Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tohlopinjärvi

Started by PILKKI_JÄBÄ, January 14, 2007, 09:49:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PILKKI_JÄBÄ

tänne vaan tohlopin järvestä tietoo! ja kaikkee muuta semmosta! täältä löytyy jotai tietoo siittä
http://www.tokasu.fi/

KalamiesTRE

Tohloppi-järvessä on varsin monipuolinen kalakanta. Kesällä särkeä, lahnaa ja ahventa tulee hyvin mato-ongella, varsinkin lahnat ja särjet ovat aika isojakin. Myös kirjolohi ottaa välillä mato-onkeen tai virveliin.  Abloyn rannassa on varsinkin alkukesästä aina porukkaa yrittämässä kirjolohen pyytämistä. Pilkillä Tohlopista voi tavallisten ahventen ja särkien lisäksi saada myös siikaa, varsinkin jos kokeilee morrilla. Haukeakin on Tohlopissa ihan kohtuullisesti ja isoin tiedossani oleva Tohlopista pyydetty yksilö on n. 10kg!

Tokasu Ry. järjestää Tohlopilla pikkikisoja näin talvi-aikaan ja kesäkuussa pidetään perinteiset mato-onginta kilpailut! Niistä lisätietoa mainitsemastasi osoitteesta www.tokasu.fi

mhalttu

Olisko vinkkejä mistäpäin Tohloppia kannattaa koittaa. Viime viikonloppuna oli tyhjä ja tuulinen reissu Tohlopille...  :x

Mika

Puolesta

Muistaakseni tohlopinjärvestä saa isoa siikaa va oliko se kuhaa. Jostain sieltä läheltä tv2:sta. Siellä on joku monttu. Tv2:lta kävelet rantaa pitkin pituus sunnassa ja teet reikiä, niin lopulta osut paikkaan. Aamulehdessä oli joskun juttu siitä. Sieltä saa yli kilosia. Muistaakseni ne oli siikoja. Tämä mileikuva on vuosien takaa. Olen asunut joskus 10 vuotta sitten siellä lähellä. Silloin tuli juttu luettua. En ole kylläkään itse koskaan käynyt kokeilemassa.

KalamiesTRE

Siellä TV2:n suunnalla tosiaan näkee monesti porukkaa pilkillä, kaippa sieltä jotain saavatkin sitten.. Itse olen lähinnä pilkkinyt Mustikkaniemen ja saaren ympäristössä, ahventa ainakin on tullut ihan kohtuullisesti, vaikka pieniä ovatkin suurin osa. Eihän tuo Tohloppi välttämättä kaikista paras pilkkikohde ole jos on mahdollista mennä esim. Pyhäjärvelle. Kesällä Tohloppi on mielestäni parempi kalastuskohde.

pilkkiäijä

olen käynyt siellä pilkillä monet kerrat enkä isoa kalaa ole saanut koskaan, mutta siitä sen uimarannan kohdalta missä on ne kaks pientä laituria ja saaren välistä on kalaa tullut hyvin mutta pieniä nekin ovat.Ahvenia ja särkiä kertyi tunnin aikana noin 50kpl isoimmat alle 100g. Vettä oli 3m - 6,5 metriä ja pilkkinä oli tapsipilkki jossa oli ini-värikoukku ja kärpäsen toukka. ihan hauska niitäkin huvin vuoksi sieltä on pilkkiä, kun ne muutenkin ovat aika kitukasvuisia. haukeakin olen kuullut sieltä saavan siitä saaren vieressä olevan kaislikon edessä kun on se pieni ruohikko siitä isosta ruohikosta vähän erikseen niin sen pienen ruohikon edessä on joku matalikko vähän matkaa siitä eteenpäin. pitäisi saada isoilla pystyillä haukia. Sitten olen myös käynyt mustikkaniemestä pitkää laituria kohti pilillä ja siitä myös tuli kalaa jonkun verran,mutta nekin pieniä. en ole käynyt siellä abloyn rannan edessä koskaan pilkillä, mutta kesällä sieltä mato-ongella tulee lahnaa (kaveri sai 2,9kg lahnan :-o) ja myös muita isoja lahnoja siinä on särkeä ja ahventa tulee myös hyvin mato-ongella. Haukea siitä tulee myös uistimilla ja sama kaveri joka sai 2,9kg lahnan niin kertoi että niiden tutut olivat saaneet verkoilla sen saaren edestä 10kg hauen. Kylmällä säällä sinne ei suotta kannata lähteä mutta huomenna mennään sinne taas :wink:
Olen kalastelijapoika!

KalamiesTRE

Tokasun sivuja on päivitetty tänään ja Tohloppi-järvi osiotakin hieman laajennettu ( http://www.tokasu.fi/tohloppi.html )