Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Devonit

Started by Pii100, August 20, 2006, 09:44:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pii100

Oletteko koskaan kokeilleet kalastaa devoneilla [laus. devuuni]? Itse sain vaariltani 2 devonia, toinen 2 cm ja toinen hieman pidempi. Pidempi on tosin ruostunut sisältäpäin, ja nyt olen öljyn ja rasvan kanssa yrittänyt pistää käyntiin.

Tiedättekö mistä vielä sais devoneita?

Niin joo, ja mikäli ette tiedä, minkänäköinen se on:
http://www.mrlurebox.com/miscntoz/allco.jpg

hieman tuon näköinen se ruosteinen devonini on. Tuo pienempi devoni, ei kuvaa, on toiminut tosi hyvin kovan virran ahvenille
|___JEES___| <-- JEES-In-The-Box

Pii100

Eikö kukaan "Nyky-ajan kalastaja" Enää tiedä devoneista mitään?

juhox

ei oo tullu devonia uiteltua. yhdessä erittäin matalassa paikassa pikku hauet kävivät siihen hulluna :roll:.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

Professor

Ihmettelen miksei se lasku oo jo tullu siiitä on jotain viikko aikaa. 8-)
sieltä a+kalastus sivulta

Professor

Tilasin täs viikko sitten 3x 5cm 19g hopeita devoneita .
Tuleeko niillä kalaa :?

Pii100

^Niin ja muistakaahan ettei devonit toimi kovin hyvin järvillä. Nopeissa joissa ja koskissa nämä ovat parhaita.

Qkkeli

Kalastelin itse yhdellä devonilla nuorempana. Heitto-ominaisuudet olivat erinomaisia millä vavalla tahansa, mutta saalista ei kyllä paljoa herunnut. Sekin tosin johtui siitä, että kalastin silloin pelkästään järvillä. Muistaakseni reilun parin kilon hauki taisi olla suurin kala ja muutamia ahvenia sillä taisin myös saada. Mutta kalastusaikaa se sai erittäin paljon saalinsa nähden, joten joella(lohelle ja taimenelle?) tämä viehetyyppi taitaa sopia parhaiten.