Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tuleeko katkaravuilla kalaa?

Started by [t-k], June 27, 2006, 13:29:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[t-k]

Onko kukaan koittanut oginassa katkarapuja syöttinä? :roll: Kertokaa ihmeessä!

p0ny

en oo mutta kaveri on ja sai 30 minuutissa 30 ahventa melkeen niin se sano ja sen iskä sano niin

PeterPan

Koitin kerran, mutta silloin ei kyllä tullut mitään. Nyt on tiedossa hyvä ahvenpaikka ja pitäisi kokeilla uudelleen. Olen kuullut, että varsinkin isoja ahvenia pitäisi katkoilla tulla.

xyu

pitääpä tuota itseasiassa kokeilla ensi kesänä. Nimittäin katkarapua. Pientä kutinaa on, että voisi toimia jopa hyvin.

kaivo

Kuorittu katkaravun pyrstö tai sen pala toimii lohensukuisille kaloille, kuten kirjolohelle, taimenelle ja siialle.

vaaputtaja

siis kelpaako ihan semmoset normi katkat mitä kaupoista saa ostettua?

kaivo

Quote from: vaaputtaja on November 30, 2006, 17:25:08
siis kelpaako ihan semmoset normi katkat mitä kaupoista saa ostettua?
Kyllä... Jäiset pyrstöt kannattaa sulattaa mikrossa, niin ne sitkistyvät ja pysyvät paremmin koukussa.

Yuz

Kalastuskaupoissa on myös saatavilla pientä kuivattua katkaravun sukulaista.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

kerkdriel

Testattu on ei ole hyviä kokemuksia.
Maissi kelpaa melkein kaikille kaloille.kokeilkaapa

kala paikka10

Testasin, tai oikeastaan mun pikkuveli testas ku olin vähän aikaa sitte kalassa. Oli maissia ja katkarapua mutta ei tärppiäkään *mutta meidän kalapaikassa on kuollu paljon kalaa*. Ei oltu ku vartin, tuli kylmä. Muista laittaa paljon päälle kun meet kalaan, on huonoja kokemuxia. Vaikka meet merelle kalaan ota takki mukaan vaikka olis kuuma, koska ei takkia oo pakko laittaa päälle heti paikan päällä.

edit: tekstiin lisätty pisteet ja pilkut

Se Isoin KuulaPää

Miten muuten noissa katkaravuissa, niin tarviiko ne sen kummempia erikoisuuksia kuin sen esim. mikrossa lämmittämisen ?
Mietin vaan kun omistan pari isoa morria, jotka ovat lohen sukuisille suunnattu, et nappaiskin koukkuun rapua.

Onko miten kestävä verrattuna vaikka tavalliseen pilkkitoukkaan ? Tossa muutama sanoikin jo, että on ahvenelle toiminu ihan hyvin.
Siinähän olisikin idistä, jos seuraavan kerran kirjolammelle lähtiessä iskiskin katkaa koukkuun, jos se ahvenkin siitä kerran pitää.

Mitä muita tallasia 'erikoisempia' syöttejä olette kokeilleet, kuin katkarapua ?
~Perhokelan huuto on ylistyslaulu harjukselle ja zilleen~

xyu

Kirjolle oon tuota pääasiassa käyttänyt. Kirripilkkikisoissa vedin ensimmäisen kirjoloheni (1300g) juuri isolla morrilla ja katkaravun pyrstöllä. Ahvenelle jos yrittää, niin pää tulee varmasti kipeäksi aikaisemmin kuin kala tärppää.

pilkkiäijä

mato-ongella olen kokeillut merellä niin,että pistän 3-5 itsepyydystettyjä noin 2cm pitkiä. niitä löytyy pohjasta ja levien seasta monia eri värejä,mutta parhaiten olen saanut punaisilla
Olen kalastelijapoika!