Karppia suomesta?

Started by Anonymous, April 11, 2002, 02:26:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Karppia ei kuulemani mukaan esiinny Suomessa luontaisena.

Mistä voisin saada tietooni, että minne vesiin tuota hienoa kalalajia on istutettu?!

Kiitos jo etukäteen vastaajille!

Anonymous

Ainakin Vanhankaupunginlahteen Helsingissä on istutettu karppia muutama vuosi sitten,samoin tänä vuonna.Vanhemmat istukkaat ovat jo aika isoja.

Salmo

Tampereen Pyhäjärveen istutettiin mielestäni viime vuoden aikana...

Anonymous

lehmijärvessä ja valkerpyyjärvessä on isoja karppeja.

Jate

Juu, kyllä Tampereen Pyhäjärvessä on karppia. Sain nääs sellasen virvelillä toissapäivänä (Nokian puolelta). Painoa karpilla oli 1,3kg ja otti kellertävään Inkoon 28g lusikkaan.

Antti

Tampereen Iidesjärveenkin on istutettu karppia, joten sieltä ainakin olis mahkuja saada karppeja :-*

Toimitus

Onko Iidesjärvessä karppia? Oho!

On tullut sekin paikka koettua. En ihan heti pistäisi mitään Iideksestä saatuja kaloja suuhuni!  ;)

Sain sieltä kerran perholla parikiloisen hauen joka oli ihan täynnä kaikkia matoja, ettei paljoa haukeakaan näkynyt niiden alta! Kiitos paperitehtaiden!

Oli Tampereella vitsiä, että ei tarvitse rantatiellä katulamppuja, kun järvi loistaa pimeässä!  ;) ;D

Pitää käydä koittamassa karppia kelaongella Iideksestä seuraavan kerran kun Tampereella käyn!
Jussi, Kalassa.net

Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista

Acksonn

Ihan aluksi kannattaa suunnata kalalupa.com:miin ja hakea sieltä istutustiedot lähi-tienoosi järvistä.  

Kannattaa jo valmiiksi miettiä sellaisia onginnalle suotuisia paikkoja/järviä. Jos ja kun moisessa järvessä on ko.kalalajin istutuksesta merkintä kannattaa katsoa, minä vuonna istutukset on suoritettu ja minne sekä kuinka paljon kaloja on laitettu. Karppi kun on pitkä ikäinen otus... :o
Ei kai siinä sitten muuta kuin katsomaan ja mäskittämään jotain matalaa ruohikkoista lahtea. Kun mäskittämistä on aktiivisesti tehty jonkun aikaa, on aika lähteä kelaonkimaan. ;) Saaliina ei välttämättä todellakaan ole karppia, vaikka niitä olisikin. Joten sitten vain SITKEYTTÄ JA KÄRSIVÄLLISYYTTÄ. :'(

achti

Vammalaan Kokemäen jokeen on istutettu muutama vuosi sitten karppia. Mutta on aika sattuma kala jos sellaisen saat Vammalasta.

jake_aro

Tiedän ainakin itse yhden VARMAN paikan. Lohjalla Lehmijärvi. Olen itse löytänyt reilut 5 kg:n raadon ja nähnyt keväisin monestikkin noin 3-5 kiloisia. Ainoastaan sen onginta on jäänyt (ainakin vielä) kokematta. Sen syötin pitäisi olla kuulemani mukaan noin nyrkin kokoinen ja keitetty kovaksi, tämän tiedon antoi yli 16kiloisen karpin Lehmijärvestä saanut mies, valitettavasti en muista sukunimeä, mutta etunimi on Veli-Matti. :-[
Ei enempää, ei vähempää....Jake

Lojo_Star

Harjus

Seurakaverit on Iidesjärvestä käyneet Karppia onkimassa ja ovat saaneetkin, ainakin yhden yli 3 kilosen olivat saaneet.

Kaveri oli kerran ollut pienlentokoneen kyydissä, olivat lennelleet Tampereen yllä. Sanoi, että kaikki muut järvet olivat kauniin sinisiä, mutta Iidesjärvi paskasen ruskea.
--harjus