelkkään mormuskointiin volframi morreja, kyllä pitää hieman  siiman kulkua kädellä edes auttaa, riippuen tietysti morrin painosta ja siiman syötön esteettömyydestä.
Parka

Himopilkkijä89

Quote from: Shark on February 10, 2006, 20:28:14
Voisiko joku kertoa, mikä olisi sopiva siiman paksuus kun pilkitään 2mm:n morrilla? Ja toiseksi, onko tuo 2mm:n morri liian pieni pilkittäväksi ilman, että se on jonkun pystypilkin perässä? Voiko sillä pilkkiä yksistään? Itselläni on 0.12 millin siima, kun pilkin morrilla. Mikä on kaikkein ohuin siima, millä voi pilkkiä pelkällä morrilla?
Noin pieniä morreja en kyllä itse ole juurikaan käyttänyt muuta kuin pilkin alla. Joskus olen kyllä noinkin pieniä käyttänyt, ja siimanpaksuudet olivat 0,10 ja 0,12. Joka tapauksessa mielestäni 2mm morri on liian pieni pilkittäväksi pelkällä morrilla. En suosittele. Itse käytän pienimmillään 3mm morreja, normaalikokoinen mitä käytän on noin 6mm. Käytän yli 1cm morrejakin todella usein.
Ohuin siima, millä voi pilkkiä pelkällä morrilla? No, ainakin 0,074 tiedän käytettävän todella pienille kaloille.