Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Rapala Fat Rap (??)

Started by Ernesti, June 07, 2007, 12:14:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ernesti

Löysin joskus aikoinaan tälläisen uistimen, uistimen nimen ja mallin tiedän, Rapala Fat Rap.
En ikinä ennen ole nähnyt tälläistä uistinta, edes erilaisessa värissä.
Tietääkös joku tästä enemmänkin?

Eli miten vanha tämä on ja onko peräti joku harvinaisuus? Kaikki tiedot tervetulleita. :)

Saaliista sen verran, että muutamia ahvenia olen saanut tällä. En ole uskaltanut hirveästi uittaa.

Pahoittelen kuvien huonoa laatua.

Ernesti

Kyllä noilla vähän eroavaisuutta on.
Eikai tämä ole uusinta mallia?

JuP3

Taitaa tuo malli olla sanahirviö Down Deep Rattlin' Fat Rap. Rämisevä, syvälle sukeltava, ei enää valmistuksessa oleva versio tavan mallista.
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Mixxxu

Yhtenä vuonna oli aivan huippu kirjolohelle tuo väritys...

Ernesti

Kai pitää hyllyn reunalla säilyttää, onko näitä joka pojalla?
On nimittäin erikoinen väritys, sekä uintilippa punainen.

Mixxxu

se on vissiin yksi niitä rapalan SPECIAL värejä joita tehdään eri väriä aina tiettynä vuotena ja joskus ei tehdä ollenkaan.. :roll: olen nähnyt omani lisäksi vastaavan ainoastaan sedälläni, mutta ei se varmaan mikään normaalia arvokkaampi vaappu ole jos sitä meinasit?

haukka_1

Itse omistan yhden fat rapin ukin jäämistöistä väriltään ambulanssi. Muistaakseni Far rap oli näitä melko ensimmäisiä rapaloita ( viiden ensimmäisen joukossa) 90-luvulla, tieto ei sitten ole aivan varmaa. Mutta voin etsiä tietoa kun minulla löytyy noita vanhoja rapalan luetteloita. Parhaiten tieto löytyisi varmaan Rapalan kirjasta joka ilmeistyi muutama vuosi sitten.

Ernesti

Quote from: Mixxxu on June 07, 2007, 19:32:25
se on vissiin yksi niitä rapalan SPECIAL värejä joita tehdään eri väriä aina tiettynä vuotena ja joskus ei tehdä ollenkaan.. :roll: olen nähnyt omani lisäksi vastaavan ainoastaan sedälläni, mutta ei se varmaan mikään normaalia arvokkaampi vaappu ole jos sitä meinasit?
En minä siitä arvosta, harvinaisuudesta :)

perza

No eipä tuo nyt mikään harvinaisuus ole, mutta saatavuus nolla!
:-)
Itellä tuota mallia useampi, mutta tuota väriä ei ole, kuin yhtä kokoa isommassa fat rapissa.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Ernesti

lohen pyytäjä

Eikö Fat Rap mene 2m syvyyteen? Minulla oli väri:FT ja se jäi johonkin tukkiin tai vitaan kiinni.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Punishment

Juuri jäi tollainen Fat Rap pohjaan. Oli Oulun Kalakaverissa noita myytävänä 5 euroa/3kpl.

Ernesti

Taitaa olla harvoja paikkoja josta saa näitä.

Punishment

Juu. Ja sielläkin ne oli jossain "poistalaarissa" josta sai siis 3 uistinta vitosella.

lohen pyytäjä

Erä kontiosta nuita ustimia saa,ainakin erämessuilla niitä oli ko. liikkellä monta.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

maakka123

ton väristä Fat rappia ei ole sattunut koskaan silmään mutta muita on kyllä  :)