Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

sorvan onginta

Started by dongo, July 30, 2004, 10:09:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Allu-Santeri

Itse myös saanut keskikesällä parhaiten kun oman mökkini edustalla oleva haukienkutulahti on lämmennyt todella lämpimäksi.

KalaVille

Ot, mutta onko sorvasta ruokakalaksi?

johndoe

Taitaa olla kaikista kaloista ruotoisin tuo Sorva jota on sanottu suomen kauneimmaksi kalaksi.

lohen pyytäjä

Quote from: Sir.Milo on May 03, 2006, 21:16:45
öö... :-o x 10 Tota joo.. ootko monestikkin repinyt kutosella puolenkilon sorvii suoraa ylös 0.10 siimalla ?!  :?
Mun mielest porukat pitää ihan liian ohuita siimoja ihan turhaa . Ite käytän tapsina 0.12-0.14 ja pääsiimana sit 3.6 kg-5kg, kun näin teen niin välinetappioita ei tuu juurikaan (koukkuja ei lasketa). Ite käytin ennen ja ohuita siimoi ja snadei koukkui, mut huomattuani et normaalilla kalansyönnil ei tarvii olla mitään UL-välineit, niin lopetin niiden käytön. Ei se oo niin tarkkaa onko se siima kymmenes osa milliä paksumpaa vai ohuempaa ei se kala siitä välitä. (Uskokaa pois, kokemusta on.)  8-)

No mulla on 0.10 siimassa 3kg veto lujuus että siihen nähen.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Sir.Milo

Quote from: lohen pyytäjä on May 10, 2007, 20:27:21
Quote from: Sir.Milo on May 03, 2006, 21:16:45
öö... :-o x 10 Tota joo.. ootko monestikkin repinyt kutosella puolenkilon sorvii suoraa ylös 0.10 siimalla ?!  :?
Mun mielest porukat pitää ihan liian ohuita siimoja ihan turhaa . Ite käytän tapsina 0.12-0.14 ja pääsiimana sit 3.6 kg-5kg, kun näin teen niin välinetappioita ei tuu juurikaan (koukkuja ei lasketa). Ite käytin ennen ja ohuita siimoi ja snadei koukkui, mut huomattuani et normaalilla kalansyönnil ei tarvii olla mitään UL-välineit, niin lopetin niiden käytön. Ei se oo niin tarkkaa onko se siima kymmenes osa milliä paksumpaa vai ohuempaa ei se kala siitä välitä. (Uskokaa pois, kokemusta on.)  8-)

No mulla on 0.10 siimassa 3kg veto lujuus että siihen nähen.

Että siihen nähen mitä?

Sä käytätkin ilmeisesti punottuja siimoja. Minkä väristä?
Meidän keskustelussa huomioitiin ainoastaan monot.

lohen pyytäjä

Siiman väri on keltainen tai vihreä en ole ihan varma.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)