Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tampereelta Kalaa Pilkillä

Started by ÄMPÄRI, December 02, 2006, 21:49:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ÄMPÄRI

mistähän päin tamperetta kannattas alkaa pilkkiä siis en viitti minnekkään kauas lähtee mut jossain tesoman lähellä tai tesomasta vähä matkaa jonnekkin päin ihan sama mut mistä??     :? :? :? :? :?
LoLxD

Himopilkkijä89

No sit en osaa kyl kertoo, en oo ihan Tesoman kohdalla ollu pilkillä...

Yuz

Jos bussilla pääset, mee vaikka Iidesjärvelle.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

pilkkiäijä

Joo toi tesomajärvi on ainakin tesomalla. Sieltä tulee isoja särkiä ja ahvenia (ei kyllä kovin isoja). Tohlopista tulee pieniä ahvenia ja särkiä paljon, mutta sitäkin pienempiä.
Olen kalastelijapoika!

hONKIZ

Quote from: Yuz on December 05, 2006, 16:18:43
mee vaikka Iidesjärvelle.

Asun tässä aivan iidesjärven lähellä, ja olisi hienoa jos perustelisit tuota jotenkin. Minkälaista kalaa ja minkälaisilla rensseleillä. Ja jos löytyy syvyyskarttaa tai vastaavaa niin olisi hienoa päästä vähän tutustumaan, iides järven rannat ovat niin rehevöityneet että perus virvelykalastus on melkein mahdotonta mutta mietin tuota pilkki hommaa jo viime kesänä.

Yuz

Haukea ja ahventa on aika paljon tullut. Iidesjärvi on kieltämättä aika vaikee kesällä, talvella ensijäillä tulee parhaiten.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

hONKIZ

Quote from: Yuz on December 17, 2006, 16:45:38
Haukea ja ahventa on aika paljon tullut. Iidesjärvi on kieltämättä aika vaikee kesällä, talvella ensijäillä tulee parhaiten.

pitänee lähteä koittamaan kunhan jäät sallivat. Järvi on niin pieni että tuskin aivan kauheita virtauspaikkojen jääkato kohtia on että voi viellä turvallisin mielin lähteä seikkailemaan. Järvestä saa kuulemma karppiakin kohtuu hyvin, kunhan osaa hakea.

Yuz

Quote from: hONKIZ on December 18, 2006, 17:29:53
Järvestä saa kuulemma karppiakin kohtuu hyvin, kunhan osaa hakea.
Ei varmaan pahemmin talvella, mutta joku kesä oli lähistöltä löytyny vesien nousun jälkeen valtava karppi golfkentältä! Kuskattiin kai ostoskärryssä takas uimaan  :-P

hONKIZ

Quote from: Yuz on December 18, 2006, 17:38:44
Quote from: hONKIZ on December 18, 2006, 17:29:53
Järvestä saa kuulemma karppiakin kohtuu hyvin, kunhan osaa hakea.
Ei varmaan pahemmin talvella, mutta joku kesä oli lähistöltä löytyny vesien nousun jälkeen valtava karppi golfkentältä! Kuskattiin kai ostoskärryssä takas uimaan  :-P

ju tuskin talvella, tai voihan sitä koittaa. Tuota karppi kalastusta olisi kanssa mielenkiintoinen opetella ensi kesänä, mutta siis tänä talvena voipi olla että tulee haettua tuota tasuri tatsia iidesjärvessä.

viell

Kukaan käynyt koittaan Pirkkalan Vähäjärvestä pilkillä? Viime syksynä istutettiin kirjoa, nieriää ja siikaa.
Hyviä kalapaikkoja tiedossa kellään kyseiseltä järveltä?

Himopilkkijä89

Quote from: viell on January 27, 2007, 16:11:17
Kukaan käynyt koittaan Pirkkalan Vähäjärvestä pilkillä? Viime syksynä istutettiin kirjoa, nieriää ja siikaa.
Hyviä kalapaikkoja tiedossa kellään kyseiseltä järveltä?
Olin tänään siellä kisassa. Pieniä ahvenia ja särkiä tuli 248g  :-P. Isä sai 335g nieriän, muita istutettuja ei kisassa saatu, mutta kuulemma siimat meni ainakin yhdeltä poikki.

Yuz

Kaukajärvi on hyvä paikka, jos on todellinen veteraanipilkkijä. Paikat täytyy tietää. Hyvä esimerkki tänään: 5 tuntia tyhjää, viimeinen tunti kookkaita ahvenia, kun löytyi paikka.

Himopilkkijä89

Quote from: Yuz on January 28, 2007, 17:05:28
Kaukajärvi on hyvä paikka, jos on todellinen veteraanipilkkijä. Paikat täytyy tietää. Hyvä esimerkki tänään: 5 tuntia tyhjää, viimeinen tunti kookkaita ahvenia, kun löytyi paikka.
Kuinka suuria oli ne kookkaat? Reijo Merta niminen tyyppi sai joskus Kaukajärvestä lähes 2-kiloisia ahvenia ja useampia, joten kyl siellä isojakin on, ite en oo käyny kyllä.

Aatami

Kaukajärvi on mahtava pilkkipaikka, tällä hetkellä kala liikkuu melko matalalla. Saunamestan vastapäätä niemen kärjestä 10 metriä irti rannasta ja alkaa kalaa tulee lähinnä 50-100g affenta.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Aatami

Voitais joskus tamperelaisten kans tehä sillee et mennää porukal ihmettelee johonki järvelle tääl päin. Eli siis käytäis järveä läpi ja haettais hyviä paikkoja. Porukal nimittäin on aika paljon helpompaa toi haravointi. Tai voihan noita tehä useampia reissuja useammalle järvelle, jos innostuneita on useampi. Kuulostaako ihan hullulta? Tai jos on jotai vastaavia ideoita ni jakoon vaan. Auto löytyy kyl jossa mahtuu kulkee neljä itteni lisäks. Tietysti useampi autolastillinen ois viel parempi...

kalle

Quote from: Aatami on February 16, 2007, 18:04:59
Voitais joskus tamperelaisten kans tehä sillee et mennää porukal ihmettelee johonki järvelle tääl päin. Eli siis käytäis järveä läpi ja haettais hyviä paikkoja. Porukal nimittäin on aika paljon helpompaa toi haravointi. Tai voihan noita tehä useampia reissuja useammalle järvelle, jos innostuneita on useampi. Kuulostaako ihan hullulta? Tai jos on jotai vastaavia ideoita ni jakoon vaan. Auto löytyy kyl jossa mahtuu kulkee neljä itteni lisäks. Tietysti useampi autolastillinen ois viel parempi...

Minä olen mukana kuin peräpukama! Kävin ittekkin eilen ensimmäistäkertaa elämässä Kaukajärvellä, en saanut paljon kalaa, mutta tasurilla sitkeesti koestin, jotenkin jäi silti luottamus järveen, joten uudestaan vaan, ei vain tunne paikkoja. Mutta suunnitellaan pois joku kalareissu!

Aatami

Todii nyt meitä on jo kaks. Sit vaa muutki alueen vavan heiluttajat mukaan. Pitkäjärviki vois olla hauska kokoontumispaikka kun siellä niin vähän kalastetaan. Kuulemma tänä talvena ei ole vielä yhtään reikää nähty siellä...

kalle

Quote from: Aatami on February 18, 2007, 20:33:35
Todii nyt meitä on jo kaks. Sit vaa muutki alueen vavan heiluttajat mukaan. Pitkäjärviki vois olla hauska kokoontumispaikka kun siellä niin vähän kalastetaan. Kuulemma tänä talvena ei ole vielä yhtään reikää nähty siellä...

En tiedä, onnistuinko, mutta laitoin sinulle viestiä, sillä toivottavasti olen parempi kalamies, kuin atk-käyttäjä, mutta kun ikää on 32v, ja just vasta hommasin koneen, mutta eiköhän tämä tästä lähde..

Yuz

Täytyy harkita mukaan tuloa, kun asun ihan Kaukajärven vieressä. Pitkäjärvi kyllä mieluiten pois kuvioista, se on aivan epätoivoinen ahvenenkalastuksessa! Neljäkiloinen siika ja seitsenkiloinen hauki kyllä sieltä ensijäillä saatiin, kumpikin kuulemma morrilla..

Aatami

Loistavaa :-) joo tosiaan se pitkäjärvi oli vaa sellanen heitto, vaikka aion kyl ite käydä sen läpi jos ei muita lähde. Järviehdotuksia vaan ilmoille. Mulle käy kaikki, koska sellasta järveä ei olekkaan missä ei kalaa ole ollenkaan. Kaikki vaan mukaan.

Aatami

Ehdottaisin ensi sunnuntaita ja paikkana kaukajärvee ihan näin niinku koevedoks. Jos käytäis siellä kairailemassa. Kokoontua voitaisiin siinä stadionin tienoilla. Kellonaika esim 9.00. Itse olen siellä aika varmasti joka tapauksessa jos vaan ei oo ihan hirvee ilma. Että mitenkäs?

Yuz

Quote from: Aatami on February 19, 2007, 09:56:42
Ehdottaisin ensi sunnuntaita ja paikkana kaukajärvee ihan näin niinku koevedoks. Jos käytäis siellä kairailemassa. Kokoontua voitaisiin siinä stadionin tienoilla. Kellonaika esim 9.00. Itse olen siellä aika varmasti joka tapauksessa jos vaan ei oo ihan hirvee ilma. Että mitenkäs?
Kyllä varmaan sopii. Tulen sitten paikalle Rapala-pipossa, siitä tunnistanee. Keksiikö kukaan parempia paikkoja? Siitä uimarannan sulan vierestä on kyllä jonkinlaista ahventa tullut, mutta parhaat paikat ovat enemmänkin Liutun puolella.

Aatami

Siitä sulan lähettyviltä vois lähtee porailee. Ihan hyvä vaihtoehto. Tänää kävin taas ja reikiä tein ehkä n.40-50. Kalaa tuli huonosti osin ehkä senki takia et oli niin pirun kylmäki ja tunto alko katoilee. Suurin kala  oli tällä kertaa 255 g särki.

Yuz

Quote from: Aatami on February 19, 2007, 16:06:37
Siitä sulan lähettyviltä vois lähtee porailee. Ihan hyvä vaihtoehto. Tänää kävin taas ja reikiä tein ehkä n.40-50. Kalaa tuli huonosti osin ehkä senki takia et oli niin pirun kylmäki ja tunto alko katoilee. Suurin kala  oli tällä kertaa 255 g särki.
Millä pilkit?

Aatami

Kulta pystyy käytin sit hopee-kulta siipi-pystyä, ja viel lopuks vihertävää tasuria(ässää). Hitto ku sais jostai syvyyskartan kaukajärvestä.

Yuz

Sillä ehdottelin muita paikkoja, että asun juuri toisella puolella Kaukajärveä  :-D

kalle

Quote from: Aatami on February 19, 2007, 08:44:33
Loistavaa :-) joo tosiaan se pitkäjärvi oli vaa sellanen heitto, vaikka aion kyl ite käydä sen läpi jos ei muita lähde. Järviehdotuksia vaan ilmoille. Mulle käy kaikki, koska sellasta järveä ei olekkaan missä ei kalaa ole ollenkaan. Kaikki vaan mukaan.

Terve vaan molemmat! nyt meitä on jo kolme muskettisoturia.. Joo, Itse ehdottaisin Eräjärveä/Rajalahtea kummassakin isoa ahventa ja kuhaa, je ne ovat vielä molemmat matkanvarrella, jos haluaa tutustua tai jos ei toisessa kalaa tule, Rajalahtikin on nopea pommittaa läpi. Enkka (siis mitä itse tiedän) on Eräjärveltä 1,5h/12kg ahventa tunnissa.. Ei mulla ole Kaukajärveäkään mitään vastaan. Taitaapi olla enempi kuitenkin kevät järvi? Vai onko teillä parempaa infoa? Onko muuten tietoa tuosta Pyhäjärvestä? Mistä vois saada isoa ahventa talvella? Kesällä on pommin varma paikka.

Aatami

Vielä kaikille tamperelaisille, jotka pilkkimisestä pitää: Kaukajärvellä klo 9.00 sunnuntaina olisi tarkoitus suorittaa järvikatsastus. Toisin sanoen pilkitään niin pirusti. Mukaan lähtijät siihen stadionin edustalle niin saadaan porukka kasaan. Tämän hetkinen ennustus forecalta ja ilmatieteenlaitokselta lupaa tollasta -5 ja -7 asteista puolipilvistä osittain aurinkoista säätä. muuttuuhan se tietysti noista ennustuksista, mutta suuntaa antavaa tietoa kuitenkin.

tappara14

jaa onko kaukajärvi hyvä paikka, olen kyllä käynyt siellä mut ei oikein ole kalojaa tullu löydetyksi.mm.mistähän sitä tulee.kovia juttuja isoista ahvenista olen kuullut jo jopa kesällä sukeltelemalla nähnyt aika isoja vonkaleta.onko tietoo millä pilkillä pystyllä tasurilla vai morrilla

Yuz

Quote from: tappara14 on February 21, 2007, 16:00:25
jaa onko kaukajärvi hyvä paikka, olen kyllä käynyt siellä mut ei oikein ole kalojaa tullu löydetyksi.mm.mistähän sitä tulee.kovia juttuja isoista ahvenista olen kuullut jo jopa kesällä sukeltelemalla nähnyt aika isoja vonkaleta.onko tietoo millä pilkillä pystyllä tasurilla vai morrilla

Yleensä ovat talvella joko syvässä. Yleensä sanotaan, että isot tasurit toimivat. Olen sen itsekin huomannut, että korkeat tasapainot toimivat. Syvällä sitten pystyllä. Kaikki parrat, jotka siellä pilkkivät, käyttävät yleensä pystyä tai tasuria. Sitten on niitä kolmekymppisiä miehiä jotka onkivat värikoukkutapsilla..