Avantouinti

Started by pilkkiäijä, March 12, 2007, 18:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oletko käynyt avannossa uimassa?

Olen
38 (46.3%)
En ole
44 (53.7%)

Total Members Voted: 71

pilkkiäijä

Niin, että oletteko käyneet ikinä avannossa uimassa ja miltä se mielestänne tuntuu? Koska olette käyneet, missä ja millaisessa avannossa(esim. itsetehdyssä).

Itse kävin viime viikonloppuna. Vesi tuntui kylmältä, mutta siihen tottui parin kerran jälkeen. Paikkana oli Kustavi ja tietenkin meri ja avannon teimme itse. Kairattiin noin 1½ leveälle ja 1½ pitkälle alulle reikiä ja sahattiin välit pois sahalla. Syvyys oli 3m ja siinä oli tikapuut, että pääsi hyvin ylös ja alas.
Olen kalastelijapoika!

Fiskare

No en ikinä ole avannossa käyny (paitsi kerran kun tipuin jäihin) :lol:
Tais sekin jäädä viimeseks kerraks ku oli nii vietävän kylmää.

Haugi_94

Oon käyny kerran... Oli se aika vilposta kyytiä mulle.

lohen pyytäjä

Olen muutaman kerran avantouinut. On muuten kylmää hommaa aluksi.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

[Vision]

Quote from: Fiskare on March 12, 2007, 18:24:25
No en ikinä ole avannossa käyny (paitsi kerran kun tipuin jäihin) :lol:
Tais sekin jäädä viimeseks kerraks ku oli nii vietävän kylmää.

Sama juttu.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Hemulisoturi

Mökillä tuli muutama talvi sitten pulahdettua avannossa.
Äiti oli yhteen aikaan kova avantouimari.
Kuulemma verenkierto paranee aika roimasti.

S.P.B

Olen käynyt muutamia kertoja, kylmää hommaa, ei siellä kauan viihdy.

Progamer

Kyllähän sitä tulee monesti vuoteen käytyä avannossa. Tuttujen mökillä on avanto ja pari kertaa oon käyny täälläkin tuossa Siilinlahdessa.

Eetu_

Hrrrr.. En ole henkilökohtaisesti kokeillut.

Himopilkkijä89

Pysyn mieluummin sen avannon toisella puolella. :lol: Sukulaiset käy avannossa jatkuvasti mut mää en kylllä mene!
6-asteinen vesi on kylmintä, jossa olen uinut...

SUURkalastaja jyväskyläst

muutaman kerran oon siellä avannossa pulikoinu. Ihan mukavaa ku tulee saunasta mutta kymmenen sekunnin päästä alkaa olla jo "vähä" vilposaa!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

TP

Kerran olen savusaunasta päässyt kyseistä "lajia" kokeilemaan ja aika jäätävää se tälläiselle tottumattomalle oli. Hieno kokemus kuitenkin ja varsinkin saunaan palaaminen kylmästä vedestä, tosin tavaksi en taida avantouintia ottaa  :wink:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Rapalapa

H.a.u.k.i

Hrr!!!Liian kylmää touhua meikäläiselle!  :-)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Rambo-Jonne

Saan ihan varmasti sydärin jos meen niin kylmään veteen.

Jussi_

Oon käynyt vuokatissa ja ilma tuntui harvinaisen lämpimältä uinnin jälkeen.

esal

Ei ole ollut mahdollisuutta käydä avannossa polskuttelemassa, joten en ole.

hettsor

Joskus muutamia vuosia sitten kävin silloin tällöin, mutta on se musta vähän masokistien puuhaa.  :-) Järvessä oon käynyt ja joessa, jossa viel jäälautat keväällä ajelehtii ohi..

kala paikka10

En ole käyny enkä tule käymään. :oops:

kaivo

Mitä olette mieltä: kannattaisiko avantouinnista kiinnostuneen henkilön aloittaa siten, että antaisi kesäisen uintikautensa jatkua syksyyn ja edelleen talveen saakka? Tulisi tavallaan "pehmeä lasku"; keho ehtisi tottua asteittain kylmeneviin uintireissuihin..?

Rambo-Jonne

Varmasti auttaa, koska uinnissa olen huomannut, että jos vesi on kylmää ja siellä käy useita kertoja uimassa niin kylmyyteen tottuu.

Miquel

Mummu ja vaari käyvät avannossa läpi talven. Itse olen kerran käynyt oli aika viileetä, mutta rentouttavaa.
Taimenta väsyttämään!

Tosimies

Kerran käväsin vedonlyönnin seurauksena.. Enää en ikinä mene! En ikinä! Oli kylmä viä tunti senki jälkee ku tuli pois sieltä..

samwagen

Enpä ole avannossa uinut, mutta voisihan sitäkin kokeilla.

Migelis

Kyllä sitä on tullut käytyä avantouinnilla elämäni aikana tuommoiset 20 kertaa.
Lapissa kun on lomalla niin sillon tulee käytyä

jompsu

Toki olen käynyt :-)
pari vuotta sitten ruukasin käydä melkein viikottain mut nyt tuo harrastus on jäänyt.
meillä on kato tuossa ihan vieressä avantouintiin tarkotettu paikka jossa maksua vastaan saa käydä saunomassa ja avannossa..
tä...?

nelitahti

Toki en ole käynyt. Eihän sitä nyt kylmään veteen mennä kun on uimahalli, vitsi vitsi :-D Ei toki ole ollut paljoa mahdollisuuksia mennä avantoon.
-nelitahti

XxFilthxX

Muutaman kerran on tullu käytyy mutta vaan saunan kanssa.  :-)

mika922

Kyllä olen ja jopa useann otteeseen. :wink: Ainoastaan ensimäinen kerta on "paha", sen jälkeen homma menee luonnostaan. Tänä talvena ei tullut käytyä, kun ei ole ehtinyt. :-P
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

kalastan_kaikkea

Kerran olen käynyt ½ asteisessa vedessä ja se riitti minulle. :-D