Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pirkanmaan istutukset.

Started by kalle, April 25, 2007, 18:28:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalle

Elikäs, onko tietoa, koska Pirkanmaalle ja eritoteen Tampereen ympäristöön tehdään lohikala istutukset? Se, miksi kyselen tätä on yksinkertainen: MInulla 10v. kalastuksesta innostunut poika, ja olisi kiva tarjota hänelle realistinen mahdollisuus saada virvelillä esim. kirre.

Verkko pyynti on ainakin tääläpäin karannut käsistän: Esim. Kaukajärveen kun istutetaan, niin sielä on verkkoja niin tiheässä ryöstämässä kirret pois, että jos merimetso yrittäisi sukeltaa järven toisellepuolelle, niin ei varmasti selviytyisi hengissä!

Sama peli myös Tampereen päädyssä pyhäjärvellä, verkottajat kertoivat minulle viimevuonna, että kun kalat lasketaan, niin viim. 2päivää, kun ne uivat suurina joukkoina Jalkasaaren länsipuolella odotteleviin ansoihin, eli heti rauhoitusalueen jälkeen! Mihin on kadonnut maalaisjärki ja kohtuus??? Niin, ja jos on tietoa koskipaikoilta, nekin käy...

Yuz

Quote from: kalle on April 25, 2007, 18:28:39
Verkko pyynti on ainakin tääläpäin karannut käsistän: Esim. Kaukajärveen kun istutetaan, niin sielä on verkkoja niin tiheässä ryöstämässä kirret pois, että jos merimetso yrittäisi sukeltaa järven toisellepuolelle, niin ei varmasti selviytyisi hengissä!
Viimeksi kun kävin Aatamin kanssa Kaukajärvellä, niin saatiin todistaa yllättäen ukkeli tarkastamassa (sala)katiskojaan, joista ehkä 10 metrin päässä oli verkkoja monikossa. Saisi kieltää kaiken verkkopyydystämisen Kaukajärvestä..
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Kuhastelija

Siuronkoskelle on istutettu jo kaksi kertaa, ilmeisestikin kirreä kun joku oli saanutkin sieltä lähes 5 kiloisen kirjon. Muutenkin Siuronkoski on aika varma paikka saada kalaa jos vaan jaksaa vapaaa heilutella.

Yuz

MInulla 10v. kalastuksesta innostunut poika, ja olisi kiva tarjota hänelle realistinen mahdollisuus saada virvelillä esim. kirre.
Tuon ikäisenä kävin itse Vilppulankoskella monesti. Sieltähän sitä kalaa tuli, vaikka nykyään taitavat kirret paeta räjäytyksiä. Lempäälässä on ihan kelpo paikkoja aloittelevalle kirrenkalastajalle. Niin järkyttävän paljon kuin kokemusta minulla on, Kaukajärveä en suosittele realistisena mahdollisuutena muulle kuin ahvenelle.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

hONKIZ

Elikäs, onko tietoa, koska Pirkanmaalle ja eritoteen Tampereen ympäristöön tehdään lohikala istutukset? Se, miksi kyselen tätä on yksinkertainen: MInulla 10v. kalastuksesta innostunut poika, ja olisi kiva tarjota hänelle realistinen mahdollisuus saada virvelillä esim. kirre.

Sama peli myös Tampereen päädyssä pyhäjärvellä, verkottajat kertoivat minulle viimevuonna, että kun kalat lasketaan, niin viim. 2päivää, kun ne uivat suurina joukkoina Jalkasaaren länsipuolella odotteleviin ansoihin, eli heti rauhoitusalueen jälkeen! Mihin on kadonnut maalaisjärki ja kohtuus??? Niin, ja jos on tietoa koskipaikoilta, nekin käy...

asun itsekkin tässä hatanpään lahden rannalla ja se on hiukan vittumaista katsella kun samat naamat vievät verkkonsa tuonne lahdelle heti kun rauhoitus päättyy. kalastavat kaikki istarit ylös viikossa, kiitos paljon vaan. Mutta tuo on täysin laillista, minkäs siinä teet. hakatahan tuollaiset pitäisi mutta sitten saa itse kakkua. Se on kiva itse koittaa rannalta heittää jotai ku verkot ovat kaikki ryöstäneet, ja nyt tuossa lahdella asuu viellä silkki uikkuja, katsotaan elääkö kauaa. onneksi veltto valittiin eduskuntaan, mies ajaa neliö metrin kokoista minimi silmä kokoa verkkokalastajille :-D

kalle

- Juu, asun itse Härmälässä, ja rauhoitusaluehan kulkee Härmälänsaari - Jalkasaari, sen itäpuoli on rauhoitettu, mutta länsipuoli ei... Eli, ne laittaa heti rajan taakse verkot jo rauhoitusaikana, eräs kehui minulle, että kaksipäivää istutuksista (Hatanpäänalue), niin on verkot täynnä punalihaista... perkels, kun sapettaa..