Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mitä jerkkivapaa suosittelisitte aloittelijalle???

Started by Fiskare, January 13, 2007, 21:06:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fiskare

Eli minä en ole ikinä jerkannut mutta olen erittäin kiinnostunut kyseisestä tavasta.  :lol:  Joten kysymys kuuluu: mitä jerkkivapaa suosittelisitte aloittelijalle,    :?hintahaarukka n. 50-100€.

Ai niin ja mitä kelaa suosittelisitte siihen mukaan?
:-D

Salmo

Kannattaa ensin miettiä, kelpaako 1-osainen vapa vai haluatko 2-osaisen. Yksioisaisia on enemmän tarjolla, mutta kuljetuksen ja säilytyksen kannalta ne ovat paljon hankalampia.

Myös käytettävien jerkkien painoa kannattaa hieman miettiä. Ajattelitko heittää paljon yli 100 g painoisia vai alle? Tieto auttaa rajaamaan vaihtoehtoja.

Oletko valmis maksamaan tuon 100€ vain vavasta vai haluatko, että kelakin on siinä mukana? Laadukas setti nimittäin saattaa olla tuolla 200€ tietämillä.

Fiskare

Quote from: Juves on January 14, 2007, 13:16:03
Kannattaa ensin miettiä, kelpaako 1-osainen vapa vai haluatko 2-osaisen. Yksioisaisia on enemmän tarjolla, mutta kuljetuksen ja säilytyksen kannalta ne ovat paljon hankalampia.

Myös käytettävien jerkkien painoa kannattaa hieman miettiä. Ajattelitko heittää paljon yli 100 g painoisia vai alle? Tieto auttaa rajaamaan vaihtoehtoja.

Oletko valmis maksamaan tuon 100€ vain vavasta vai haluatko, että kelakin on siinä mukana? Laadukas setti nimittäin saattaa olla tuolla 200€ tietämillä.
Ostaisin 2-osaisen, heittelisin noin 50-120g painoisia jerkkejä, no koko setistä olisin valmis maksamaan noin 150€.

Pete

Tällaisilla vavoilla itse olen heitellyt ja todennut ne erinomaisiksi. Vaikkakin yksiosaisia, niin suht keveitä ja toimivia. Pituus, tuo 6´ on juuri passeli, ei osu heti kärki veteen nykiessä. Riippuen tietysti heittäjänkin pituudesta... Muutenkin tämä liike on hyvä juuri jerkki-kalastukseen tarvittavissa välineissä ja varusteissa.

http://www.tampereenkalastusvaline.fi/jerkkivavat.htm

Salmo

http://www.fishers.fi/product_info.php?cPath=24_53&products_id=117

Jerkkivapa Heartland-M602

Jerkkivapa. Kevyet 2-osaiset aihiot huipputarkasti sovitetuilla liitosholkeilla, jotka takaavat vavan kestävyyden rankimmissakin kalastustilanteessa. Valitse uittotyyliisi sopiva toiminta: Heavy ( Max.150g ) tai medium heavy ( Max.120g ).

• Pituus: 1,8 m
  • Viehesuositus : -120 g
  • DAIWA takuu 3 v

En ole itse tuota vapaa päässyt koskaan näkemään, mutta lukeman mukaan saattaisi olla itsellenikin sopiva keppi juuri 2-osaisuutensa vuoksi. Hinta tosin 95.00 € tuolla ja varmaan samaa tasoa muuallakin, joten ei halvimmasta päästä.