oletko tippunut jäihin?

Started by UL_Tommi, May 03, 2002, 16:51:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Juu !!! Kyllä on tullu uitua harva se talvi.Pahimmalla ,samalla reisulla , 5 kertaa.Piikit kaulassa ja vaihtovaatteet repussa,muovipussissa ,on hyvä olla mukana.Muovipussi toimii myös kellukkeena.Syksyjäihin en ole pudonnut vaan aina keväällä.Syksyjää on niin sitkistä ,ettei siitä läpi mene vaikka yrittäis.Mopokin meni kerran pohjamutiin ahvenen iloksi,mutta kovan työn jälkeen sain senkin ylös.Viime talvena ei kastunu kun kulukuset.Ottakkee iisisti !!!!

Jaakko

two times. vettä viisi metriä ja kaverit nyki ylös, kumpikin tapahtui samassa paikassa, säikähdin sen verran että enpä paljon ajtellut onko vesi kylmää vai ei.
Tarkkana siellä jäillä :(

Anonymous

Kaksi kertaa olen pippunut jäihin.Ensimmäinen oli mökillä Ähtärissä vettä alla n.6 metriä ja Toinen oli Lappajärvellä kaverin mökillä vettä oli  alla 3 metriä.
Samana päivänä (tapahtui ennen minun tippumistani jäihin) kaveri tippui moottorikelkalla jäihin.Onneksi kelkka oli aika vanha ja vettä ei ollut alla kuin kolme metriä.

Anonymous

Kerran tipuin jäihin ja vettä oli noin 1 ja ½ metriä.

kaivo

STT:n uutisia: "Mies pelastui varmalta hukkumiselta Raumalla. Jää ei pettänytkään".

Ei, vaan tosissaan: itse en ole tippunut jäihin pilkillä tai muulloinkaan, mutta kerran oli luullakseni melko lähellä. Kairasin reiän erästä ojaa patoavan sillan juureen. Kaira meni läpi muutamalla pyöräytyksellä ja reiässä vilisi virtaava vesi, ts. jäätä oli virran päällä vain muutaman sentin kuori. Lähdin äkkiä pois paikalta...

Jigi

En,onneksi, ikinä ole tippunut jäihin. Ihan viimeisillä kevätjäillä en kovin paljon jäällä liiku tai ainakaan en syvällä jos jäällä satun olemaan. Jääpiikit kyllä aika usein meinaa jäädä naulakkoon jostakin syystä vaikka pitäisi olla mukana koska tiukan paikan tullen niistä saattaa olla korvaamaton apu.

petsku

En ole tippunut jäihin (onneksi).
ESANA mites kävi kelkan? Saitteko nostettua ylös?

Deathis

Kerran tipuin joskus joulukuussa aika rannassa jäihin.Onneksi vettä oli vain metri,mutta kyllä siinä oli jo flunssan ainekset  ;D .

Runtu

Pilkkimies joka ei o tippunu jäihin... mistäs sellasen löytää? jos ei o tippunu ni ei voi pilkkijäksi itteään sanoa ;) On tullu jokunen kerta kevätjäillä tiputtua, ja toistaiseksi ylös aina päässy. Mutta kyllä joka vuosi liian moni sinne avantoon jää joten varovaisuutta! (eikä se kyllä muutenkaan kivaa ole...)
NO AJA!!!

taimen

Kerran oon tippunu jäihin. Aamulla käytii kattoo jäätä ja ihan hyvässä kunnossa oli (käveltiinki siinä). Mutta sitten illemmalla mentiin uudestaan ja minä hölmö en älynnyt että kyllä se jää sulaa seittemässätoista asteessa  ;) kaverit mut sieltä sitten poimi...

Kunta Kinte

Varsinaisesti en oo avantoon molahtanu mutta joskus on tullut pikkuruinen  pihalampi (syvyyttä sellaset 1.5m) hakattua jäälautoiks ja leikittyä akrobaattia, ja kastuuhan siinä väkisinkin. :D

Tuuria on tainnut mukana olla kun joka kevät  taiteilen viimeisenkin loskan päällä. :)

Anonymous

..Jaa kokemusta löytyy..
olin simojoella pilkkimässä joskus Maaliskuussa ja ..humps..

Anonymous

Olen saanut sellaisen käsityksen pilkkimisestä, että se suoritetaan jään päällä, eli en oo tippunu jäihin..  ;)

Råtta

Kyllä sitä on tullut tavaksi käydä ainakin kerran keväässä kiittämässä henkilökohtaisesti ahvenia kuluneesta pilkkikaudesta. ;) Mutta vain noin yleisesti, ei joka paikassa erikseen.
Perhokalastusta vuodesta -90, sidontaa -91. Paljon on koettu, mutta vielä enemmän kokematta...

erästäjä

-Kala Eemeli-

Himopilkkijä89

En ole koskaan tippunut. Kohtuu lähellä on ollut muutaman kerran ku jää oli luulemaani ohuempaa virtauksen vuoksi. En ole edes koskaan nähnyt kenenkään putoavan jäihin.

Jussi_

Quote from: Toimitus on May 16, 2002, 16:17:56
On tullut kerran molskahdettua railoon pilkillä ollessa keväällä ja kerran järvenjäällä luistellessa!

Se luistelujuttu oli hauska tapaus! Siitä on jo monta vuotta!

Oli sellanen kolmen railon risteymäkohta, jossa oli kolmion muotoinen neliömetrin kokoinen "lautta", joka oli jäässä kiinni. Oltiin serkun kanssa luistelemassa ja tultiin siihen kohtaan. Alettiin juttelemaan, että kestääköhän tuo? Koitin ensin toisella jalalla ja kestihän se! Menin sitten seisomaan lautan päälle ja sanoin serkulle että: "Hyvinhän tämä kestää!". Serkku oli vielä epävarma ja minä aloin hyppiä lautan päällä ja huutaa lautan kestävyydestä! Kaksi kertaa siinä kerkesi hypätä ja kolmannella hypyllä oli kylmä ja märkä alastulo!  ;D Sielä oltiin kaulaa myöden ja äkkiä pois avannosta!  ;D Pääsin omin voimin ylös ja niin luisteltiin lujaa vauhtia rantaan, jossa oli sauna päällä! Naurettiin vain matkalla! Ei ollut hengenlähtö lähellä, mutta kylmä siinä tuli!  ;D

Hah! Kaikkea sitä piti konhottaa!  ;D
Minäkin tipahdin tänävuonna ensimäistä kertaa jäihin. Pilkkipaikkoja oltiin katselemassa, muttei pilkillä.
Menin rantaan ja vähän hypähdin niin heti jää petti alta. Onneksi vettä ei ollut varmasti merriä enempää. Eli melkein samanlainen kokemus kun Jussilla (Kaimapojalla :-D)
Noh, siinä pari kilometriä pyöräilyä hangessa ja aika tuskaa oli :|

Tosimies

Quote from: HerraHame on July 22, 2002, 10:01:54
Juu ite en koskaan tippunu...Mitä ihmettä sun ukkos teki traktorilla siel jäällä  ::)

Tuliko mieleen et saatto olla auraamassa vaikka jäätietä?

JazzSinatra

en ole tippunut ois aika pelottavaa joutua jään alle :-o eli vältän virtaus paikkoja ja odotan että jäät tulee varmasti oikean paksuisiksi

hONKIZ

Quote from: jonim1 on December 23, 2006, 19:22:27
en ole tippunut ois aika pelottavaa joutua jään alle :-o eli vältän virtaus paikkoja ja odotan että jäät tulee varmasti oikean paksuisiksi

Noita virtaus paikkoja on - varsinkin vieraalla paikalla - todella vaikea ennustella. Itse en ole koskaan molskinut ja minun uimataidolla se olisi menoa kun jäihin tippuisin.

Pete

Erään kerran vuosia sitten ajattelimme mennä Iniöön taimenkalaan. Iltalautalle tultaessa näytti keli menevän rajusti pakkaselle, ajattelimme jo silloin miten mökkilahtemme olisi sulana jos pakkasta on illan ja vielä yli yön.
Tavarat kantoon lauttarannassa ja illan pimeydessä läpi metsän mökille. Pakkasta oli jo silloin varmastikin -10 astetta, jos ei enemmän.
sauna lämpiämään, että saadaan mökkiinkin nopeammin lämpöä. Saunottiin yms. yms.

Aamulla ajateltiin siinä katsella josko veneen saisi vesille. Ei saa, koko lahti oli jäätynyt. Olisi ollut airolla tms. jäätä rikottavaksi noin 300 metriä. Ei tullut veneellä lähdöstä mitään. Lähdettiin rannoilta sitten heittelemään uistinta.
Kyllästyttiin siihen touhuun ja tultiin mökille takaisin uuteen toiminta palaveriin. Päätettiin lähteä lahden pohjukkaan haukipilkille, jäätä oli senverran että se kestäisi kyllä pohjukassa.
Kamat kantoon ja perkkeleen tylsä kaira verannan alta mukaan. Käveltiin ja kokeiltiin aina jään paksuutta, se kesti kyllä. Iltapäivällä takaisin kun pimeni. Käveltiin olevinaan kestävän jään puolelta kaislikon läpi ja kaksi miestä putosi munia myöten jään läpi. Matkaa mökille noin 200 metriä, mutta hyvin ehti lahkeet jäätyä tönköksi kuten äijätkin.
No, onneksi oli sauna lämmin ja lämmikettä illanistujaisiin.
Tästä reissusta opimme sen ettei se jää ainakaan kaislikossa ole kovin kestävää. Onneksi ei käynyt pahemmin, Iniöstä on piiiitkä matka terveydenhoidon ammattilaisten hoitoon...

£etu

En ole ikinä tippunut jäihin :lol:

lohen pyytäjä

Kalaan aina kun vain ehtii.;)

lohen pyytäjä

Äsken tipahdin jäihin,sen jälkeen piti kävellä 5km kotiin. Tuli hirveen kylmä kun piti tuulessa kävellä,onneks mikään vviehe tai kaira ei mennyt hukkaan :-)
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

hONKIZ

oot sä äijä kun jaksat jonku 3e pilkin perään itkee ku oli hengelähtö lähellä :-o

Fiskare

Kerran on jäihin tupsahtanu (Ihan Helvet*n kylmää) , eikä muuten ollu mielyttävä kokemus sillä kotiin oli melko lailla matkaa :-(

Yuz

Rannassa oli vähän heikompaa jäätä, jalka uppos polveen asti veteen. Siinä on mun kokemukset jäihin putoomisista. Enkä edes kastunu, sen verran hyvä haalari.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Eetu_

En onneksi ole ikinä tippunut jäihin.

iso <><

En oo pudonut ainakaan toistaiseka :-)
Elei sitä lasketa että kerran putosi isoon ojaan vyötäröön asti veteen oli aika kylmää vettä :-D
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

--PROFESSOR--i

En ole tippunut jäihin, enkä todellakaan halua!

Saappaat ovat kyllä upottaneet veteen, ekä sekään ollut todellakaan mikään mukava kokemus.
MADE in Finland...