mistä haukea mikkelin läheltä

Started by erekko, April 16, 2007, 20:45:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erekko

mistä saa hyvin haukea mikkelin läheltä :?

perza

Jaa-no jos tuohon Mikkelin vesi alueelle menet(pappilan selkä, annilanselkä, ukonselkä, Kyyhlylän selkä) noista kaikista saa haukea ihan riittävästi, ainakin uistelemalla, mutta hyvin kyllä saa heittelemälläkin. Vaatii vaan vähintään sen veneen.
Rannalta tuli kalastettua itsekkin pienempänä paljon ympäri mikkelia ja sillon kierrettiin kaikki mahdolliset lammet ja jjärvet mitä vastaan tuli. Mitään hyviä paikkoja ei kyllä löytynyt.
Urpolan lammesta joitakin haukia tuli saatua rannalta heittämällä.

Sitten taas jos on vene käytössä ja pääsee näille paikoille: Leinakka, loukee, ja lisko. Nuo kolme ovat sellasia paikkoja josta saa haukia täysin alottelijakin. mm. siskoni lapsi(tyttö 9v) sai ekalla kalastus reissullaan Loukeelta 7 haukea ja muutaman ahvenen!  :-o
Liskolla en ole itse käynyt, mutta kuullut olen että paljon on sielläkin haukea. Leinakalla taasen olen käynyt ihan rannasta heittelemässä ja siitä huonoa siellä on heitellä kun ei ole oikein hyviä heittely paikkoja, kun toisessa rannassa on mökkejä ja toisessa taas sellasta risukkoa että välillä kirosanat lentää kun tuolla olen rypenyt!
Kalaa Leinakssa on kyllä ihan hyvin tai ainkain haukea myös isoja ahvenia löytyy. Suurimmat hauet leinakalta ei tosin ole kuin vajaita kolmen kilon luokkaa ja ahvenet olleet isoimmillaan yli puolen kilon.
Loukeella taas haukea on oikeasti tosi paljon. Koko on sitä normaalia 0,5-1,5kg mutta näitä 3-6kg luupäitäkin on nähty ja useita. oma enkka ei tosin ole kuin 4,5kg ja niitä on tullut muutamia. Veljeni sai viime kesänä vajaan viiden kilon hauen. Kaverini sai muutama vuosi sitten 6,7kg hauen ja isäni sai 6,3kg hauen toissa kesänä. Loukeesta olen kuullut saatavan iskukoukuilla yli 10kg haukia ja useita yli 7kg haukia. Myös loukeessa on näitä yli 500g ahvenia, mutta ovat vähän harvemmassa. Nämä 100-300g ahvenet ovatkin sitten aika yleisiä.
Loukee ja leinakka ovat sellasia paikkoja joista lasken kalani takaisin koska vesi on mitä on! Eli elohopea pitoista tai ainakin ennen oli. Kait niitä kaloja vois nytten syödä, vaan ei kehtaa kun vesikin on niin tummaa että näkösyvyys on 15cm luokkaa!

Kyyhkylän selkä on myös hyvä hauen heittely paikka jso vaan omistaa veneen. Tämä pursialan voimalan ranta on hyvä täkyonki paikka hauelel ja kuhalle! Itse en ole tuolal onkinut mutta pari tuttua on ja hyvin ovat kuhia ja haukia saaneet.
:-)
Nämä loukee ja kumppanit on mikkelistä n 25km päässä. Eli täällä:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?view=show&x=3519725&y=6861312&sc=80000&text=&action=link&cx=3519885&cy=6861492&scale=80000&tool=merkitse&styles=normal&lang=FI
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

k_joseph

Terve. Mites jäätilanne mikkelin seudun pienillä järvillä, jokos leinakka ja loukeinen ovat vapaita jäistä?

perza

Quote from: k_joseph on April 17, 2007, 17:37:22
Terve. Mites jäätilanne mikkelin seudun pienillä järvillä, jokos leinakka ja loukeinen ovat vapaita jäistä?
enpä tiiä noista leinakasta enkä loukeesta, mutta loukeelle ois tarkotus kuitenkin v-lopuna päästä...Mikkelin vesi alue(saimaa) alkaa olla jo kokonaan sulaa.

k_joseph

No miltäs näyttää jäätilanne noitten pienien järvien kannalta joko v-loppuna pääsee?

perza

Quote from: k_joseph on April 19, 2007, 16:02:34
No miltäs näyttää jäätilanne noitten pienien järvien kannalta joko v-loppuna pääsee?
Pääsee, käväsin tossa lähellä saari järvellä ja oli täysin sulaa! V-loppuna itekkin menen loukeelle jos vaan kelit antaa myöten. Jos vettä/räntää sataa niin sillon en varmana mene.
:-)

perza

Tuli käytyä tuolla lokeella mutta vielä ei hauki ota uistimeen. Pari viikkoa varmaan menee ennen kun kunnolla lakaa ottamaan. Sama juttu on myös leinakalla.
:lol: