Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Etelä-Suomen kuhapaikat?

Started by miksu94, September 12, 2006, 16:00:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miksu94

Kyselisin nyt että missä ois etelässä päin hyviä kuhapaikkoja? :? :?

jaska74

järvellä je meressä :-D

osaatko tarkentaa vähän aluetta että kuinka pitkälle aijot lähteä, ja mistä?

esim hiidenvesi nummelassa antaa paljon kuhaa, sekä lohjanjärvi

kalankiskoja

forssassa on hyvä järvi jos kuhaa haluaa saada ainakin itse olen saanut paljon kuhia mutta järven nimeä en muista.uistimena on toiminut jesse vaappu

stento-z

Porvoon joki siinä hamarin ja Emsalön sillan välillä voi kyllä ölla niin paljon kalaveneitä että ei ehkä sekaan mahdu 8-)

joel17

kyllä tuolla porissa pihlavan lahti ja kokemäen joki ovat takuu varmoja :lol:
www.kalastusta.urli.net
www.kalastusta.munpalsta.com (rekisteröidy ihmeessä, että saadaan kunnon keskustelut)

kalakaveri

Vesijärvelläe nonsaaren edustalla...

Kalaopa

pyhä- ja näsijärvi kesällä on kuulopuheiden mukaan saatu yli 2 kilosta jigillä rannalta  :-o ianakin pyhällä...

Pete

Quote from: joel17 on October 06, 2006, 12:28:07
kyllä tuolla porissa pihlavan lahti ja kokemäen joki ovat takuu varmoja :lol:

Onko nämä paikat mielestäsi Etelä-Suomessa ?

Omasta mielestäni ne eivät ole....mutta se onkin vain minun mielipide. Toisena mielipiteenäni kuhapaikoista mainitsisin Pikkalanlahden Kirkkonummella.

miika71

Lohjanjärvi on hyvä kuhapaikka,ja jesseä kannattaa varmaan evääksi tarjota.

Pete

Lohjanjärvestä olen kuullut myös hyviä uutisia kuha rintamalta.

Mixxxu

Tammelan pyhäjärvi on ihan ykkönen.. keväällä jigillä ei semmosta reissua tullut ollenkaan että alle 20 mittakalaa tuli  :-) kesällä sitten alkaa pienet kuhat ärsyttävästi napsutella uistimiin niin täytyy vaapun kokoa kasvattaa..

Kiiskinen

Jep. TODELLA hyvä kuha järvi! Ei kannata merelle lähteä kuhaa pyytämään. Tuo on totta että noi nippa nappa
mitalliset kuhat tympii niin silloin vaan rapalan 15cm original päähän. EI kaikki roskat tartu kiinni. :-D

Smara

Espoon Saunalahden sillan alta kannattaa kokeilla jos ei omista venettä. Sieltä oon saanu muutaman kuhan, tosin aika pieniä.

Kimilahh

ahti kiiski

Quote from: Mixxxu on February 03, 2007, 18:26:39
Tammelan pyhäjärvi on ihan ykkönen.. keväällä jigillä ei semmosta reissua tullut ollenkaan että alle 20 mittakalaa tuli  :-) kesällä sitten alkaa pienet kuhat ärsyttävästi napsutella uistimiin niin täytyy vaapun kokoa kasvattaa..

Juu samaa mieltä...Merelle taikka sitten Tammelan Pyhäjärvelle.-->Tällä viikolla olisi tarkoitus mennä jigaileen sinne :wink:.
-------------O N K I--------------

juhox

Quote from: ahti kiiski on June 16, 2011, 20:36:05

Juu samaa mieltä...Merelle taikka sitten Tammelan Pyhäjärvelle.-->Tällä viikolla olisi tarkoitus mennä jigaileen sinne :wink:.
lisään vielä, että Pyhäjärven lisäksi hyviä kuhajärviä samoilla alueilla on ainakin Kuivajärvi ja Kaukjärvi.

Missäpäin jigailette? Pyhäjärvi on niin matala, eikä ole syvänteiden reunoja yms., joista kalaa olisi helppo löytää?
"En syö kalojen lääkkeitä. "

ahti kiiski

Quote from: juhox on June 17, 2011, 12:34:23
Quote from: ahti kiiski on June 16, 2011, 20:36:05

lisään vielä, että Pyhäjärven lisäksi hyviä kuhajärviä samoilla alueilla on ainakin Kuivajärvi ja Kaukjärvi.

Missäpäin jigailette? Pyhäjärvi on niin matala, eikä ole syvänteiden reunoja yms., joista kalaa olisi helppo löytää?

Jos jostakin löydät kivi/sora pohjaista niin tulee...Myös ihan hyviä tuloksia tullut näiden saarien lähettyviltä.
Kuivajärvi on ehkä parempi, kun sen verran syvempi paikka, mutta harvemmin itse eksyn sinne :roll:.

Oletkos muuten koskaan Loipparilta ihan yrittämis mielessä kokeillut kuhaa? :?
Ite olen saanu ainakin muutaman sieltä Vieremän/myllykoskelta.Viimeisin viime viikon sunnuntaina painoa 2.1kg.
Myös Jokioisten Rehtijärveltä mittakuhia saanut :wink:
-------------O N K I--------------

juhox

Quote from: ahti kiiski on June 17, 2011, 13:00:12
Oletkos muuten koskaan Loipparilta ihan yrittämis mielessä kokeillut kuhaa? :?
Ite olen saanu ainakin muutaman sieltä Vieremän/myllykoskelta.Viimeisin viime viikon sunnuntaina painoa 2.1kg.
Ei tarkoituksella, mutta sivutuotteena on joskus tullut.
Quote from: Don Miguel on June 17, 2011, 13:12:39
Selvien maamerkkien puuttuessa jigaaminen ei liene oikea tapa lähestyä parvien etsimisessä. Kyllä vetämällä löytää parvet paljon nopeammin, ja kun parvi vetämällä löytyy, siirrytään siinä vaiheessa vasta jigiin. Ainakin näin voisin asian pähkäillä.
Kuulostaa ihan loogiselta strategialta, jota voisi tänä kesänä kokeilla.
Kuivajärven ja Pyhäjärven välissä Saaren salmi myös kuhisee kuhia, mutta suurin osa saaliista on alimittaista vaikka todennäköisesti siellä on myös isompia kaloja.
"En syö kalojen lääkkeitä. "