Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hämeenlinnan läheltä hyviä kalapaikkoja?

Started by samamies, July 04, 2005, 15:01:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

samamies

Onkos siellä mitän hyviä kalapaikkoja ihah pyöräilymatkan päässä? korkeintaan 15km päässä?

Tepelius

Rautaruukin rannasta käyvät heittelemässä Hämeenlinnassa. Hyvä(?) haukipaikka löytyy Hattulasta Mierolan sillan alta. Lisäksi käyvät heittelemässä tossa 10-tien alla vanajaveden kohdalla.

Hommaa hyvä mies vene. Ilman sitä ei oikeastaan ole toivettakaan päästä kunnon kalamestoille Hämeenlinnassa. No okei, ohan noita pikkulampia sitten, jos kiinnostaa rannoilla kävellä jolkutella, jos vain kestää. En tosin ole käynyt.

Lisäksi jos uskallusta riittää, niin Ahvenistolla liikkuu järkälemäisiä haukia ja muutenkin se lampi on täynnä kalaa. ;D (vitsi vitsi) Siellähän on sitten kalastuskielto!

Samamies

juu kiitos. Kylläkin aika outoja paikkoja minulle :D Kyllä mä veneellä kalastan alajärvellä, mutta sekään ei ole miun oma :( Ahvenistolle vois mennä kokeileen, ei siel kukaan sitä kattele kun menee metikköön heitteleen :D reppu mukaan niin saaliit sinne. noi sillat ovat minulle aika outoja, en minä niiden siltojen nimiä tiedä. Voisin mennä kokeileen sen 10-tien alta.

kasankin

10:i tien sillan alla on yks Hämeenlinnan parhaita paikkoja, sielä kalastan aina jos en ole veneen kans liikenteesä.

Chaxi_91

Quote from: kasankin on December 12, 2006, 17:25:04
10:i tien sillan alla on yks Hämeenlinnan parhaita paikkoja, sielä kalastan aina jos en ole veneen kans liikenteesä.
Hmm, itse olen siellä veneen kanssa käynyt, mutta yhden särjen saanut, senkin mato-ongella :D Millä sä siellä kalastat(virveli, mato-onki) Mitä sinä kalastat?, Mitä uistimia käytät(Jos virveliä käytät). Itsellä nuo vähän hakusessa. :/

kasankin

Quote from: Chaxi_91 on December 12, 2006, 17:35:45
Hmm, itse olen siellä veneen kanssa käynyt, mutta yhden särjen saanut, senkin mato-ongella :D Millä sä siellä kalastat(virveli, mato-onki) Mitä sinä kalastat?, Mitä uistimia käytät(Jos virveliä käytät). Itsellä nuo vähän hakusessa. :/

Voin sanoa suoraan että en ole ikinä saanut sieltä yhtään kalaa heittelemällä, juu yhks toutain on sieltä noussut :-D  mutta sit jos haluu saada kalaa niin kannattaa ihan täkyonkea käyttää kohon kans, ja jos ankeriasta haluaa niin saa täkypohjaongella. Kesällä sain täkyongella kuhaa, haukee, isoa ahventa ja ankeriasta, en ollut kertaakaan ilman kalaa koko kesänä ku sielä 10:i tien sillan alla kalastelin  8-)

Chaxi_91

Quote from: kasankin on December 12, 2006, 18:25:26
Quote from: Chaxi_91 on December 12, 2006, 17:35:45

Voin sanoa suoraan että en ole ikinä saanut sieltä yhtään kalaa heittelemällä, juu yhks toutain on sieltä noussut :-D  mutta sit jos haluu saada kalaa niin kannattaa ihan täkyonkea käyttää kohon kans, ja jos ankeriasta haluaa niin saa täkypohjaongella. Kesällä sain täkyongella kuhaa, haukee, isoa ahventa ja ankeriasta, en ollut kertaakaan ilman kalaa koko kesänä ku sielä 10:i tien sillan alla kalastelin  8-)

Mitä ihmettä???? Tarkotatko siltaa, joka on munakkaan ja alajärven välissä? Mitä käytät täkynä? Pakko kokeilla jos noin hyvin kalaa tulee. Onko ankeriasta alajärvessä? Huhhuh, nyt tekee mieli sinne kalaan :)

Kalastusmies

Turengissa joka sijaitsee noin 15 kilometriä Hämeenlinnasta etelään päin. Siellä olisi yksi järvi nimeltänsä Isojärvi josta on saatu pilkillä liki 2 kiloisia ahvenia. Oma ennätykseni on sieltä 995g ahven että ihan nättejä sieltä saa. Hauet ovat usein haittana syvänteen reunamilla varsinkin kun pilkkii tasapainolla.