Power bait.

Started by Hauki007, April 14, 2007, 19:57:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hauki007

Mitä mieltä olette jos heittää isoja mäski palloja ympäri. Ja keskelle laittaisi kohon. Tulisiko hyvin kalaa vai huonosti. Oletko itse testannu kyseistä tyyliä. Ja mitä kalaa kyseisellä tahnalla tulee. Ja onko värin kauheasti väliä millä värillä saa mitäkin kalaa. Eli koukussa on power bait pallo.

Kuva power bait.

Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

lohen pyytäjä

No saattaa se kirjolohta houkuttaa mutta ahventa ei varmasti. Mutta saattaa olla ihan kokeilemisen arvoista.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

pilkkiäijä

Sillain oon kokeillut, että pistän tavallisen mato-ongen ja koukkuun vaan baittia. paras väri on ollut oranssi missä on hileitä. Muistaa vaan pistää painon koukun viereen, että baitti ei nosta koukkua ylös.
Olen kalastelijapoika!

H.a.u.k.i

Ei ole ainakaan särjelle tai ahvenelle toiminu...
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

perza

Kirjolohellehan nuo tahnat on suunniteltu...eli Kirjolohen ootto ongintaan yleensä käytetään tota tahnaa ja se on varsin tehokastakin.
itse en muille kaloille tuota syöttäisi vaikka olen muutaman sattuma ahvenen ootto-ongella saanut.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Hauki007

Onko olemassa muita hyviä tahnoja, koska en ollut ihan kirjolohta hakemassa. Kuva olisi hyvä jos löydätte. Kiitos hyvistä vinkeistä.

Pro Pilkkijä

Quote from: Hauki007 on April 15, 2007, 08:00:40
Onko olemassa muita hyviä tahnoja, koska en ollut ihan kirjolohta hakemassa. Kuva olisi hyvä jos löydätte. Kiitos hyvistä vinkeistä.

Mitähän sinä olet hakemassa?

Hauki007

Olen hakemassa ahventa ja särkikaloja.

Yuz

Quote from: Hauki007 on April 15, 2007, 09:56:37
Ahvenelle tuskin mitään tehokasta tahnaa on, mutta särkikalaa saat vaikkapa jos laitat tahnaksi taikinaa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Kuhastelija

luulen että luonnonsyötit toimivat noille kaloille moninkertaisesti paremmin, joten sinuna tyytyisin ahvenan ja särjen onkimisessa matoihin ja toukkiin yms... :-)

kalle

Morjens, särkikaloillehan on olemassa erittäin tehokkaitakin syöttitahnoja/mäskejä... Otappa vaikka yhteyttä Tampereen kalastusvälineeseen, sieltä ainakin saat tehokkaita tuotteita särkikaloille ja muistaakseni myös karpeille.. Ei varmasti pärjää saaliissa, jos kokeilet pelkillä madoilla.. Ahvenille ei ole minulla antaa vinkkiä, paitsi että vaarini joskus kun oltiin ongella, suomusti särkien suomut veteen...

Pescador

Oranssi PowerBait on toiminut erittäin hyvin!Ahventa ja särkeä saa,ja lohtakin pitäisi saada kun se on tarkoitettu lohikaloille.

Pescador

Oikeastaan ne sekaväriset PowerBaititkin ovat toimineet vähintään yhtä hyvin,paikka Kuusamossa Joukamon järvellä.

Fiskare

Quote from: Hauki007 on April 14, 2007, 19:57:29
Mitä mieltä olette jos heittää isoja mäski palloja ympäri. Ja keskelle laittaisi kohon. Tulisiko hyvin kalaa vai huonosti. Oletko itse testannu kyseistä tyyliä. Ja mitä kalaa kyseisellä tahnalla tulee. Ja onko värin kauheasti väliä millä värillä saa mitäkin kalaa. Eli koukussa on power bait pallo.

Kuva power bait.

Muutaman kerran oon noilla kirreä yrittäny, mutta eipä oo napannu.
Olen kyllä nähnyt että PowerBaitilla kalaa saadan, joten kyllä sen pitäis toimia.
Ja joo, ei ahvenelle oikeestaan oo mitään tahnaa, voit kyllä itte yrittää sekoittaa jotain mäskejä.
Särkikaloille taas jotain taikinoita.
:-D

Yuz

Oma luottamus kohdistuu rainbow-väriseen PB:hen. Eli oranssi jossa on vihreää ja keltaista.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Marko71

Quote from: H.a.u.k.i on April 14, 2007, 22:22:34
Ei ole ainakaan särjelle tai ahvenelle toiminu...

Kaverin kanssa saatii tos 3 viikkoo sit tiskialtaallinen särkiä powerbaitilla. :-o

Yuz

Sainpahan joskus Valkeakoskelta kirreä yrittäessä kuhankin Powerbaitilla. Onkin sitten ainoa kuha Powerbaitilla. Tuskin ihan jokapäiväistä..

xyu

No kyllä toi powerbait toimii ihan kuin mikä muukin tahna kaloille. Eli pääasiassa kohtuullisen heikosti. Muutamille kalalajeille tahna (eli paste) toimii kohtuullisen hyvin. En kuitenkaan suosittele sitä särjelle tai ahvenelle.

kalajope

huom vaan istutus kalat syö hyvin tahnaa :wink:

Kiiskinen

Äläs ny kyllä niitä haukia ja ahveniakin on saatu tuolla tahnalla. Mutta mielummin kyllä onkisin madoilla taikka kalan palalla! :-D :-D

Mice

Saatii pikkuserkun kaa tänää 5 kirree power baitilla. Suurin oli 1940g ja pienin 1250g. Ootto ongella nousi kaikki kirret ja tahnan väri oli oranssi ja punainen...
KALJAA KONEESEE

Fiskare

Quote from: Jokerifani... on August 06, 2007, 20:42:54
Saatii pikkuserkun kaa tänää 5 kirree power baitilla. Suurin oli 1940g ja pienin 1250g. Ootto ongella nousi kaikki kirret ja tahnan väri oli oranssi ja punainen...
Missä sä niitä ongit?

Kalastaja_!

Ei ehkä liity aiheeseen mutta sivuaa edellistä viestiä: Onkohan monessakin paikassa tuo ootto-onki sallittu, tarkoitan koskia ja lampia, joissa lohta ym......
Ajattelin vaan kun siitäkin on oltu monta mieltä, eikö tuon pitäisi käydä selkeästi ilmi mikäli kielletty??
Nyt tai ei koskaan......=)

Bulifisu

Power bait ja mitä niitä onkaan.........
Edullisemmaksi on tullut ainakin minulle tavallinen vehnäjauhoon ja veteen tehty taikina. Apteekista saa vitosella karamelliväriä (punainen toimii hyvin) koko kesäksi.
Tänä kesänä jäi madot kaivamatta, sen verran hyvin oma "baitti" toimii.
Tuloksia:Kirjolohia (Jos niitä vaan on,niin varmasti kelpaa)
           Lahna, särki,säynävä, turpa, monine sukulaisineen.
Yllärinä vielä O-mattilan Palojoesta muutama harjus. 
Ahventa, kuhaa, kiiskeä, haukea sensijaan ei yhtään.
Kalastusvälineenä siis tavallinen koholla varustettu onki.
Mutta, sehän on trutta!

Naps

Mulla on tommosia power bait power eggs palleroita.Käytetäänkö noita samalla tavalla kun tahnaa vai mitenkäs?

tonko__

Quote from: M1ce on August 06, 2007, 20:42:54

sielläkö sinun pikku lohi paikassa ei oo sitte vissiinkään mitään saaliskiintiöitä vai??? melko monessa paikassa se on kyllä 3..  :roll:

tonko__

Quote from: Kalastaja [SS]Fin on August 24, 2007, 18:43:13
Ei ehkä liity aiheeseen mutta sivuaa edellistä viestiä: Onkohan monessakin paikassa tuo ootto-onki sallittu, tarkoitan koskia ja lampia, joissa lohta ym......
Ajattelin vaan kun siitäkin on oltu monta mieltä, eikö tuon pitäisi käydä selkeästi ilmi mikäli kielletty??

mulla on sellanen tunne että kelaonkiminen taitaa olla sallittu niillä istutuspaikoilla.. ja nehä monesti laittaa ne tahna onget virveliin..
en oo kyllä nähny ketään onkimassa koskella..

ja tuo kielto taitaa tarkottaa sitä halveksimista mitä tahna onkijat varmaan vähän kokee..  :evil:
monesti kuulee ku niitä onkijoita haukutaan ku on siimat tiellä ja ne onkii kaikki kirjot pois yms.

kirjolohikäärme

Quote from: tonko__ on July 20, 2008, 16:25:03
Quote from: M1ce on August 06, 2007, 20:42:54

sielläkö sinun pikku lohi paikassa ei oo sitte vissiinkään mitään saaliskiintiöitä vai??? melko monessa paikassa se on kyllä 3..  :roll:
Niin, mutta kalastajiahan oli 2. Mice, sekä hänen pikkuserkkunsa. Jos saaliskiintiö olisi vaikka 3, heidän olisi kärsinut saada vielä 1 kirjo.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

tonko__

mutta jos toinen on saanut vaa yhen?? sitte toisella oli 4 mutta näin ei varmaan ole.. kato ku YKS HENKILÖ SAA OTTAA 3 LOHI PETOKALAA.. NÄIN LUKI SIINÄ  OULUN VAPAKALASTAJA LAPUSSA vai mikä sen nimi oli..

Kahvimuki

Quote from: Bulifisu on September 09, 2007, 20:13:08
Power bait ja mitä niitä onkaan.........
Edullisemmaksi on tullut ainakin minulle tavallinen vehnäjauhoon ja veteen tehty taikina. Apteekista saa vitosella karamelliväriä (punainen toimii hyvin) koko kesäksi.
Tänä kesänä jäi madot kaivamatta, sen verran hyvin oma "baitti" toimii.
Tuloksia:Kirjolohia (Jos niitä vaan on,niin varmasti kelpaa)
           Lahna, särki,säynävä, turpa, monine sukulaisineen.
Yllärinä vielä O-mattilan Palojoesta muutama harjus. 
Ahventa, kuhaa, kiiskeä, haukea sensijaan ei yhtään.
Kalastusvälineenä siis tavallinen koholla varustettu onki.

Se ei ole se tahna, vaan tahnan haju.