Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuusinkijoki

Started by Anonymous, June 04, 2002, 21:36:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Anonymous

Olen menossa Kuusinkijoelle viettämään juhannusta ja kysyisinkin arvon herroilta, että onko liian aikaista olla siellä kalassa. Onhan se tietysti juhannus ja voishan sitä keksiä muutakin tekemistä noille pyhille mutta minä ajattelin viettä pyhät nyt näin.
En ole koskaan Kuusingilla käynyt joten olen noviisi siinä suhteessa, Kitkajoella joitakin kertoja kyllä olen käynyt.Lähinnä kalastan perholla ja siksi olen kiinnostunut juhannuksen ajan perhoista. Jos tähän hätään joitakin vinkkejä löytyy olisin kiitollinen.

terv.taisto

trutta

liian aikaista mihin???
kyllä siinä ojassa on kalaa aina!!! ;D
olen itsekkin lähdössä joko juhannuksena tia heti sen jälkeen sinne ja suosittelisin tummia/mustia suht pieniä pintureita ja tumman ruskeat nymfit ja tumman vihreät jäljitelmät on toiminut keskivertoa paremmin.
toki myös nallet (tummina) ja tagit kannattaa kastella.
ja isommille taimenille perus streamerit tinselit+muut

kireitä siimoja!!!
Fishing ain´t so hard!

Hooded

Informoikaa reissustanne kun ootta käyny. Ite lähen heinäkuun lopulla sinne.

Anonymous

täällä mm.perhoja kuusingille:

www.lohiloordit.com
www.koillismaa.fi/perhokalastajat/index.htm

kireitä!

trutta

eipä menny muuten kuusingin reissu ihan odotetulla tavalla..
oli vesi aivan tolkuttoman alhaalla eikä isot ilmeisesti noussu??

Kerro hooded (ja muut jotka ootta käyny) omasta reissusta miten meni!!!
-tuliko isoja/mitään
-oliko vesi noussu?
-jne....

(ite en oikein kerenny kun nyt vasta kertoilla kun oli vähän sairas lomaa...)
Fishing ain´t so hard!

Anonymous

Lohiloordien sivuilta voida käydä lukemassa päiväkirjaa kesän tapahtumista. Vesi ollut todellakin alhaalla koko kesän, nousukala vähissä ja kalan saaminen yleensäkin on ollut todella kovan työn takana...   :(

trutta

QuoteInformoikaa reissustanne kun ootta käyny. Ite lähen heinäkuun lopulla sinne

joko oot Hooded saapunu?

saitko??
Fishing ain´t so hard!

Anonymous

(Aiheeseen liittyen)
Miksi Kuusingille suositellaan pienen pieniä ja tummia perhoja kun samaan aikaan koneonkijat käyttävät kirkkaita lippoja ja värikkäitä (kookkaita) vaappuja?

Jermoni

Kai ne koneonkijat yrittävä saada kalaa nappaamaan ärsykkeellä, mutta (kunniakkaat) perhokalastajat yrittävät jäljitellä kalojen luontaista ravintoa. Ärsykkeellä kala saadaan nappaamaan joskus silloinkin kun kala ei ole syöntipäällä esim. nousulohille/nousutaimenille, jotka eivät syö mitään kun ovat nousuvaiheessa. Luontainen väri ottaa kuitenkin hyvällä syönniillä luultavasti paremmin kuin ärsykeväri.
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

Anonymous

Kuusingin taimen käyttäytyy lohen tavoin noustessaan jokeen. Eli ei syö syömisen takia. Toisin sanoen jos taimen ottaa jäljitelmäperhon niin se on ehkä paremminkin refleksi taikka reviirin puolustamista.
Ja mitä tulee perhoon kokoon ja väriin, niin kaiken kokoiset ja väriset perhot käyvät.. kunhan se on vain musta  ;)

Anonymous

Kuusinkijoesta, yhtä tyhjän kanssa koko joki, useimpana vuonna esim. viikon aikana saadaan muutama kala, voi sinne mennä rinkiin pyörimään ja paskaa puhumaan. Harjusta kyllä kannattaa kokeilla joen yläosilta.
Nimim. Pk

Anonymous

Onpa tullut parina viime kesänä Kuusingilla käytyä. Reissut on tullut tehtyä joskus heinäkuun lopuilla (turkasen lämmintä ja vesi matalalla).
Ei ole tullut nykyn nykyä vaikka kaikki pinturit, streamerit sun muut on tullut käytyä läpi. Ja joella on sentään tullut seistyä tuntikausia yhtämittaa.
Kaipa se on kalastajan taidoista kiinni. Jos ei osaa, niin ei saa.
Ei kai se kuitenkaan mikään huono joki ole. Vai?

mhaataja

No kyllä kuusingilta ainakin harria pitäisi saada... toimivia perhoja on aina kuulalarvat (vihreät,ruskeat) ja pintureista coddard caddis, adams ja tietysti klinkki. Ensikesänä suosittelen kokeilemaan taimenelle red baronia ja green highlanderia, molemmat pelitti viimekesänä.

Red baron kuten green highlanderikin kannattaa varsinkin loppukesästä sitoa kevyeen kaksi-haara koukkuun. Etenkin joen yläosissa taimenet ottavat perhon erittäin varovasti, koska ovat nähneet jo monet vieheet ja olleet jo mahdollisesti kiinnikkin. Siis kala pysyy paremmin 2-haarassa kiinni.

Alkukesästä hyviä paikkoja taimenelle ovat koivumutkan-ja puominalue, lisäksi lohipyörre.
Juhannuksen jälkeen kokelemisen arvoisia paikkoja ovat kivipuron suu (kivioja) ja vihtamutkat missä kalastuspaine on vähäisempää kuin joen alaosissa. Akukestä kalansaamisen "todennäköisyys" on suurempi joen alaosissa kuin yläsosissa.

Harjukselle varmoja paikkoja ovat kanava ja siitä hiukan alaspäin.

Ensikesäksi kuusingin harjuksen alamitta on nostettu 30 sentistä 35 senttiin.

By: HaaZi

tmo

Kuusinki... En tiedä muista, mutta minä olen menettänyt sydämmeni kyseiselle joelle! Ja perhoista sen verran että kunhan sillä on kuulasilmät ni se ei oo ku näpätä ;) Mutta se on silleen että ku sattuu ottava kala kohdalle niin sama mikä roska siellä on päässä ;)

riekonkieppi

heh..olin täs isän kans heinäkuuun puoltaväliä 2006 niiin toisena iltana sain taimenen raate koskesta...vesi oli kyl tolkuttoman alhaallla mut kyllä se kala lähtee nousemaaan...harjusta tulee suhkot hyvin :-) :-) :-) :-)