Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pomarkun Isojärvi

Started by Joukka, February 10, 2007, 16:43:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joukka

Onkos kellään tietoa mihin päin järveä kannattaisi mennä pilkille jos haluaa saada ahventa? Entä millaiset mahdollisuudet saada kuhaa ja mistä päin? Onko kukaan käynyt tänä talvena kalassa kyseisellä järvellä ja jos on niin millaisia saaliita on tullut?

garfunkel

Joo, hyvä blendi, ehdit ennen mua. :)
Käytiin tänään Isojärvellä pilkillä, 10pientä ahventa saatiin. Kesällä saatiin vetouistelemalla yksi kuha.
Samat kysymykset piti itse juuri kysyä. Mistä, millä ja miten?

Joku järven äijä kertoi että tänä vuonna on aika huonoa ollut tuo kalassa käynti sielläpäin huonojen jäiden takia ja hän on saanut kalan / yksi reikä.

Kiitoksia vain vastauksista etukäteen! 8-)

Himopilkkijä89

Oliskohan ollut toissatalvi, kun olin siellä kisassa. Sitä ennen en ole käynyt enkä sen jälkeen.
Ahventa sain muistaakseni 4130g ja voitin muut nuorten sarjassa olleet selvästi.

Ahventen koko oli siinä 100-300g välillä, eli hyvän kokoistahan kalaa siellä on. Isolla keltaisella katkamorrilla ne sain.

Niin huonosti tunnen järven, etten osaa kertoa edes millä puolella järveä olin. Kerimannin rannasta oli kuitenkin lähtö, ja menin sieltä vastarannalle ja oikealle, matkaa oli noin 3 km.

garfunkel

Joo, himopilkkijä. Mekin lähdettiin siitä Kerimäen uimarannasta. Olitko aivan lähellä rantaa passissa vai osaatko sanoa mihin suuntaan suunnistit?
Kätevintä siellä on kun talvella pääsee talvella autolla pitkälle järvellä, ettei tarvi kävellä niin helvetisti :)

EDIT: ai tossaha sä kerroitki jo et mihi lähit. :)

Himopilkkijä89

Joo olin sellaisen saarijonon oikeanpuoleisen saaren rannassa. Siinä olisi ollut pirusti kalaa mutta menin siihen kun oli 0,5 tuntia kisaa jäljellä. Matkaa oli selälle päin siitä saaresta joku 30-40 m ja syvää ehkä 3 m. Kyllä mää pystylläkin kaloja sain, mutta morri tuntui olevan parempi.

Hauki007

Quote from: garfunkel on February 10, 2007, 19:13:44
Joo, hyvä blendi, ehdit ennen mua. :)
Käytiin tänään Isojärvellä pilkillä, 10pientä ahventa saatiin. Kesällä saatiin vetouistelemalla yksi kuha.
Samat kysymykset piti itse juuri kysyä. Mistä, millä ja miten?

Joku järven äijä kertoi että tänä vuonna on aika huonoa ollut tuo kalassa käynti sielläpäin huonojen jäiden takia ja hän on saanut kalan / yksi reikä.

Kiitoksia vain vastauksista etukäteen! 8-)
Quote from: blend on February 10, 2007, 16:43:23
Onkos kellään tietoa mihin päin järveä kannattaisi mennä pilkille jos haluaa saada ahventa? Entä millaiset mahdollisuudet saada kuhaa ja mistä päin? Onko kukaan käynyt tänä talvena kalassa kyseisellä järvellä ja jos on niin millaisia saaliita on tullut?

Itse en tiedä järveä, mutta voin sanoa, että ahven on parvikala jos löydät yhden pienen ahvenen niin todennäköisesti parvi on lähellä. Ahven liikkuu tosi paljon paikasta toiseen ei ketään voi antaa ihan varmaa tietoa missä ahven on juuri nyt, mutta jos joku löytää paikan missä hän on saanut aina kalaa niin hän saa suurella todennäköisyydellä kalaa, mutta ei joka päivä. Ahven parvi yleensä etsii hyviä paikkoja mikä on ahven parvelle turvallinen ja ravinnollinen jos jostain paikasta ei löydy kylliksi ravintoa niin parvi menee seuraavaan paikkaan missä on ehkä kalaa. Eikös ole hauska itse löytää apajat ja pitää omana tietona. Pidä nämä vinkit mielessä niin kalaa alkaa tulemaan. :roll:
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

Himopilkkijä89

Isojärvellä on tyypillistä, että samassa ahvenparvessa kalojen koko vaihtelee suurestikkin. Esim. välillä 50-300g.

garfunkel

Joo, ollaan tuossa niinisalossa käyty ja yks paikka missä on aina kalaa, syönti ei vain joka päivä ole parhainta mahdollista. Kalan koko on juuri 1g-400g :)

garfunkel

Himopilkkijä89

Mitä nyt olen juttuja kuullut, niin yleensä Isojärvellä on voittosaaliit ollu 7 ja 10 kilon välillä.
Tuli mieleen.

Migge

Ite sain isolta järveltä kuhan ja 7 pikkuahventa pilkillä viime talvena

garfunkel

Osaatko yhtään sanoa mistäpäin? mistä lähdit tarpomaan ja mihin suuntaan? :>

garfunkel

Otetaas ylöspäin.

Ollaan tänään lähdössä uisteleen ja heitteleen Isojärvelle. Tuli nääs ostettua eilen uus perämoottori sekä UL-vehkeet sekä pirusti uistimia,lippoja ja jigejä.

Onkos ketää käyny tänä vuonna Isojärvellä?

Pikaisia vastauksia kaipaisin :)

Himopilkkijä89

Jos joku osaa näyttää vaikka kansalaisen.karttapaikasta tuon Kerimannin rannan niin voin sen avulla näyttää yhden karikon jonka läheltä aika varmasti ahventa saisi. Sieltä ainakin silloin tuli kun siellä kisassa olin. Ja koko oli 200-300g silloin pääasiassa siltä paikalta.

Sen verran muistan että ne kivet oli sen verran pinnassa, että jäät olivat vain hieman nousseet ylös karikon kivien kohdalla. Eli kannattaa vähän varoa jos siihen menee moottorilla ajeleen.

garfunkel

Yritän etsiä, viittiks himopilkkijä kans? Jos yhteisvoimin löydettäs nopeemmin se!

Himopilkkijä89

Ei täällä kukaan Kerimäestä puhunutkaan, se on jossain Saimaan lähellä.  :-o

Mutta joo, kyllä mä sen paikan näköjään tiesinkin jo ilman Kerimannin rantaa.
Karikko,
tuosta niitä isoimpia silloin tuli.

Pienempää ahventa mutta paljon paremmin tuli sitten
tästä
Oho näkyy molemmissa linkeissä molemmat paikat mutta eipä tuo haittaa.  :-D

Jos itse asuisin tuolla päin niin koittaisin ainakin sen karikon reunasta pilkillä, lipoilla ja ongella, jigillä siinä kivikossa tuskin pystyy kalastamaan.

garfunkel

Jeeeeshhhhh!

Oli kyl mahtava kalareissu kertakaikkiaan.

Isoin kala oli hauki, mut sitä ei lasketa. Isoin kala oli sit seuraavaks 320grammane ahven, seuraavaks tuli sitten 280grammanen ahven.
Kolmattakymmentä pienempiä sitte tuli kyl. UL-vehkeet pääsi koitolle ja hyvältä kyl tuntu.

Merkkasin meidän mestan, missä vietettii sit useampi tunti ku ahventa tuli siitä aika hyvään ja tasaseen tahtiin veneeseen.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?text=ahvenet+1&scale=16000&y=6846440&x=1547974&lang=FI

Himopilkkijä89

Itse asiassa jostain tuolta suunnalta mistä kalaa sait on kisoissa ne 7-10kg saaliit revitty, ainakin voittaja tuli silloin sieltä päin kun siellä kisassa olin ja moni muukin parhaista.

garfunkel

garfunkel

Onkos kukaan nyt hetkee käyny.. ?

Sunnuntaina taas mahdollisesti reissu edessä nii vähä vinkkejä et miten kalaa on tullu, olis suotavaa :p

Mikko10

Joko on syyssesonki alkanut järvellä?

garfunkel

Otetaanpa ylös vielä tääkin..

Tänään käytiin vetouistelemassa ja 2 alamittasta kuhaa nousi ja laskettiin takas veteen. Onkos kellään hajuja mikä tuolla kelpaisi kuhalle? Nythän ei paras kuha-aika vielä ole mutta pelit ois kova saada kuntoon.

delsol

osaakos joku kertoa, et mihin kaikki kuhat on hävinneet? tai kaiku väittää, et pohjassa, mut ei ota kiinni. mikä neuvoksi?
alku kesästä tuli illassa käytettyä yli 30 mitallista kuhaa veneessä useampana iltana ja alta kympin reissuja ei oo koko kesänä tullu, mut tänä viikonloppuna ei tullu, ku kolme! taitaa helle viedä isommat ruokahalut..
onkos muuten kukaan saanu taimenta tuolta? väittävät, et sellaistakin löytyisi, mut eipäs oo yhtään kymmenessä vuodessa tullu..´ja kalastus päiviä on kumminkin useampi sata.

garfunkel

Quote from: delsol on August 09, 2009, 19:16:46
osaakos joku kertoa, et mihin kaikki kuhat on hävinneet? tai kaiku väittää, et pohjassa, mut ei ota kiinni. mikä neuvoksi?
alku kesästä tuli illassa käytettyä yli 30 mitallista kuhaa veneessä useampana iltana ja alta kympin reissuja ei oo koko kesänä tullu, mut tänä viikonloppuna ei tullu, ku kolme! taitaa helle viedä isommat ruokahalut..
onkos muuten kukaan saanu taimenta tuolta? väittävät, et sellaistakin löytyisi, mut eipäs oo yhtään kymmenessä vuodessa tullu..´ja kalastus päiviä on kumminkin useampi sata.

Jaa-a, yks vai kaks reissua tehtiin ja pari alamittasta kuhaa käytettiin veneessä sen verran että otettiin uistin pois ja kala takas järveen. Kaiun touhuista en nyt muista - oliko ne silloin pohjassa vai ei. Oisko ollu vielä jotain touko-kesäkuuta ku käytiin että..

Jerekala

Nostetaan aihetta pitkästä aikaa ylös. Eli onko isojärvellä pilkillä käyneitä? Onko saalista kiertynyt? Tarkoitus käydä tänä talvena korkaamassa tuo paikka. Kesällä tuli hyvät saaliit uistelemalla.