Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Verkkokaupat ja tilaaminen netistä

Started by Jippe, August 10, 2007, 09:54:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jippe

Tuossa toisessa topicissa olikin juttua siitä, ostaakko varusteensa ja tarvikkeensa kalastustarvikeliikkeestä vai marketeista. No asianhan voi viedä hieman vielä pidemmälle. Olen huomannut, että ostamalla ulkomaisista verkkokaupoista voi tuotteesta toki riippuen säästää ihan mukavia summia. Otetaan esimerkiksi Daivan Advantage haspeli. Suomessa kaupassa yli 200€. Kaverini tilaili jenkkiläisestä verkkokaupasta suoraan kotiovelleen tuon kelan noin 100 € hintaan. Aikaa kului pari kolme viikkoa toimitukseen. Mielestäni kuitenkin ihan hyvät kaupat.

Aiheen tarkoituksena olisikin koota hyväksi koettuja ulkomaisia verkkokauppoja yhteen kokemuksineen. Minäpä voin aloittaa tuolla, josta kokemusta löytyy. Oma kela taitaa lähteä myös pikapuolin tilaukseen. Hyvältä tuntui tuo kela ja hintalaatusuhde tuolla hinnalla varmasti ihan kohdallaan.

http://www.cabelas.com/

johndoe

Tullimaksut kannattaa muistaa, helposti tulee kalliiksi tuo tilailu jenkeistä, itse pitänyt tuota rajaa n.35e. Jos tuo satkun maksanut niin ihme ettei tulliin juuttunut.

Jippe

Juu tullit toki on muistettava. Itse on tullut tilailtua lähinnä moottoripyörän osia jenkeistä. Tuntuu olevan hieman tuuripeliä tuo tulliin juuttuminen. Jotkut putiikit suostuvat myös lähettämään paketin lahjana ja lähettäjän nimenä yksityishenkilö, jolloin paketin tulliin juuttuminen on hieman epätodennäköisempää. Jenkeistä tilattaessa pitääkin laskea tilauskohtaisesti tuo kannattavuus. Esimerkin kela ei jäänyt tulliin, mutta laskelmien mukaan olisi kannattanut vaikka olisikin tullut tullattavaa.

Mitäs tulliprosenttia kalastustarvikeissa ylipäätään noudatetaan? Tullin sivuilta en löytänyt.