Minkä levyn ostit viimeksi? Arvostele se!

Started by Mikko_-Procyon-, March 17, 2007, 00:46:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Minkä levyn OSTIT viimeksi? Menikö rahat hukkaan vai tuliko kestosoittoon kiekko?

Oma viimeisin ostos on James Whild Lea (Sladen ex-basisti, biisintekijä) soololevy, joka on omakustanteena saatavilla herran omilta sivuilta. Kuluineen Briteistä tilattuna hintaa tuli 21e. Eikä yksikään sentti mennyt hukkaan, sillä levy on on mitä mainiointa rokkia. Ei ole Jimin taidot kadonneet mihinkään 1991 jälkeen (jolloin Slade hajosi), vaan biisit ovat tuoreita ja monipuolisia. Tyylilaji vaihtelee Sladen, Oasiksen, Beatlesin, David Bowien yms välimaastossa, joten _selvää_ britti-rokkia on tarjolla. Alkuun levy tosin kuulostaa aika ponnettomalta ja särmättömältä, mutta syvempi tutustuminen avaa raitojen sisältöä kuulijalle, biisit myös jäävät tehokkaasti päähän soimaan. Paras ostos vuosiin!
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

suspi

viimeks tuli ostettua 26 levyä musiikkia, eli en taida kaikista arvostelua tehdä, :-D mut jostaki sentään.

Viimesimpiä ostoksia on Legendaarisen psychobilly bändi The Meteorsin The Lost album, joka on äänittetty 1980, mutta julkaistiin vasta myöhemmin.
Saundit eivät ihan puhtaimpia ole ja muutenkin kuulostaa vähän halvemmalla tehdyltä levyltä, mutta se on vaan plussaa.
Meteorsin sanoitukset ovat loistavat. Nigel Lewis tuo mukavaa vaihtelua P. Paul Fenechin lauluun. Kitarassa hieman rautalankamaisia piirteitä, mutta kuulostaa loistavalta. Kontrabasso on hieman vaisu osassa biiseissä, mutta muutamassa biisissä löytyy kunnon släppäykset, jotka on mun mieleen.
Musiikillisesti levy on psychobillya, mutta levyltä kuulee rockabillymaisia vaikutteita.
Hintaa kyseisellä levyllä oli 19€, mutta oli kyllä sen arvoista. Just tätä vanhempaa psychoa, jossa on "billy" vielä tallella.

Kiiskinen

The best of deicide
Oli hyvä vaikka onkin jo muut deiciden levyt hyllyssä.

Äitini on lohi

Shamaani

Loputkin The Doorsin levyt, ah mitä mainiointa.
Suosittelen ensimmäisen levyn tutustumista, niistäpä se ehkä parhain(?)

Sir.Milo

Rammstein -Herzeleid   21,99   Free record shop.

Korkealaatuisinta musiikkia ikinä. Suurin osa kappaleista jo koneelta löytyikin, mutta halusin saada ne myös CD muodossa.
Lisäksi levyltä löytyi myös muutama uusi helmi.

Suosittelen lämpimästi kaikille jotka eivät ole Rammsteinia kuunnelleet, sillä he soittavat sinulle korvia hiveleviä sointuja.

Mikko_-Procyon-

Nazareth - Extended versions

Pska ostos. Kyseessä ei siis mitenkään ole extended -versioita sisältävä levy, vaan jotain sekalaisia live-pätkiä sikinsokin. Yleensä ainakin minä miellän nämä extended-jutut sellaisiksi, että siellä on pidennettyä introa, sooloa yms sekalaista kitaranvingutusta, jota ei radiosoittoon tarvita. Tällaista odottelin tästäkin, koska olin joitain pidennettyjä ko. artistilta kuullut. Kuvittelin, että tuossapa niitä olisi muutama lisääkin. Äänenlaatukin oli surkea. Aivan kuin joku kasetilta kopioitu ja itse poltettu levy. Levyn sisuspaperit olivat turhat. Kannessa on valkoisella pohjalla Boogaloo-levyn sisältä napsattu kuva ja sisäpuolella _ei mitään_ !   Ja sitten se huipennus! Koko levyn sisältö, eli siis biisit, on törkeästi otettu Back to the trenches -liveltä! Sitä on saanut sellaisena tuplana, jossa on bbc-livestä tms myös ottoja. Mikä ihmeen järki tämän levyn tekemisessä on ollut? Ei ole turhempaa kuin tuo. No, onpahan sitten keräilykappaleena, mutta ei sillä mitään tee. Tuskin koskaan kuuntelen toista kertaa.  Huono ostos.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Progamer

Viimeksi oon ostanu cd-levyn joskus -90-luvun lopussa, en muista mikä levy mut jottain rappi/poppimusiikkia-kokoelmalevy.

Tosimies

Ostin pari kuukautta sitten Children of Bodom " Are you det yet" levyn. Ei todellakaan mennyt rahat hukkaan!
Kuunnellu sitä melkee aina k uo radio lähel ja kuuntelen jatkossaki

Qkkeli

Jukka Poika - Äänipää

Levy oli sitä mitä odotinkin, rennon letkeetä ja tarttuvia biisejä. Tähän mennessä eniten harmittaa levyn lyhyys, 11 biisin ja reilun 30 min sessio on nopeasti ohi ja "nälkää" vielä jäljellä.

Biiseistä erikoismaininnan saa ainakin Soitaisa rotu ja Pläski. Pläskin on saattanut kuulla radiostakin jopa ja ainakin itselleni se iskee vielä ihan täysillä.

SUURkalastaja jyväskyläst

SlipKnot-9.0 Live

Todella hyvä levy. Rahat ei menny missään tapauksessa hukkaan!!!!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

daiwa2

Arvostelen kaks uusinta tulokasta.

Steen1- Valkoinen jänis

Steenin uusin levy (omakustanne,loppuun myyty). Levy sisältää 6 biisiä. Aivan erityylistä stenkkaa kuin edelliset on ollut, mutta parempaan suuntaan on menty reilusti. Biitit ehkä vähän iskevämpiä kuin ennen, mutta sanat edelleen täyttä faktaa, kuten stenkalla ennenkin on ollut. Erittäin hyvä ostos

"Saat respektii täs maailmas vaan satuttamalla toisii,
oo messis kaikes tai oot säälittävä pelle.
Mä jätin todistelun kolmannellekymmenelle,
se on yks juttu mikä on aikuisuudes parasta,
Ei tarvi tehdä yhtää mitää oman luonnon vastaista"

Julma-Henri & Syrjäytyneet - Al-Qaida Finland

Ei sisältänyt kovin montaa uutta biisiä, mutta silti 16 hyvää biisiä. Joka tapauksessa oli ostamisen arvoinen levy. Joissain biiseis ehk vähä liian raskaita biittejä mun makuun, mutta loistavaa sanoitusta.Levyn nimestä ja sen julkaisusta tehdyistä julisteista nousi yllättävän kova kohu, mutta olihan se odotettavissa. Biisien nimet oli lievästi sanottuna idioottimaiset, mutta tarkoituksella nimittäin jokaisen biisin virallinen nimi on sen biisin valmistumis päivämäärä.Biisestä eniten tykkäsin 010706 f. M.Huilumies,120107 f. M.Rehdogg & Laineen kasperi

"Monesti mä oon asettanut toivon johonkin henkilöön,
ja todennut että v*ttu ei tää toimikkaan.
Ja joka kerta se viiltää samalla tavalla,
Se on v*tun raskasta jatkaa taas
Kun alkaa tottumaan pettymään, alkaa kyynistyä
Tähän asti mä oon selvinnyt
Toivo ei oo mennyt, Se on sussa"

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Eetu_

Jope Ruonansuu - Me hirviöt

Soi tällä hetkellä. Ihan hyvältä kuulostaa.

Pilkkijä90

Jopas siitäkin on aikaa, ihan nolottaa.

Ostin joskus vuonna ruuvimeisseli jonkun LinkinPark:n levyn, oli kyllä niin surkeaa musiikkia kun joku vaan olla voi, vaikka niin mainostettiin ja kehuttiin.
Täytyy tästä mennä joku päivä levyostoksille, sitten arvostelen täällä.

Tosimies

Quote from: Anarkia on June 27, 2007, 12:30:02
Jopas siitäkin on aikaa, ihan nolottaa.

Ostin joskus vuonna ruuvimeisseli jonkun LinkinPark:n levyn, oli kyllä niin surkeaa musiikkia kun joku vaan olla voi, vaikka niin mainostettiin ja kehuttiin.
Täytyy tästä mennä joku päivä levyostoksille, sitten arvostelen täällä.

Osta linkinPark:n uus levy. Siinä ei kaikki biisit ole huonoja

suspi

Vois sitä taas jotakin arvostella:

The Quakes - New generation (1993)

Levy tehtiin isolla rahalla japanin markkinoille, joka näkyy etenkin kansissa ja levyn avausbiisissä.
Kannet ovat aivan hirveät. Quakesin pojat hintahtavissa kuteissa ja meikit naamalla.
Kansilehdestä löytyy lyriikat biiseihin, mutta ne on aika tökerösti sijoiteltu ja mukana on vaikea pysyä. Keskiaukeamalta löytyy vielä karmeampia kuvia bändistä. Nahkahousuja ja laulajalla näyttää olevan natsi-komentajan lätsä päässä.

Levyn nimikkobiisi "New Generation" on kevyesti levyn huonoin biisi, vaikka biisin takaa löytyy niinkin kokenut tuottaja, kuin Tim "Polecat" Worman. Sanoitukset on karmeat ja muutenkin biisi kuulostaa niin väkisin japanin markkinoille tehdyltä.

Levyn toinen biisi "How Brave are you" onkin sitten tuttua ja turvallista Quakesia. Sama linja jatkuu aina kymmenenteen biisiin, joka on jälleen vähän huonompi biisi.
11. biisi "Gothic girl" alkaa aika tönkösti, piristyen vähän loppua kohden. Tuottajana tässäkin biisissä Tim Worman. Tosin pidän tästä biisistä.

Seuraava biisi "Now I Wanna" Kuulostaa jo punkilta. Ei sitten iske yhtään. Levyn toiseksi huonoin biisi.

Viimeinen biisi "Lover's curse" on levyn ainoa hyvällälailla erilainen biisi. Hienot sanat ja sovitus. Taitaa kyseessä olla cover biisi.

Muuten loistolevy, mutta kannet ja pari huonoa biisiä laskevat pojoja hieman.  4/5

Rambo-Jonne

Juu, itellä tuli ostettua eilen levy, Metallican Master of Puppets.
Kansilehtisessä on jotain kuvia bändistä ja lyriikat, eli ei mitään erikoista.
1. kappale Battery on mielestäni valittu hyvin, koska se on levyn nopein ja sopii siten hyvin.
Kaikki kappaleet on aivan loistavia, mukana on yksi rauhallisempi raita, Welcome Home (Sanitarium) ja instrumentaali Orion, joka on hyvä taidonnäyte Clifford Burtonin bassotaidoista. Muuten kappaleet ovat perus trashia.
Metallican paras levy ansaitsee täydet pisteet!

Mikko_-Procyon-

Nyt tuli postiluukkuun Nazarethin uusi levy. Viimeisestä Nazareth levystä onkin aikaa jo 10 vuotta! Artisti itse kiertää nyt 40-vuotisen uran juhlakiertuetta. Tulee loppukesästä Suomeenkin (mulla on jo liputkin) yhdessä Deep Purplen kanssa.

Uusi levy "The Newz" kuulostaa ensi kuuntelukerralla synkän rankalta, kun vertaa aiempiin tuotoksiin. Tyylissä mennään takaisin 70-luvun puolivälin parille tummasävyiselle (ja hyvälle) albumille, ainakin minulla tulee mieleen Hair of the dog ja No mean city -levyt. Seassa on ovelasti muitakin tyylilajeja. See me on jotain kansanmusiikin/nuotiopiirin välimaastoa, tai kuten artisti itse sen haastattelussa (LeithFM) sanoi: crosby&still&naz. Enough love taas kuulostaa joltain kasaripumpun biisiltä, mutta Liar, Goin' loco, Gathering ym ym.. rankkaa menoa. Jotain siinä on, joka kuulostaa mm. black sabbathiltakin. Levyn lopussa oleva yllätysbiisi on todella hämärä veto. Laulavat sen saksaksi ja muutenkin kuulostaa joltain rammsteinilta
äkkiseltään.

Hieno levy. Murrison on kitaristina selvästi löytänyt roolinsa. Aiemmin sitä kritisoitiin siitä, ettei osannut olla Mannyn saappaissa. Eipä se niihin mahtunutkaan, vaan poika polkaisi oman tapansa läpi ja SE TOIMII! Basitin poika taas on rummuissa Sweet-vainaan tilalla ja kyllä se hommansa hoitaa kunnialla. Tosin tuplabasari-tyyppinen pauke voi kuulostaa vanhan Nazareth-fanin korvaan oudolta. Itse kaipaan koskettimia tuonne joihinkin biiseihin, mutta toisaalta... niillä on myös pilattu paljon. Tämä kyllä toimii näin ilman niitäkin.

Fanina annan täydet 5 tähteä. Jos en koko Nazareth -tuotantoa omistaisi, niin heittäisin silti 4 tähteä.

Menfish

No viimeisin levy minkä ostin oli vuonna 1999 huippu suosioon päässyt Bomfunk Mc's In Stereo Albumi :-)

Arvostelu CD:stä:

CD:llä on todella monta mielenkiintoista kappalletta ja lisälevyllä on suosituimmista kappaleista remixit. vaikka tuosta albumista onkin jo aikaa niin kyllä sitä tulee vielä (tosin hyvin harvoin) kuunneltua.

Arvosana asteikolla 1-10: 7½
Kyllä se kala vielä nappaa.

Mikko_-Procyon-

Nyt ostin tarjouksesta AC/DC:n "family jewels" DVD:n. Ihan mukava valikoima tuttua kamaa tältä artistilta. Joissain pätkissä kuvan/äänenlaatu on ala-arvoinen, mutta ilmeisesti fanit ovat saaneet jotain harvinaisempaa herkkua siinä. Mikäs siinä, levy jammaa mukavasti, mutta kyllä se vaan on hyvin hyvin toisteinen artisti. Samalla kaavalla on tehty paljon musiikkia. Nyt kokoelmamuodossa erottuu selvästi edukseen uran alkuvaiheen "räkäisyys", Bon Scottin viimeiset biisit ja Brian Johnsonin taipaleen alkumetrit (Back in black, Hells bells). Näiden välillä on kyllä A.Youngin kitarakoneistossa jäänyt repeat-nappi pohjaan. Loppuvaiheen hitti-sikermä taas ei suurempia esittelyjä kaipaa. Lähinnä vain kummastuttaa se, miten tämä artisti katosi huikean suosion aallonharjalta pimentoon niin helposti. Ei se ballbreaker niin paha floppilevy ollut, tosin Stiff upper lip ei kyllä kolahtanut lainkaan. NYt lähes 10v edellisestä levystä on kuulunut huhuja uudestakin materiaalista.

No vielä lopullinen arvio DVD:stä. Tarjoushinta 11.95e oli passeli tuolle tupla-levylle. Sen verran tuttua kamaa tuo musiikki on, ettei samoista viitsi montaa kertaa maksaa erikseen. Ihan mukava ostos, mutta mitään suurempaa uutuusarvoa tällä ei ole. 3/5 olkoot mun arvosana tälle.

Eetu93

Ostin tuossa taanoin Panteran Cowboys from hell albumin. Mahtava levy minusta. Varsinkin Cowboys from hell ja Domination
ovat ihan mahtavia biisejä. Sääli kun jonkun pölvästin piti ampua Dime.
Koulu arvosanalla 9-

Mikko_-Procyon-

Ei ole viimeisin, mutta aika vasta hankittu kuitenkin. Ismo Alanko teholla "Blanco spirituals".

Ismon "ruuhkainen taivas" oli pettymyslevy, mun korvissa se oli lähinnä "pskaa", mitä Alangolta olen koskaan kuullut. Sitä edeltänyt rockimpi levy taas kuuluu suosikkeihin. Hallanvaara on ajaton ja iätön klassikko minulle. Mitä siis odottaa tästä uudesta? Jaa-a, enpä tiedä. Positiivinen yllätys oli se, että levy kuulosti 1. kerralla hyvältä. Huonoa taasen se, että sen osasi ulkoa tämän 1. kuuntelun jälkeen. Yleensä Ismoa on saanut kuunnella viikkoja, ennen kuin levy avautuu vähitellen. Nyt siihen tarvittiin 1 kerta. Eikä sitä ole sen jälkeen monesti tarvinnut kuunnellakaan. Liian helppo levy! Muuten hyvä ja artisti kuulostaa itseltään, eikä siinä mitään vikaakaan ole. Se vain on levy, joka on Ismo Alangon tekemä. Ruuhkainen taivas ei vieläkään ole auennut minulle, tuskin koskaan avautuukaan. Tämä taasen avautui liian helposti. Kumpikin ääripää on huonosta, se paras on jotain siltä väliltä.

Yksinkertaisen musiikin ystävälle tämä levy on hyvä. Haasteellisemman hakijalle lievä pettymys. 3/5 tähtiä minulta.

Hemulisoturi

Stam1na - Raja

Pitkästä aikaa tuli Stam1nalta ulos kunnon musiikkia. Loistava levy kertakaikkiaan.
Edellisillä levyillä on ollut aina  lässynlässyn plääplää kappaleita ihan urakalla, jotka on sitten nopeesti vaan äänitetty ja survottu kansien väliin. Tässä ''Rajalla'' on kaikki biisit tehty huolella ja vanha Stam1na muutamassa biisissä jo näkyykin.
''Hammasratas'' ja ''Lääke'' saavat varmasti paljon pisteitä. Näitä on soitettu radioissakin jo aika paljon.
Vanhaa Stam1naa kuunnellut henkilö tykkää varmasti, mutta ensikertalainen saattaa järkyttyä. Kouluarvosana 9

Karski

Minä ostin viimeksi Cradle of Filthin tuplapakkauksen,joka sisälsi levyt Dusk...and her embrace ja Cruelty and the beast.En hintaa muista,mutta rahat eivät todellakaan menneet hukkaan.Tämä on parasta black-metallia mitä maan päältä löytyy.Suosittelen kaikille black-metallin ystäville :-D.
''eise oo niin justiinsa''

Shamaani

Faith No Moren The Real Thing ja King for a Day... Fool for a Lifetime tuli ostettuu. Erittäin hyvin musiikin eri tyylejä yhdistävä yhtye, joka todella rokkaa.

Juseli

Wanha aihe mutta ei se haittaa.

Ite ostin viimeksi AC/DC:n uusimman levyn, Black Ice:n
Levylle ei ole haettu samanlaista blues-meinikiä, kuin Stiff Upper Lipille.
Levyllä 2 mitäänsanomatonta biisiä (Decibel, Wheels) ja loput potkii munille oiken kunnolla.
Jotenkin mulle tulee tuosta Decibelistä mieleen ZZ Top...?
Yllätti tosiaan tuo Brianin ääni. Hyvin toimii, voisin sanoa että paremmin kuin Stiff Upper Lipillä. Kaikki "räkäisyys" äänestä poistunut.
Monissa biiseissä hän ihan oikeasti laulaa, eikä rääy. Se kuulostaa ihan hemmetin hyvältä

Ei mennyt rahat hukkaan 5/5. Suosittelen!

Mikko_-Procyon-

Ostin Jarkko Martikaisen "Toivo" -levyn ja Lynyrd Skynyrdin "God & Guns" lätyn.

Martikaisen levy on ensimmäinen soololevy YUP:n siirryttyä tauolle. Odotin edellisen "Rakkaus" -albumin jälkeen mestariteosta, mutta eipä tämä sitä ollut. Samoilla linjoilla jatketaan kuin ennenkin, mutta nyt mennään vieläkin akustisempaan suuntaan. Levyä voisi kuvailla jopa tylsäksi. Sen verran pelkistetty kokonaisuus se on. Sanoituksissa on se tämän tarinan keskeisin koukku, mutta pelkkien sanoitusten vuoksi minä luen ennemmin kirjan. Levyllä on muutamia ihan mukavia kappaleita, mutta tasapaksua se on.. ei voi mitään. Nyt meni toisesta päästä yli. Arvosana 2/5.

Skynyrtti taas onnistui yllättämään. Monta tasapaksua ja tylsää levyä välissä, mutta nyt parin kuolintapauksen jälkeen yllättävän tuore ja tarttuva levy. Paikoitellen levy on tylsä ja toisteinenkin, mutta siitä huolimatta se on täyttä rautaa. Varsinkin "Floyd" on mukavasti erilainen kuin yksikään aiempi tämän artistin levyttämä kappale. 4/5.  (ps. ostakaa ihmeessä se tuplalevy, maksaa vain euron enempi ja siinä tulee loistavia biisejä lisukkeena).

jarmoankka

Haitarimusiikin helmiä- kokoelma. Hintaakin oli 1 euro.

Tuotos hintansa veroista skeidaa. Koneellinen haitari taustarytmitystä antamassa, melodiat jollain muulla, tunnistamattomalla koneinstrumentilla.  Ei siinä paljon Metsäkukkia- valssista irti saa...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.