Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kolima ja Muurasjärvi kalapaikkoina?

Started by Väenö., October 26, 2006, 21:25:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Väenö.

Niin, minkälaisia kalavesiä on tätä nykyä Kolima ja Muurasjärvi? Kannattaisiko sinne suunnata pilkille tulevana talvena?

edit: otsikkoa muokattu

Väenö.

Eikö tosiaan kukaan pilki Kolimasta,Alvajärvestä tai Muurasjärvestä?Entäs ensijäiltä lukuisilta lammilta,kuten Koukkulampi,Puikkolampi,Suurijärvi,Harjuntakanen Ahveroinen tai joku muu Karangan lampi?Olisi kiva saada hieman tietoja paikoista.

kalervo

Onhan täällä pilkkijöitä, mutta taisivat olla pilkillä, eikä nettiyhteyden äärellä. Luultavasti siksi ei vastausta ole kuulunut. Minäkin hetki sitten löysin tämän sivuston, etsiessäni tietlója monnista. Kun havaitsin keskustelualueen, kiinnostuin. Alueena Keski-Suomi kiinosti vielä enemmän, ja nähdessäni yhden melkein kotijärveni nimen, pitihän se katsoa. Rekisiteröidyin tänne pelkästään vastatakseni kotiseutuuni kohdistuneeseen kysymykseen. Ehkä tulee joskus katsotuksi jotakin muutakin juttua, mutta annetaan ajan kulua niin nähdään.

Väenö.

Eikai vaan Kalervon kotijärvi ole junganjärvi?

Pro Pilkkijä

Quote from: Väenö. on November 24, 2006, 13:11:52
  Eikö tosiaan kukaan pilki Kolimasta,Alvajärvestä tai Muurasjärvestä?Entäs ensijäiltä lukuisilta lammilta,kuten Koukkulampi,Puikkolampi,Suurijärvi,Harjuntakanen Ahveroinen tai joku muu Karangan lampi?Olisi kiva saada hieman tietoja paikoista.

Jyväskylän maalaiskunnan Alvajärvellä olen käynyt pilkillä muutamasti.

rumour

Kyllähän sieltä Kolimasta kalaa tuli pilkillä iha mukavastikin toissa talvena, jolloin tuli siellä kerran käytyä, ja tuskimpa tilanne on vielä muuttunut  :-P
Ja nyt taitaa kesällä tulla ihan mukavasti kalaa muutenkin, viime viikolla oli joku porukka saanut jo ihan hyvin kuhaakin ylös, tai ainakin näin kuulin.
Et kaikki vaan Kolimalle kalaan  :-D

Väenö.

Quote from: Pro Pilkkijä on May 27, 2007, 16:38:54
Quote from: Väenö. on November 24, 2006, 13:11:52

Jyväskylän maalaiskunnan Alvajärvellä olen käynyt pilkillä muutamasti.
Tarkoitatko sitä Alvajärveä joka on Muurasjärven ja Koliman välissä? Sehän on vähän niinku Jyväskylän maalaiskunnassa.

kalervo

Quote from: Väenö. on May 27, 2007, 15:17:08

On ollut, on vieläkin osittain. En enää asu siellä, vaikka melkein joka päivä käynkin.

Pro Pilkkijä

Quote from: Väenö. on May 27, 2007, 20:00:21
Tarkoitatko sitä Alvajärveä joka on Muurasjärven ja Koliman välissä? Sehän on vähän niinku Jyväskylän maalaiskunnassa.

Palokassa on Alvajärvi. Ei taideta samasta järvestä puhua.

kalervo

Olen ihmetellyt että mahtaako väenö ties vaikka tuntea minut, kun noinkin tarkasti osui kysymys.

Väenö.

Quote from: kalervo on May 29, 2007, 19:49:43

Olen ihmetellyt että mahtaako väenö ties vaikka tuntea minut, kun noinkin tarkasti osui kysymys.
Pistin sinulle sähköpostia.Siinä selviää tunnenko.

kalervo

Vastaan postiin kun kerkiän. Luin sen, mutta piti kiireellä lähteä Kinnulaan ja sen jälkeenkin on kiirettä riittänyt. Kevättyöt ja läheisten lakkijuhlat tiiviissä paketissa melkein yhtä aikaa.
:mrgreen:

karkuuttaja

Meillä on mökki Koliman rannalla ja kesällä tulee käytyä aika ahkeraan siellä. Pääasiassa vetouistelen kuhaa tai heittokalastan haukea ja ahventa. Missä päin järveä te kalastatte?

Väenö.

Quote from: karkuuttaja on June 03, 2007, 00:07:54
Meillä on mökki Koliman rannalla ja kesällä tulee käytyä aika ahkeraan siellä. Pääasiassa vetouistelen kuhaa tai heittokalastan haukea ja ahventa. Missä päin järveä te kalastatte?
Minä en ole koskaan kalastanut Kolimalla,mutta serkullani on mökki Kärväskylällä päin ja hän on saanut mukavasti kalaa mato-ongella.Hänellä ei ole pilkkikokemusta Kolimasta,siksi olen tiedustellut asiasta tietäviltä,josko sinne kannattaisi talvella lähteä reikää tuiottamaan.

karkuuttaja

En minä siellä koskaan pilkillä ole käynyt, koska talvella mökkiä ei saa lämpöiseksi ja tiet on auraamatta. Aika harvoin käyn muutenkin pilkillä, joten pilkkimisestä en tiedä mitään, mutta kai sillä kalaa saa siinä kun virvelilläkin,eli aika heikosti :-(

Jupero

Koliman rannalla (lounaispää) syntyneenä voin sanoa, että kalaa saa jos osaa hakea oikeasta paikasta oikeaan aikaan. ;)
Lounaispään veden laatu on parantunut viime vuosina yllättävänkin nopeasti johtuen yläpuolisten turvetyömaiden "hiipumisesta". Tosin sen humus vaikutukset näkynevät pitkään ravinnepitoisuuksissa. Viime vuosina isohkoa kuhaa (minusta yli 4kg) on saatu ihan mukavasti, jos viitsii riittävän tarmokkaasti hakea.

Väenö.

Hienoa,kun saa lukea tuollaisiakin viestejä,että veden laatu paranee.Monissa järvissä kehitys kulkee päinvastaiseen suuntaan,kuten esim.Luodonjärvessä,jossa paljon kalastan.