Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Uskomaton munkki.

Started by Karismix-pilkkijä90, August 09, 2006, 01:48:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Karismix-pilkkijä90

Olimme heittelemässä karismax-pilkkijä89:n kanssa elokuun 7. päivänä länkyllä.Minulla nappasi aivan älyttömän suuri hauki kiinni ja pysyi koukussa vain noin 20 sekuntia kunnes puraisi siiman poikki ja menetin vihreän Abu Atom-lusikan.Laitoin uuden lusikan kiinni ja aloin heittelemään ja taas minulla nappasi (kuvittelin että se on ainakin yhtä suuri kala kuin edellä mainittu).Epäonnekseni se pääsi karkuun,mutta kelatessani tuntui niinkuin koukussa olisi ollut jotakin kiinni.Ajattelin  että pohjassa se ei voinnut käydä, koska olihan siinä kohtaa ainakin 10 metriä syvää.Kun olin melkein kelannut, näin että lusikassani oli jotakin kiinni,notsin lusikkani veneeseen ja mitä ihmettä?? Abu Atom-lusikkani roikkuu toisen lusikkani koukuista! Tämä siis todistaa, että sama kala voi napata heti uudestaan,vaikka oli juuri satuttanut suunsa.Minua vielläkin kismittää kun en päässyt näkymään sitä kalaa.Lusikkani oli siis osunut hauen suussa olleeseen,juuri menettämääni lusikkaan,kun hauki oli napannut ja Abu Atom-lusikkani oli revennyt hauen suusta.Voisin vaikka lyödä vetoa että sillä hauella olisin päässyt kymppikerhoon.

JoDa

Oli kyllä säkää.. olisi ollut kiva nähdä kuvia siitä hauesta!!

Lurppa

Oli ihan hyvä säkä joo.. :)
Hauki halus palauttaa viehees leikin jälkeen
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

Akseli

Mulla kävi kerran melkeen vastaavanlaisesti. Olin veljeni kanssa soutu-uistelemssa. Uistelin Salmo Pike 11cm vaapulla, yht'äkkiä minulla otti ja iso, luulin jo että se on 10 kilonen. Se veti n. 10sec. ja sitten puri siiman poikki. Jatkettiin sitten vähän matkaa uistelua kunnes veljelläni nappas ja iso. Luulimme että tämäkin olisi ainakin 10kilonen. Saatiin sitten ylös se veljen hauki ja se painoi 5,3kg. Peratessa huomattiin että mitä helvet**ä. HAUEN MAHASSA OLI MINUN SALMONI :DDD. Oli siinäkin tuuria :). Ja kaiken lisäksi joka sana totta..

ara_1

aikamoinen mäihä sulla kun sait vielä viehees takas! :-D
Hauestaja ;)

Rapalapa

hauki ei tainnut tykätä valitsemastasi uistimesta ja ajatteli palauttaa sen jos saisi vastineeksi muutaman lihavan ahvenen :wink:

hehz1

kävi vähä samal taval lapin reissul, kaverin siimat katko hauki koskella, sanoi että toi oli ainakin vitonen :D. No kelasin ja tärppäs, väsyttelin ja kun näin sen rannalla olin että wtf, 2 uistinta suupieles , mun ja kaverin. ;D

Btw toi hauki painoi 3,3kg

Eräjormat

muistan kun kerran pienenä olin uimassa ja leikin semmosella 5 sentin ihme uistimella (vappu) siiinä oli lyhyt siiman ei koukkuja sitten yht äkkiä pöllähti iso kala en tiiä mikä mutta iso ainakin se otti sen uistimen ja sukelti miun haarojen välistä siinä kyllä pelotti (olin noin 5-7 vuotias)
SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...

esal

Miten joillain voi olla noin hyvä tuuri. Minulla on joskus jäänyt viehe hauen suuhun ja illalla tuli hauki vieheeni kanssa verkkoon ja sain vieheen takaisin.

haukka-1

Kerran oli äitin isällä jäänyt tosi hyvä meppsin lippa pohjaan kiinni ja seuraavana keväännä kun oli laskenut samaan paikkaan verkot (oli kuulemma hyvä hauki paikka) niin oli sama lippa kiinni verkossa joa oli jäänyt edellisenä vuotena pohjaan. Aikamoinen säkä :-o

Eetu_

Quote from: Lurppa on August 09, 2006, 11:00:00
Oli ihan hyvä säkä joo.. :)
Hauki halus palauttaa viehees leikin jälkeen
Samanlainen tapahtuma minulla, tosin ei vaan kalaa.

[t-k]

Oltiin uistelemassa Pyhäselällä kummini kanssa, niin kummini sai n. 500g hauen joka oli tarttunut kiinni kyljestä. Kun olimme uistelleen n.50m eteen päin niin minulla nappasi. Ja se oli se sama kala, jonka tunnistin kylkeen jääneestä jäljistä.

kalle

Tulipa mieleen, kun poikasena olin Höytämöjärvellä (Lemppäälä) siika pilkillä, niin mormyyn nappasi kiiski, kun aloi kelaan kalaa ylös, hauki puraisi kiiskeen kiinni, eikä irrottanut otettaan. Se nousi jäälle saakka.

Tämä tapahtui poikasena myös: Olin enon mökillä Aurejärvellä, ja olin jo viikon ruinannut että minulle laskettaisiin oma verkko mökkirantaan ( vanha ja risa verkko )

No, kun enolta meni hermot, käytiin laskemassa se risa verkko rantaan, ja eno lupasi syödä raakana kaikki kalat, jotka siitä tulisi. Kun seuraavana päivänä kävimme kokeilemassa verkon, niin  tapahtui uskomatonta:

Eno oli jo nostanut miletin koko verkon, niin, että sen pää näkyi jo, eikä kalan kalaa, niin yht´äkkiä pieni kala pomppasi vedestä, suoraan verkon läpi toiselle puolelle, ja samalla sekunnilla alle kiloinen hauki perässä, ja jäi ilmassa verkkoon kiinni! OLisittepa nähneet enon ilmeen!

SUURkalastaja jyväskyläst

ihme ku ei hauki päästäny siitä kiiskestä irti missää vaiheessa, paitsi jäällä :-o^^
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

johndoe

Itse nähnyt samanlaisen tilanteen, kaveri sai hauen suusta edellisenä päivänä menettämäni Räsäsen,kala siis pääsi kaverilla karkuun mutta lusikkaan jäis siis Räsänen.

Jollakin hauella saattaa olla killuttimia turpa kiinni.

kalle

Olimme olleet Vesilahden suunnalla pilkillä, ja päivän päätteeksi päätimme ajaa jäitä pitkin vielä Sorvaan pilkille. No, keskellä PIRUNMOISTA selkää sanoin kaverille ihan yhtäkkiä, että pysäytäppäs tähän, keskelle isoa selkää. Kaverin kummasteli, mutta pysäytti kuitenkin. Laskin pilkin pohjaa, ja PAM siika kiinni! Oli kaverin ilme hyvän näköinen...

kalle

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on March 15, 2007, 17:35:30
ihme ku ei hauki päästäny siitä kiiskestä irti missää vaiheessa, paitsi jäällä :-o^^

Kokeileppa joskus jossain mehtäjärvissä, uita mato-ongella ahventa kaislikossa, ja kun hauki nappaa, niin tod, näk. saat nostettua sen ilmaan, vaikka se on vain kalassa kiinni, ei koukussa, itselleni käynyt mehtäjärvillä useinkin näin, täysin kaheleita haukia, johtuisko siitä, etteivät osaa pelätä? Ei ole vihollisia, paitsi lajitoverit ja kalasääksi..

Yuz

Quote from: kalle on March 16, 2007, 16:02:27

Kokeileppa joskus jossain mehtäjärvissä, uita mato-ongella ahventa kaislikossa, ja kun hauki nappaa, niin tod, näk. saat nostettua sen ilmaan, vaikka se on vain kalassa kiinni, ei koukussa, itselleni käynyt mehtäjärvillä useinkin näin, täysin kaheleita haukia, johtuisko siitä, etteivät osaa pelätä? Ei ole vihollisia, paitsi lajitoverit ja kalasääksi..
Se on se purentarefleksi. Laita joskus vaikka hanska hauen suuhun. Et muuten ihan heti saa takaisin. Kätevä purentarefleksin hyödyntämiskeino on vapa nostokoukkuna. Laitat vain vavankärjen hauen suuhun sen ollessa avannolla ja nostat!
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

[t-k]

No en tiedä onko tämä munkki, mutta laitan kuitenkin  :-P.

Eli, olitiin kalassa ja isäni sai särjen. No päätettiin antaa se lokeille. No heitettiin se sinne järveen, niin lokki otti sen. Sitten siihen alko kerääntymään enemmän lokkeja ja eräs lokki otti toisen lokin suusta sen särjen.  :-P :-P

perza

viimekesänä tuli perholla kalastettua haukia, kunnes pieni hauki otti perhooni ja sukelsi niin että en sitä nähnyt no hauki sitten syöksyin vähän voimakkaammin selälle päin ja ajattelin että jopas on voimakas pikku veijari! n. 15min väsyttelyn jälkeen tulin siihen tulokseen että ei se kala ollutkaan mikään pikkunen. Sain kalan ihan veneen viereen josta veljeni koitti haavilla otttaa hauen, mutta sitten irtosi. No siinä sitetn kiroteessa huomasin että perhossani on kiinni repaleinen pikkuhauki! eli perhoon oli ottanut pikkuhauki ja siihen sitten hauki joka ei olle edes koukussa kiinni! No mukavahan sitä isompaa 6-7kg haukea oli väsytellä!...
:-P

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

kalle

TAPAHTUI TÄNÄÄN : Olin Eräjärvellä pilkillä, unelma syönti, isoa ahventa nousi jäälle kuin Hammerfestissä!

Yksi päivän isoimmista ahvenista, n.700-800g. katkaisi siiman, mutta onneksi kala mätkähti avannon viereen, no hätäisesti katkaisin se tarvitavan metrin pois siimasta (kulunut), ja pikavauhtia iso kultainen morri takaisin siimaan kiinni ja avantoon.

Ei perkules, sidoin ottivieheen kiinni siihen metrin pätkään, ja morri pohjaan... Vähänaikaa harkitsin itseni kairaamista jäähän kiinni, sen verran vi..tti!!! No, ei muuta kuin pian Ässä pyyntiin jään alle, ennenkuin parvi häipyy..Hetken aikaa nypytin, ja ei tärppiäkään.

Kelasin puntarin ylös - JA KATSO! siinä se morrin killuin tasurin alla´- se metrinen siima oli kietotunut puntariin niin sotkuun, että sain juuri menettämäni morrintakaisin - ja kalaa tuli muuten kivasti - ämpärillinen paistettavia ahvenia, ja kolme haukea.

Uskomatonta, mitä voi sattua...

Desperado

Eihän tuo mun mielestä mikään hirveen hyvä munkki oo, ku et saanu sitä kalaa..;)
Kyllähän uistimia kaupasta saa, isoja kaloja kylläkin sattuu kohalle vaan aika harvoin.

Yuz

Oltiin tänään isäni kaverin sekä Tumzun kanssa heittelemässä. Heiteltiin pienellä lammella Tiihalassa. Tumzulla kävi itse tekemäänsä vaappuun hauki, mutta siima katkesi kohdasta, jossa se oli joutunut puolan väliin. Mutta onneksi vaappu oli kelluva - se nousi perukkeineen päivineen pintaan sen jälkeen, josta pyydystin sen yhdellä heitolla!  :-D
Ei tämä nyt mikään oumaigaad-onnistus ollut, mutta ihan hyvin kävi.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

kalle

Quote from: Desperado on April 05, 2007, 20:04:14
Eihän tuo mun mielestä mikään hirveen hyvä munkki oo, ku et saanu sitä kalaa..;)
Kyllähän uistimia kaupasta saa, isoja kaloja kylläkin sattuu kohalle vaan aika harvoin.

Niin, kuinka moni on onnistunut talvella jäältä pilkittäessä saamaan vielä kuvansa takaisn, joka on vaipunut pohjaan, vettä n.3,4m... aikas hyvä MUNKKI, ja se kalahan tuli jäälle... ei sitä menetetty...

Desperado

Niin, kuinka moni on onnistunut talvella jäältä pilkittäessä saamaan vielä kuvansa takaisn, joka on vaipunut pohjaan, vettä n.3,4m... aikas hyvä MUNKKI, ja se kalahan tuli jäälle... ei sitä menetetty...
[/quote]

Tarkoitin tuolla kylläkin tuota aloitusviestiä..;)

kalle

En tiedä, onko tämä aivan uskomaton munkki, mutta ainakin onnekas yhteensattuma: Olin tuossa paripäivää sitten Aatamin kanssa heittelemässä Sääksjärvellä. Ensimmäinen hauki painoi 750g. Toinen n.1.5kg. Tästä tietysti aloimme laskeskelemaan, että seuraava hauki painaakin siis jo 3kg, sitten 6kg, ja lopuksi saamme 12kg. hauen :wink: no, teoria ei aivan pitänyt paikkaansa, sillä niitä 3ja6kg hauet jäivät saamatta, mutta se 12kg:n hauki saatiin viimeisenä, niinkuin suunniteltiinkin :-D!!!

Eetu_

Quote from: kalle on April 24, 2007, 17:55:00
En tiedä, onko tämä aivan uskomaton munkki, mutta ainakin onnekas yhteensattuma: Olin tuossa paripäivää sitten Aatamin kanssa heittelemässä Sääksjärvellä. Ensimmäinen hauki painoi 750g. Toinen n.1.5kg. Tästä tietysti aloimme laskeskelemaan, että seuraava hauki painaakin siis jo 3kg, sitten 6kg, ja lopuksi saamme 12kg. hauen :wink: no, teoria ei aivan pitänyt paikkaansa, sillä niitä 3ja6kg hauet jäivät saamatta, mutta se 12kg:n hauki saatiin viimeisenä, niinkuin suunniteltiinkin :-D!!!
Oliko ensimmäinen kympin haukesi?

kalle

joo, siis virvelillä, koukuilla olen saanut ennen tätä.

Pescador

Quote from: kalle on March 15, 2007, 17:23:19
Tulipa mieleen, kun poikasena olin Höytämöjärvellä (Lemppäälä) siika pilkillä, niin mormyyn nappasi kiiski, kun aloi kelaan kalaa ylös, hauki puraisi kiiskeen kiinni, eikä irrottanut otettaan. Se nousi jäälle saakka.
Kävi melkein samalla lailla.Oltiin kaverin kanssa heittelemässä,niin tarttuipa koukkuuni ahven.Noin metrin päästä minusta,ahveneen tarttui hauki,joka riuhtaisi ahvenen muun osan paitsi pään.Eipä ollut parhaimmista päästä se saalis,ahvenen pää.Se hauki oli 60-100cm pitkä.

miseboy

mulla oli kerran sellainen kun minun eräs lusikka jäi kalan suuhun joka pääsi irti.  ja menin seuraavana päivänä heittelemään ja sitten sain hauen jonka suupielessä oli vieläkin minun lusikka!!!!!!!!