Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tarvitsen apua kunnon heittokalastukseen

Started by Matiazz, March 13, 2007, 18:31:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matiazz

Terve. Olen uusi täällä foorumeillanne ja hyvältähän tämä näyttää   :-)
Noniin asiaan. Kalastan siis avokelalla ja tarvikkeina on kaikkia halppis vieheitä   :|
Tässä pari kysymystä:

- Millaisia vieheitä kannattaa käyttää joessa virtakohdassa?
- Millaisia vieheitä tarvitsen hauen kalastukseen järven rannalla? Haen vähän isompaa haukea, toisin kuin niitä puolen kilon haukia joita saa ruohikkouistimilla.
- Hyviä vieheitä hauen kalastukseen?
- Kannattaako panostaa vieheisiin enemmän rahaa? Käytän jatkuvasti huonoja halppis vieheitä, jotka eivät melkein edes ui hyvin   :|
- Sopivia vaappuja hauen kalastukseen?

Yuz

Quote from: Matiazz on March 13, 2007, 18:31:51
- Millaisia vieheitä tarvitsen hauen kalastukseen järven rannalla? Haen vähän isompaa haukea, kun niitä puolen kilon haukia joita saa ruohikkouistimilla.
- Kannattaako panostaa vieheisiin enemmän rahaa? Käytän jatkuvasti huonoja halppis vieheitä, jotka eivät melkein edes ui hyvin   :|
1. Kaikki kelpaavat, mutta vaaput ovat parhaimmillaan porrasnokkaisina.
2. Valitset uistimen koon kalan koon mukaan.
3. Mahdoton sanoa mitään muuta kuin nämä perusmerkit, mitä kaupasta löytyy, vaikkapa Rapalaa tai Kuusamoa.
4. Kannattaa. Itse ostan halpiksia jos hinta-laatu-suhde on hyvä (esim. Excalibur Fishing) tai jos muuhun ei ole varaa. Aloita vaikka näistä keskihintaisista, esim Rapala.
5. Lue vastaus 3.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

kaivo

Tervehdys! Haukivieheen valintaan liittyvistä perusasioista löytyy pitkähkö artikkeli, joka on kirjoitettu sisävesikalastajan näkökulmasta. Se on luettavissa täällä.

Artikkelissa ei mainita nimeltä yhtään viehemerkkiä, joten jos haluat niistä tarkempia suosituksia niin kannattaa vilkaista ensinälkään aiheesta jo löytyviä keskusteluja. Niitä pääset selaamaan täältä.

Eetu_

Noniin asiaan. Kalastan siis avokelalla ja tarvikkeina on kaikkia halppis vieheitä   :|
Tässä pari kysymystä:

- Millaisia vieheitä tarvitsen hauen kalastukseen järven rannalla? Haen vähän isompaa haukea, toisin kuin niitä puolen kilon haukia joita saa ruohikkouistimilla.
- Olen kalastanut hyvinkin paljon joen virtakohdissa. Parhaimpana voin todeta erilaiset vaaput. Oranssi-keltainen, ja sen suuntaiset värit ovat aivan ehdottomia.
- Jos olet hyvä ja kokenut vaapun uittaja, käytä vaappua. Jos vähemmän kokemusta suosittelen lusikoita ja lippoja.
- 4-12 cm vaaput.
- Vieheen uinti on todella tärkeä juttu. Joten kannattaa!
- Shad Rapit, Fat Rapit ja Magnumit.