Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Millaisilla välineillä pilkit?

Started by Yuz, November 28, 2006, 14:09:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eli millä vehkeillä pilkit?

Pystyllä
Tasapainolla
Morrilla
Värikoukulla
Leecheillä
Tapsilla
Muulla (lisään pyydettäessä)
Madepilkillä
Rautulätkällä/lusikoilla

Yuz

Kertokaahan mitä käytätte kun käytte pilkillä!
Ite käytän enimmäkseen tasapainoja, mutta jos pilkitte kaikilla, valitkaa kaikki!
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

kaivo

Valitsin kaikki vaihtoehdot. Tarkennuksena sen verran, että ahventa pilkin tasapainoilla, pystypilkeillä (sekä syöttipilkit että värikoukut) ja morreilla. Silloin harvoin kun pilkin kirjolohta, käytän enimmäkseen mormuskoita ja Mutu-Leechejä, joka lienee tasarin ja leechin välimuoto. Lusikoitakin tulee välillä uiteltua, tosin kovin monta kalaa en ole niillä saanut.

Himopilkkijä89

Miksi ei ole vaihtoehtona tapsia? Sitä käytän tavallisesti.

Yuz

Quote from: Himopilkkijä89 on November 28, 2006, 18:01:07
Lisätty. Onko lisäystoiveita?
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Yuz

Ai niin, madepilkki varmaa erikseen. Ikävä kyllä voi valita vaan 5 vaihtoehtoa, sen verran oli alunperin eikä sitä kai voi muuttaa. Paitsi jos joku superadmin tekee ihmeitä.

Laitoin 6 vaihtoehtoa.

Himopilkkijä89

Quote from: Yuz on November 28, 2006, 18:05:21
Quote from: Himopilkkijä89 on November 28, 2006, 18:01:07
Lisätty. Onko lisäystoiveita?
Ehdin jo äänestää morria mutta ei sekään metsään mennyt. Kyllä ainakin viime talvena käytin morria ehkä jopa yhtä paljon kuin tapsia. Luultavasti kuitenkin viime talvi poikkeus...se riippuu niin paljon missä pilkin mitä käytän "tavallisesti"....

sillitoni

Laitoin tuonne muutaman uuden kuvan ->http://ww.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=811&start=150

Noita tulee nykyään uitettua ahven, sekä taimenpilkillä.
Pitkän linjan tasurifriikki..

Progamer

Quote from: Hemulisoturi on December 01, 2006, 14:44:55
Quote from: sillitoni on December 01, 2006, 13:47:39
Laitoin tuonne muutaman uuden kuvan ->http://ww.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=811&start=150

Noita tulee nykyään uitettua ahen, sekä taimenpilkillä.
On Sillillä aivan loistavia tasureita  :-o  :-). Noilla jos ei kalaa tule niin huhhuh.  :wink:
Itekkin oon ihastellu noita, näyttää paljon paremmalta kuin useat "kaupantasurit".
Itse pilkin pääasiassa tasureilla, mutta tänään kävin ostamassa morrivälineet, jos vaikka innostuis siitäkin. Joskus tulee pystäriä uitettua

Eci

Näin:

Tapsilla tulee pilkittyä eniten. Sillä saa kaikenkokoista ahventa kunhan vaan ei leiki ihan ohuimmilla siimoilla. Tasapainoa kokeilen jos tiedän paikalla olevan edes jonkun verran isompaa ahventa ja mormyskointiin tulee siirryttyä sitten jos reissu alkaa tuntua vähäkalaiselta. Tosin joskus matalassa saatan pilkkiä mormyskalla vaikka koko päivän.

Huippusyönnillä joskus keväällä tulee sitten testattua eri välineitä mm. värikoukkua ja jos joskus harvoin sattuu pieniin kisoihin eksymään niin tilanteen mukaan valitaan sopiva pilkki.
Ehkä otin, ehkä en!

ApezZi

Pystyllä, värikoukulla, tasurilla sekä täkyillä

jompsu

Kaikilla muilla tulee pilkittyä paitsi madepilkki ja rautulätkät/lusikat on minulle vähän vieraampia :-)
tä...?

Crice

Pystyllä, tasapainoilla ja morreilla.
O_o

Ruutti

Kisoissa useimmiten tapsilla, silloin tälläin morrilla. Hupipilkillä tulee sitten värikoukkuakin kokeiltua. Tasapainot on jääny jonnekin kukkaron pohjalle...

Murmeli

Enimmäkseen morrilla ja pystyllä. Tasuri ei toimi siellä, missä pilkin eniten (Papinjärvi).

Torro

Lähes poikkeuksetta on leijaavan pystypilkin alla tapsissa värikoukku.... höystettynä isolla toukka nipulla, en osaa paljaalla värikoukulla kalastaa. Tummemmassa vedessä saattaa tapsi vaihtua ketjuun mutta yleensä aina tapsi ensin.

En ole päässyt sinuiksi tasureiden ja morrien kanssa joten niiden käyttö on hyvin vähäistä.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Tornio_River

Lähes aina  pysty +morri  tai pelkkä morri ,nuitapa tulee käytettyä,tosin tänävuonna tasarihommat aattelin alottaa tosin suuria saaliita en vielä tuolla menetelmällä usko saavani tänä vuonna vielä

Acke

Eniten pilkin pystyillä. Niillä on tullut eniten saalista. Tasureitakin käytän melko paljon.

kala-ale

Enimmäkseen morreilla.. se on vann jotenkin mun juttu enemmän kun pysty. mutta kyllä minä ihoja ahvenia pilkittäesssä käytän myös pystyä. Ajattelin aloittaa tänä keväänä tasuri pilkinnän. jospa siihen innostuisi enemmänkin.

-Kala-Ale
Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((< 

Satunnaikalastaja

Minulle talvipilkinnässä tasapainopilkki on yleisin. Pystyä ja joskus morrejakin mahtuu joukkoon. Sulan veden aikana näistä pystypilkkiä tulee tarjotuksi eniten.

Arska_1

Pystypilkkiä ja tasapainopilkkiä tulee käytettyä. Tällä hetkellä olen enemmän keskittynyt tuohon tasapainopilkkimiseen.

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

El Dorado

Tapsipilkillä pilkin eniten, joskus myös tasuri on vedessä.. :-)
Ketjupilkkiä en juurikaan käytä..

lohen pyytäjä

Yleensä pilkin tapsilla. Helppo käyttää ja kalaa tulee. Mutta käytän usein myös morria tai pystyä.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Laku

Itse pilkin usein pystyllä tai morrilla. Riippuu aina vähän mitä kalaa haetaan ja millainen on vesistö.

Itse valitsin
Pystyllä 
Tasapainolla 
Morrilla 
Värikoukulla
Tapsilla

Laku

Sellaisen keksin tuonne listaan lisäykseksi vielä että perho (pilkkiperho). Yhä useammathan pilkkivät ihan perhoillakin.

ALEE

Eniten pilkin tapsilla ja tasureilla. Pystypilkkejä ja morreja tulee myös käytettyä.
Riippuu tietenki kalalajista mitä yritetään...

XxFilthxX

Enimmäkseen tapsilla mutta myös pystyllä. Nyt olis tarkotuksena lisätä enemmän mormuskan ja tasapainon käyttöä.

SUURkalastaja jyväskyläst

Se riippuu aika paljon paikasta ja syönnistä.
Mutta kuitenkin ehkä eniten vedessä on tasuri ja tapsi. Myös morria ja pystyä käytän, jopa melkein yhtäpaljon, kun tasuria ja tapsia.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

täkykala

perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

pilkkijä 96

Tapsilla syvästä , morrilla ja värikoukuilla matalasta. :-)
kalassa aina kun ehtii !