Joensuun kosket

Started by Eci, April 07, 2007, 17:42:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eci

Tänne tietoo jos kalaa on tullu ja millä sitä on tullu. Otin vuosien tauon jälkeen luvan koskelle kun on tuntunu viime vuosina saaliit parantuneen. Pentuna joskus en saanu ku alamittasia lohia ja pari haukee. Eikä oo vielä tänä keväänäkään mitään tullu, istutuksia ei kai oo vielä tehty, mutta niistäkin voi vihjailla jos joku sattuu tietämään.
Ehkä otin, ehkä en!

[Vision]

Heittokalastus.info foorumilta kuulin että oranssi leechi toimii kirjolohille.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

[Vision]

Ai niin ja nyt viikon loppuna kuulemma istutetaan kirjoja sinne.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

esal

Quote from: [Vision] on April 08, 2007, 17:54:53
Ai niin ja nyt viikon loppuna kuulemma istutetaan kirjoja sinne.
Mitenkä ne kirjat istutetaan? :-D No okei huono vitsi.

Mä en ole ostamassa lupia. Muutenkin tulee kesällä oltua niin vähän Joensuussa, että ei kerkiäisi sinne kuitenkaan. :|

s4mpp4_^^

siis nyt viikonloppunako istutukset? :o mistähän kohtaa ne istuttaa?? ja minkä koko luokan :) ?
tänään vajaa kiloisen taimenen koskesta :=)

Eci

Kyllä sieltä taas eilen oli muutamat saanu mutta en minä sieltä mitään saa. Ikinä en oo saanu enkä varmaan koskaan tule saamaankaan. Kulutampahan vaan aikaa koskella kun ei oo muutakaan tekemistä.
Ehkä otin, ehkä en!

esal

Tänään käytiin katsomassa koskea. Oli reilu 10 kalastajaa, ei ainakaan mitään hirmuisia riemunhuutoja kuulunut. :wink:

s4mpp4_^^

kyllä tänään kuulosti koskella hiljaiselta  :| ei kyllä näkyny et muutkaan mitään sai  :-P missä lie sitten tällä viikolla istutetut kirret  :?

esal

Quote from: s4mpp4_^^ on April 09, 2007, 20:56:29
kyllä tänään kuulosti koskella hiljaiselta  :| ei kyllä näkyny et muutkaan mitään sai  :-P missä lie sitten tällä viikolla istutetut kirret  :?
Olitko siellä kalastamassa/muuten?

s4mpp4_^^

vähä aikaa päivällä kävin heittelemässä  8-)

Eci

Quote from: s4mpp4_^^ on April 09, 2007, 20:56:29

Ei sinne mitään oo istutettu...kyllä se on kusetusta....Tänään taas pari tuntii heittelyä enkä saanu kun pari uistinta jäämään pohjaan. Luultavasti nuo Joensuun kosket on joku salaliittoteoria meikäläistä vastaan. Siellä ei oo mitään kalaa ja joku korkeempi taho vaan kyttää piilokameroilla minuu ja miettii että miten kauan yks mies jaksaa tyhjässä koskessa virvelöidä. Muut kalastajat on samassa juonessa mukana ja aina kun kysyn että onko tullu kalaa niin eilen tai toissapäivänä on mutta ei ikinä sillon kun ite oon siellä.
Ehkä otin, ehkä en!

s4mpp4_^^

Ens viikon tiistaina istutukset koskeen :) lehdessä luki. painotetaan enemmän järvitaimeneen. Tämän jälkeen seuraava istutus joskus toukokuussa :)  :-P

Eci

Quote from: s4mpp4_^^ on April 14, 2007, 20:28:38
Ens viikon tiistaina istutukset koskeen :) lehdessä luki. painotetaan enemmän järvitaimeneen. Tämän jälkeen seuraava istutus joskus toukokuussa :)  :-P

Missähän lehdessä noin on lukenut ja minä päivänä? Alkaa jo olla sen verran toivoton tilanne tuolla koskilla että tarviis vähän faktaa!
Ehkä otin, ehkä en!

karelian partisan

Kyllä se Eci on ihan tosi juttu. :wink: Ainakin Karjalainen juuri noin informeerasi. Taisi olla joku alkuviikon numero, muistaakseni jossain lehden puolivälin kieppeillä yläreunassa tuommoinen parin kolmen sentin korkuinen laatikko. Ihan näin omin silmin. Lehti mennyt varmaan jo paperinkeräykseen, joten ei ihan tarkkaan kykene sanomaan.

Kireitä siimoja Eci, kyllä se vielä tärppää!
Silloin on jo kuoleman sairas, jos ei metsälle tai kalalle kykene

[Vision]

Oon nyt kahtena päivänä käyny koskella. Ekana päivänä viskoin leechejä sen 6 tuntia ja tokana päivänä kaiken laisia sumari jäljitelmiä kun niitä sumareita siellä rupes jo kuoriutumaan.Mutta ei tärppiäkään kumpanakaan päivänä vaikka näin kalan tuikkeja ja uitin siitä kohtaa vaikka mitä eri perhoja mutta ei nappaa.Mitä ne oikein syö siellä koskessa??

(Kalevala)

esal

Tänään tuli taas muutama tunti illasta vietettyä koskella. Heiteltiin, mut ei tärpin tärppiä. Aika paljon oli muitakin, virvelöijiä ja pörhöstelijötitä.

Oletteko saaneet saalista/nähneet, kun muut ovat saaneet?

Eci

Quote from: [Vision] on April 15, 2007, 21:42:32
Oon nyt kahtena päivänä käyny koskella. Ekana päivänä viskoin leechejä sen 6 tuntia ja tokana päivänä kaiken laisia sumari jäljitelmiä kun niitä sumareita siellä rupes jo kuoriutumaan.Mutta ei tärppiäkään kumpanakaan päivänä vaikka näin kalan tuikkeja ja uitin siitä kohtaa vaikka mitä eri perhoja mutta ei nappaa.Mitä ne oikein syö siellä koskessa??

No itestä taas tuntuu että siellä ei oo kalan kalaa koko koskessa. Ihan kuolleelta vaikuttaa.
Ehkä otin, ehkä en!

s4mpp4_^^

miusta se oli joku lauantain tai perjantain karjalainen mut varmaks en osaa sanoa  :-) Yks äijä eilen sai jonku pienen taimenen...en vaan nähny millä  :-o

saavi

Lauantain lehdessä se oli. Eli istuttavat huomenna taimenta ja kirjoa. Enemmän taimenta.
Muutaman kirjon olen saanut, 1 taimenen. Taimen pääsi takaisin kasvamaan, niin laihassa kunnossa oli. Kirjot otettavia/sopusuhtaisia.

[Vision]

Onko kellään mitään perhosuosituksia??

(Kalevala)

saavi

Valkealla putkiperholla, ainakin vetävät kalaa.

Eci

Vituikshan tää menee niinku ennenki.....istutuksista huolimatta ei tuu kalaa vaikka oon käyny koskella joka päivä.
Ehkä otin, ehkä en!

esal

Quote from: Eci on April 20, 2007, 22:06:21
Vituikshan tää menee niinku ennenki.....istutuksista huolimatta ei tuu kalaa vaikka oon käyny koskella joka päivä.
Kerros hei ittes tuntomerkkejä, niin vois tulla jotain juttelee.. :wink:

Itellä alkaa myös mennä usko.. Mut huomenna taas kalaan!

Eci

Quote from: esal on April 20, 2007, 22:10:26
Quote from: Eci on April 20, 2007, 22:06:21
Kerros hei ittes tuntomerkkejä, niin vois tulla jotain juttelee.. :wink:

Itellä alkaa myös mennä usko.. Mut huomenna taas kalaan!

Maastohousut, rikkinäiset maiharit....musta huppari ja risa farkkutakki.....!!! :D  Ja oon yleensä se jolla on koko ajan putkiperhot puussa tai pohjassa!!!!

....nii ja velipoika sai lotolla taimenen itäkosken alta ilosaaren puolelta missä on semmonen betonilaituri. 900g 47 cm...laiha istari mut oli kuitenki syöny jo pientä kalaa.
Ehkä otin, ehkä en!

saavi

Mutkasta 2,1 tane.
180 kpl kaloja istutettu. Suurin osa taimenia.

esal

Juu. Missä on parhaat kalapaikat, jos voitte kertoa? Ja viehesuosituksia?

s4mpp4_^^

Tossa eilen istuttivat jokeen vissiin kirjooo  :-) varmaan et ihmiset sais vappulohta pöytään  :-D

Eci

Quote from: s4mpp4_^^ on April 28, 2007, 23:02:02
Tossa eilen istuttivat jokeen vissiin kirjooo  :-) varmaan et ihmiset sais vappulohta pöytään  :-D

kuka saa ja kuka ei.....eilen yks äijä veti 5 kalaa hetkessä, 4 taimenta ja kirjon(kiintiö 3kpl/päivä)....ite en oo vieläkään saanu mitään....menee vaan enemmän vituiks alkaa koko kalastus!
Ehkä otin, ehkä en!

esal

Quote from: Eci on April 28, 2007, 23:13:08
Quote from: s4mpp4_^^ on April 28, 2007, 23:02:02

kuka saa ja kuka ei.....eilen yks äijä veti 5 kalaa hetkessä, 4 taimenta ja kirjon(kiintiö 3kpl/päivä)....ite en oo vieläkään saanu mitään....menee vaan enemmän vituiks alkaa koko kalastus!
Mistä saa noin hyvin? :-o

s4mpp4_^^

nii kuka saa kuka ei  :-D