Kalastuskuvia tänne.

Started by raimo, March 08, 2006, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Pro Pilkkijä

Quote from: imot90 on April 07, 2007, 16:53:55
Tuosta kutuojasta voisi saada katiskalla ihan kiitettävästi kutuhaukea, mutta eihän me niitä kutevia kaloja häiritä eihän?  :lol:

Niinpä, malttakaa vähän sen kudun yli, niin hauet tulevat nälkäisiksi, silloin niitä haukia saa paljon aktiivivälineilläkin.

JAM0

Merikarvialta eilen vuoden ensimmäiset heittohauet. Isompi 1240g ja pienempi 773g.

SUURkalastaja jyväskyläst

Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

JAM0

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on April 09, 2007, 11:36:10
Kuinka matalasta tuli?^^

Oliskohan siinä 70-120cm vettä. Tolla välillä varmaan.

Tumzu

Tossa viime reissun hauki Kangasalan Kirkkojärveltä. Painoi noin 1kg, koska hauki oli "hieman"tuhdissa kunnossa...

Oli tämän avovesikauden ensimmäinen hauki  :-D

Salmo

Siinä kuvasarja 5 kg hauen ylösotosta, punnituksesta ja vapautuksesta. :-)

JAM0

Ei näytä kyllä 5-kiloselta. :O  Oisin veikannu, että max 3kg. Taisi olla kutematta vielä?

Hemulisoturi

Quote from: Jarmo_ on April 10, 2007, 10:16:44
Ei näytä kyllä 5-kiloselta. :O  Oisin veikannu, että max 3kg. Taisi olla kutematta vielä?
Samat sanat. Ei minustakaan näytä vitoselta, vaikka tuhdissa kunnossa onkin.

ara_1

Quote from: Hemulisoturi on April 10, 2007, 15:31:30
Quote from: Jarmo_ on April 10, 2007, 10:16:44
Samat sanat. Ei minustakaan näytä vitoselta, vaikka tuhdissa kunnossa onkin.
jep...kutu lisää huomattavasti painoa,mutta komea on hauki,täytyy sanoa 8-)
Hauestaja ;)

Salmo

Kun vatsa on täpötäynnä silakkaa, kuoretta ja särkeä ja mätipussit ovat melkoiset, niin painoakin kertyy. Hieman reilu 5 kg näytti vaaka.

4 kg samalta reissulta :

Ja vielä päivän paras, 6 kg :

Yhteensä reilu 30 haukea kävi veneessä päivän aikana. 4 ylösotetun ruokakalan yheispaino oli 13,3 kg. Tuo 4 kg oli ruokakaloista suurin. Jokaisen peratun hauen mahat olivat aivan täynnä edellä mainittua silakkaa, kuoretta ja särkeä. Vesi oli 1-2-asteista, joten kutu ei ollut vielä käynnistynyt.

ara_1

komeita on hauet! :-o ja sen kertoo myös saamamiehen ilme  :wink:
Hauestaja ;)

perza

QuoteYhteensä reilu 30 haukea kävi veneessä päivän aikana. 4 ylösotetun ruokakalan yheispaino oli 13,3 kg. Tuo 4 kg oli ruokakaloista suurin. Jokaisen peratun hauen mahat olivat aivan täynnä edellä mainittua silakkaa, kuoretta ja särkeä. Vesi oli 1-2-asteista, joten kutu ei ollut vielä käynnistynyt.

Ei sitten muuta kun silakan, särjen ja kuoreen värisiä jerkkejä/vaappuja viskomaan...näillä värityksillä luulisi kalaakin sitten saavan!?
tai näin itse yleensä teen jos hauen mahasta löytyy särkeä niin sillon on siiman päässä jokin särkeä muistuttava väritys tai jokin kirkas pelti. mm. suspi jigeistä löytyy hyviä kala imitaatioita.
:-D
Komeitahan nuo hauet on täytyy myöntää ja itellä ois suu hymyssä jo siinä kolmen kilon kohdilla...

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Salmo

Quote from: ara_1 on April 10, 2007, 15:59:57
komeita on hauet! :-o ja sen kertoo myös saamamiehen ilme  :wink:

Jep, :-) itsellä oli aamupäivä todella vaikeaa ja kun iltapäivällä alkoi omatekojerkkeihin paukahdella kaloja, niin kyllä se pisti hymyilyttämään.

Quote from: perza on April 10, 2007, 16:06:04
QuoteYhteensä reilu 30 haukea kävi veneessä päivän aikana. 4 ylösotetun ruokakalan yheispaino oli 13,3 kg. Tuo 4 kg oli ruokakaloista suurin. Jokaisen peratun hauen mahat olivat aivan täynnä edellä mainittua silakkaa, kuoretta ja särkeä. Vesi oli 1-2-asteista, joten kutu ei ollut vielä käynnistynyt.

Ei sitten muuta kun silakan, särjen ja kuoreen värisiä jerkkejä/vaappuja viskomaan...näillä värityksillä luulisi kalaakin sitten saavan!?
tai näin itse yleensä teen jos hauen mahasta löytyy särkeä niin sillon on siiman päässä jokin särkeä muistuttava väritys tai jokin kirkas pelti. mm. suspi jigeistä löytyy hyviä kala imitaatioita.
:-D
Komeitahan nuo hauet on täytyy myöntää ja itellä ois suu hymyssä jo siinä kolmen kilon kohdilla...

Enoni kalasti koko päivän mustahopealla Bilteman uppovaapulla ja sai tuon tuosta kaloja. Eli selvästi ottivärejä olivat nuo luonnonvärit. Aamulla karkuutin itse n. metrisen hauen Nemosta, mutta ärsytysvärit olivat selvästi heikompia. Kävi isomus töytäisemässä pariin otteeseen, mutta ei jäänyt kiinni. Varmaan kymmpiluokan kala olisi ollut. Tietysti ne eivät ikinä jää kiinni. :-D

perza

QuoteKävi isomus töytäisemässä pariin otteeseen, mutta ei jäänyt kiinni. Varmaan kymmpiluokan kala olisi ollut. Tietysti ne eivät ikinä jää kiinni.
Isothan pääsee aina irti, sehän on selvä  :wink: :-D
tuntuvat useat puhuvan metrin kaloista sillon kun puhutaan isosta hauesta, itellä on vaan päähän jäänyt semmonen käsitys että metrin hauki ei ole iso vaan semmonen 4,5-5,5kg...noh on se jo iso, mutta kun tosiet puhuu 7-10kg hauesta puhuessaan metrisistä hauista!? se vähän ihmetyttää.  :?
toki keväisin hauella on noin 1/4 painoa enempi kuin kesällä ja kesäisi olen aina isoimmat haukeni saanut. itellä on pisin hauki ollut 104cm ja painoa sillä oli 6kg. Mutta meri hauet on kyllä aika paljon pulleempia kun järvien hauet, tosin järvistä/lammista löytyy näitä paksuniskaisia ja lihavampia haukia mutta ei niin usein kun näitä isopäisiä ja laihoja kaloja. Ihan kuin olisi kaksi eri lajia???
isäni mm. sai viime kesänä 95cm ja 6,3kg hauen, tuo taitaa olla itellä niinkun suhteessa pituuteen suurin hauki mitä olen nähnyt ja se oli tosi paksu niskainen ja pullea!
onhan näitäkin kuultu että 95cm ja 10kg, mutta en vaan voi uskoa ennen kun itse tommosen näen. Saati sitten metrisen joka painnaisi 10-12kg.  :-o :?

no laitan kohta viime reissusta muutaman kuvan...

perza

niemen nokka oli pitkälle sulaa ja pari joutsenta oli nukkumassa sulan reunalla...

isäni koittaa saada epätoivoisesti kalaa... :-D

Mutta missä on itse kalastaja? :-o

no nuotiollahan se  :-)

Tuli sitä saalistakin, puukon yläpuolella isäni saamat(isoimmat) ja alapuolella minun saamat. Mulla tietysti isommat :wink:
Minulla pienin n. 200g ja suurin 340g ja isällänin pienin 150g ja suurin 350g(perhana!) :-D
mulla oli lisäks vielä pieniä ahvenia ja särkiä muovi kassillinen...

Salmo

Quote from: perza on April 10, 2007, 16:28:46
QuoteKävi isomus töytäisemässä pariin otteeseen, mutta ei jäänyt kiinni. Varmaan kymmpiluokan kala olisi ollut. Tietysti ne eivät ikinä jää kiinni.
Isothan pääsee aina irti, sehän on selvä  :wink: :-D
tuntuvat useat puhuvan metrin kaloista sillon kun puhutaan isosta hauesta, itellä on vaan päähän jäänyt semmonen käsitys että metrin hauki ei ole iso vaan semmonen 4,5-5,5kg...noh on se jo iso, mutta kun tosiet puhuu 7-10kg hauesta puhuessaan metrisistä hauista!? se vähän ihmetyttää.  :?
toki keväisin hauella on noin 1/4 painoa enempi kuin kesällä ja kesäisi olen aina isoimmat haukeni saanut. itellä on pisin hauki ollut 104cm ja painoa sillä oli 6kg. Mutta meri hauet on kyllä aika paljon pulleempia kun järvien hauet, tosin järvistä/lammista löytyy näitä paksuniskaisia ja lihavampia haukia mutta ei niin usein kun näitä isopäisiä ja laihoja kaloja. Ihan kuin olisi kaksi eri lajia???
isäni mm. sai viime kesänä 95cm ja 6,3kg hauen, tuo taitaa olla itellä niinkun suhteessa pituuteen suurin hauki mitä olen nähnyt ja se oli tosi paksu niskainen ja pullea!
onhan näitäkin kuultu että 95cm ja 10kg, mutta en vaan voi uskoa ennen kun itse tommosen näen. Saati sitten metrisen joka painnaisi 10-12kg.  :-o :?

no laitan kohta viime reissusta muutaman kuvan...

Kyllähän sen niin on, että metriset järvihauet ovat monesti juuri 5-7 kg luokkaa. Merellä "silakkahauet" ovat lyhyitä, mutta pulleita - ja kun ovat vielä täynnä mätiä...

Alla kuva tuosta 6 kg pullukasta.

Tosimies

Quote from: perza on April 10, 2007, 16:44:56

Veikkaan et pudonnut jäihin ja hukkunut. Älkää ny herranjestas enää sinne jäille menkö  :-D

perza

Quote from: Tosimies on April 10, 2007, 19:34:17
Quote from: perza on April 10, 2007, 16:44:56

Veikkaan et pudonnut jäihin ja hukkunut. Älkää ny herranjestas enää sinne jäille menkö  :-D

Oli se viimene reissu heitettävä ja yllätykseksemme jäätä oli n. 20-25cm! ja vieläpä aika kovaa jäätä(puikko jäästä ei tietoakaan enään!)...ilmeisesti jää oli viime viikolla jäätynyt kun sehän piti koko viikon pakkasta ja parina yönä jopa yli -10C. Tuo oli kuitenkin viimenen reissu ja nyt sitten keskitytään enempi veneen ja vapojen/kelojen huoltamiseen...Tuolla paikassa oli edelisenä päivänä ajettu kelkalla!  :-o

Aatami

Äitini on lohi tässä olisi ne sinun kuvasi:

Itse varmaan kerrot sitten mitä niissä on. Komeita saaliita joka tapauksessa.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Äitini on lohi

Kiitti vaan Aatami.
Kuva 1. ahven jolla voitin sen ankeriaan kans kalakisan ruotsissa puolen tunnin osallistumisella kisan loppuajalla saaliin koko paino oli  2,5 kg, toiseksi tulleella 440 grammaa.
Kuva 2. tässä näkyy kela jonka voitin (simano kultakela) ei se mikään arvokela oo mutta hyvä. Huomaa vapa, kuinka taipunut se on suurista kaloista, lohi kuvassa on joku normaali 8-10 kg.
Kuva 3. lohi 16.1 kg minun toiseksi suurin arvokala jotka on: suurin: lohi 18,6 ja 16,1. taimen-lohi risteytys 16,1.
Kuva 4. Kala vaellus reissu saanan merenpuolella norjan ja suomen rajalla n. 1200 m korkeudessa mukana Toni Kaasinen jostain etelästä, terveisiä jos joku tuntee, ei saatu kalaa mutta mahtava 2 päivän vaellus, ( huomaa lumi tuntureilla) keski kesällä..

Onko sinulla kuvaa siitä 20 kilosesta hauesta äitini on lohi?

Molopääklaani

Äitini on lohi

Ikävä kyllä minä en tiedä mihin kuva on joutunut, se hauki otettiin tosiaankin kohta 30 vuotta sitten, muistan että panin vasaran pystyyn pitään suuta auki ja tulitikkuaskin kielenpäälle, ja hauki oli pitempi kuin silloinen mattoteline eli joku 150-160 cm, tästä on tänään vain ikuinen muisto, todistajana kaverit ja 6 sisarusta sekä vanhempani, eipä ole moista koommin meidän porukoissa nähty.. Kala saatiin vuomajärvestä ruotsin ylitorniolta tarinoita on järven asukkailla niin suurista kaloista että repii verkot ja katiskat.. Siellä on hirmu petoja..

Tosimies

Sinne siis -> Olen kyllä kuullut että Ruotsissa on suuria haukia mutta että 20 kilosia  :-o

Hemulisoturi

Tuommonen otti täkyonkeen viime viikonloppuna.

E: Naama näyttää paskaselta, mutta sitä se ei ole. Kamera vääristää muutenkin kasvoja. Näyttää niin omituiselta.  :roll:

Paljos siellä päin on jäitä Hemulisoturi?

Molopääklaani

kala poeka

Mun setä sai 1,9kg ahvenen mereltä ja se oli 50cm pitkä että se on aika lyhyt:)

Hemulisoturi

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on April 13, 2007, 17:30:05
Paljos siellä päin on jäitä Hemulisoturi?
Tänään jäitä ei varmasti ole kymmenestä sentistä enempää. Pääsiäisenä oli kuitenkin vielä reipas 30cm, joista n.10cm loppupäästä oli sohjoa ja puikkoa.

kala poeka

hemulisoturi miten paljon siellä päin on haukia?

Hemulisoturi

Quote from: kala poeka on April 14, 2007, 12:07:36
hemulisoturi miten paljon siellä päin on haukia?
No riippuu paljon missä kalastaa. Tuossa kuvassa ollaan mökillä Iso-Varpasella ja siellä haukikanta on aivan normaali. Muutamia haukia aina seitsemässä iskukoukussa. Virvelillä kesällä tulee haukia ihan muutamia per. reissu. Eli normaalia.
Mutta sitten jos täälläpäin mennään Pikku-Varpanen- nimiselle metsälammelle niin se on täynnä haukia. Pilkissä käy lähes joka reissu hauki tai pari. Iskukoukuilla parikymmentä haukea tänä keväänä sieltä.
Vähän voisit tarkentaa kysymääsi!

ara_1

eli tässä olis avovesikauden avaushauki,jolla painoa 2,05 kg.Myös kaksi muuta haukea pääsi irti,joista toinen about 3 kg.Hauki otti kopiolusikkaan ja tuli rannalta heitettynä.

Hauestaja ;)