Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Punapään arvostus

Started by Eetu_, June 28, 2007, 15:27:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eetu_

Kokematon kaverini arvosti tätä väriä ihan Simona. Onko se teidän mielestä aiheellista? Omasta mielestäni ei. En ole kenenkään nähnyt saavan sillä mitään.

Yuz

Itsekään en ole paljoa mitään saanut punapäisillä kuvilla. Välillä näin kesäaikaan on pari haukea tullut.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

SUURkalastaja jyväskyläst

Joskus minulla oli punapää Nilsu Spearhead ja se oli aivan uskomattoman hyvä haukiviehe. Toimi vetouistelussa kuin unelma ja saalisti hyvin. Joskus se jäi lähijärven verkkoihin :-(. Kyllä minä arvostan punapäätä jonkun verran.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Pete

Quote from: Eetu_ on June 28, 2007, 15:27:21
Kokematon kaverini arvosti tätä väriä ihan Simona. Onko se teidän mielestä aiheellista? Omasta mielestäni ei. En ole kenenkään nähnyt saavan sillä mitään.

Toisaalla toisella tavalla...

Eetu_
paras rapala hauelle??
tänään kello 03:18:50 pm

Papukaija/punapää magnum.  
-------------------------------------------------------

Itselleni ei ole kehittynyt sellaista luottamusta kyseiseen uistimeen, tai väritykseen, joka todellisilla kalamiehillä väritykseen on.
Saaliit ovat jääneet hyvin vähäisiksi tällä värityksellä, syynä varmasti vähäinen uittoaikakin.

Eetu_

Quote from: Pete on June 28, 2007, 15:40:34
Quote from: Eetu_ on June 28, 2007, 15:27:21

Toisaalla toisella tavalla...

Eetu_
paras rapala hauelle??
tänään kello 03:18:50 pm

Papukaija/punapää magnum. 
-------------------------------------------------------

Itselleni ei ole kehittynyt sellaista luottamusta kyseiseen uistimeen, tai väritykseen, joka todellisilla kalamiehillä väritykseen on.
Saaliit ovat jääneet hyvin vähäisiksi tällä värityksellä, syynä varmasti vähäinen uittoaikakin.
Joka paikassa lukee tuo hyvänä haukivieheenä. Itse en ole saanut mitään.

Pete

Silti toteat sen olevan paras hauelle... ?  :-o

Eetu_

Quote from: Pete on June 28, 2007, 15:47:10

En tosin omien kokemusten perusteella!
Sitää arvostetaan niin paljon.  Mutta itse en ole saanut mitään

allu_

Toiminut ihan siinä missä muutkin värit, välillä toimii välillä ei. Ei kuulu kyllä suosikkeihin

Tosimies

Hah.. Ei mulla edes ole yhtään punapäätä(enään), joten siitä voi päätellä jotain minun arvostuksestani tuon värisiä uisteita kohtaan.

tervapaatti

Isokokoinen punapää on kelvannut joskus hauelle hyvin ja pienemmällä olen saanut taimenen tai pari. Aika vähän sitä on tullut kuitenkin uiteltua. Joku itseäni enemmän viehekalastuksesta perillä oleva on sanonut, että tuo väri on ottavimmillaan kevätkesästä.

Ernesti

Quote from: Eetu_ on June 28, 2007, 15:50:54
Quote from: Pete on June 28, 2007, 15:47:10

En tosin omien kokemusten perusteella!
Sitää arvostetaan niin paljon.  Mutta itse en ole saanut mitään
Eiköhän sitä omien kokemuksien perusteella pitäisi arvostella??

Asiasta kukkaruukkuun,
löytyy minulta yksi nilsun punapää, tosin aika pieni, 9cm. Eipä ole tullut kalaa enemmän kuin muillakaan.

kaivo

Omassa käytössäni punavalkoinen ei ole koskaan ollut luottovärin maineessa.

– Aikoinaan omistin yhden punavalkoisen 8 cm Nilsun, jolla sain muutamia haukia aivan loppusyksystä ennen jäätymistä. Kesälläkin taisi tulla yksi hauki. Uittoaikaan nähden kalaa tuli huonosti, mutta kyseessä saattoi tietysti olla myös huono vieheyksilö.

– Toinen punavalkoinen vaappuni oli Abu Terminator (nykyinen Tormentor) 7 cm koossa. Ajankohdasta riippumatta en saanut sillä kuin yhden hauen seurion. Ensimmäiset kalat kyseisellä vieheellä tulivat vasta sen jälkeen, kun maalasin vaapun musta-hopeiseksi. Tässäkin tapauksessa kyseessä saattoi olla huono vieheyksilö.

– Ehkä parhaat näytöt punavalkoisen toimivuudesta ovat jigikalastuksen puolelta. Valkoinen toukkajigi punaisella jigipäällä antoi kaloja, joskaan en huomannut eroja eri väristen jigipäiden välillä.

Jotenkin tuntuu, että punavalkoinen on eräs perusväri erityisesti merellä; sisävesillä en muista kenenkään erityisemmin sitä kehuneen. En silti väitä että punavalkoinen olisi sisävesillä sen huonompi väri kuin muutkaan. Joka väri on hyvä jossakin tilanteessa.

JuP3

Eipä ole punapää toiminut, paitsi sumuisella kelillä jolloin se tuntuu hakkaavan kaikki muut värit... :?
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Juggis

Joskus merellä juurikin tuolla kuvan kaltaisella Magnumilla tuli haukea joka toisella heitolla jonkun saaren ympäriltä varhain keväällä.
Ilma oli täysin pilvinen ja vettä tihutti. Muuten ollut aika peruskamaa, mutta tuolloin tuon värin "taika" ilmeisesti heräsi.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

lohen pyytäjä

Toimii tummassa vedessä hauelle todella hyvin. Minä ainain olen saanut sillä haukia ja muutaman ahvenen.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

taildancer

Täälläpäin tuo "punapää" toimii sateisella ilmalla parhaiten,en arvosta kuitenkaan hirveästi.

Lurppa

En oo kauheesti kalastanut kyseisellä värityksellä mutta kuulemma toimii "jokerina" kun ei muuten meinaa tulla kalaa.
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

taildancer

Quote from: Lurppa on July 01, 2007, 14:25:53
En oo kauheesti kalastanut kyseisellä värityksellä mutta kuulemma toimii "jokerina" kun ei muuten meinaa tulla kalaa.
Tuohon vielä että meillä on rapala jointed tuossa värityksessä ja silloin kun ei pure muuhun niin tuolla saa silloin.En kyllä hajuakaan miksi.