Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

mustat ympyrät vaappuun?

Started by vilke, June 21, 2007, 14:23:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vilke

haluaisin tietää että miten tehdään tai teette sellaiset ympyrät vaappuun esim näin:

toivottovasti ymmärisitte ongelmani :-)

Lurppa

siis mustat pallot? Otat vaikka Tulitikkuja ja hiot sen pään pyöreeksi, ei siis sitä sytytyspäätä...
Sen kärjen kastat maaliin ja hellästi painat vaapun kylkeen niin tulee tumma pallo...
Jos ihan ympyrää haluat, niin voit vaikka kokeilla niitä "Tops-puikkoja", jolla korviakin kuuluis puhdistaa.. Katkaset pumpulit pois, niin sulla on ontto putki jonka voit kastaa maaliin ja taas painaa.. ;)

Sitten tietenkin voi myös kynäruiskulla ja jonkunlaisella sabluunalla..Sapluunalla.. Sabloonalla.. Emt.
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

Salmo

Kyllä itse olen maalaillut pisteet ja pallot ruiskulla vapaalla kädellä. Pieniä pisteitä maalailtaessa täytyy maalin ja ruiskun olla ko. hommaan sopivia.

Reikämeistillä voi tietysti tehdä sapluunoita, jos haluaa teräväreunaisia pisteitä. Itse kyllä pidän vapaalla kädellä maalatusta, "smoothista" pisteestä yleensä enemmän.

vilke

juu,täytääpäs alkaa kokeilemaan nuita! ja jos viellä ehdotuksia löytyy niin laittakaahan! :-)

Toniski

paperinreijittimellä vaan reikä paperiin ja siinä on hyvä sabluuna :-)
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

sääksi

Quote from: Juves on June 21, 2007, 14:42:47

Reikämeistillä voi tietysti tehdä sapluunoita, jos haluaa teräväreunaisia pisteitä.

Jos teet "sapluunan" mustasta tarrateipistä, niin voit käyttää niitä pisteitä.
Jollain terävällä työkalulla (nuppineulakin käy) suojapaperi pois, ja sillä on myös hyvä asettaa piste haluamaansa kohtaan.
Ja eiku peukkua päälle.
Valo tunnelinpäässä olikin juna.

perza

ite oon tehnyt poran terällä ja tulitikulla noita pisteitä. Tulitikun rikkipäällä vaan niin tulee pyöreitä pisteitä.
Pisteen koko riippuu teitysti maalin paksuudestakin. Mitä ohuempi maali sitä isompi piste!
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com